Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd. overbemesting? (black jack)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hulp gevraagd. overbemesting? (black jack)

Korting op 420shop
    hoi,

heb twee black jack's staan. ze hebben net hun eerste week bloei achter de rug.
    nu plant nr 1 is altijd veel kleiner gebleven dan plant nr 2.
    eerst dacht ik dat ik ze overbemest had, al kregen beide dezelfde voeding (vanuit dezelfde ton),
    dus heb ik deze enkel water (6ph) + enzymes + roots meegegeven de laatste 2 weken.
    deze is nu plots vanaf gistere heel sterk achteruit gegaan.
    Is dit nu nog altijd symptonen van overvoeding of is er iets anders ernstig mis en wat kan ik best doen?

groetjes
    Attached Files

Re: hulp gevraagd. overbemesting? (black jack)

hier nog wat foto's van m'n ander plantje(nr2).
    wat denken jullie hiervan? heeft ook sommige rare bladeren precies.
    Attached Files

Comment

ziet er niet overvoed uit en waarom nu nog roots?
      enzymen is niet nodig als je al een goede grond hebt, pas als je grond her wilt gebruiken.

Sowieso eerst roots toevoegen dan pas afzuren... (pH van roots is hoog)
      Last edited by misto; 11 January 2012, 21:05.
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Ik zie daar zeker een probleem met Magnesium, dat bruin tussen de nerven namelijk. Ik zie ook opgekrulde randen die bruin zijn dus dat kan niet anders dan overbemesting zijn denk ik zo. Kan je even je EC waarde meegeven? Voedingslijn? Hoeveelheid voeding per L water? Dan zul je er zo antwoord op krijgen. Is voor mij geen verrassing dat de Blackjacks problemen krijgen met Magnesium, bitterzout en dat probleem is opgelost. Wat de voeding betreft zou ik die wat minderen (kan een combinatie zijn van die twee).

Comment

ik werk met de plagron terra lijn. het kleine plantje krijgt al ongeveer 2 weken geen voeding meer mee.
          ik ben daar gestopt op een ec van +-1.5 terwijl ze volgens het schema al 1.7 zou moeten hebben.
          ik geef altijd wat minder mee dan volgens het schema, daar ik met men vorig kweekje ook al last had van overbemesting.
          dus nu geef ik aan men groot plantje een ec mee van 1.6 en dat verkrijg ik door:
          op 2l water -1.6ml roots
          -1.6ml enzymes
          -8ml terra bloom
          dit wordt dan afgezuurd tot een ph van 6.
          Dat bitterzout waar kan ik dat verkrijgen en hoe moet ik dat gebruiken?
          Attached Files

Comment

Je kweekt toevallig niet op de Batmix?

Bitterzout/Engels zout/ Epsom zout/ Magnesiumsulfaat (allemaal synoniemen) kan je verkrijgen bij de apotheker (als je nog Blackjack gaat kweken raad ik je aan om 200-300g te nemen). Maar voor je gaat inkopen wil ik weten welke grond je hebt.

Comment

nee op growmix, eerste 3 weken enkel afgezuurd water meegegeven

Comment

Daarmee heb ik niet veel ervaring. Maar lijkt me toch dat ze overbemest zijn dus valt er moeilijk uitspraak te doen. Ca en Mg probleem werd er gisteren gezegd op de chat dus dat sluit wel aan bij wat ik dacht: overvoeding...

Comment

dus verder niets speciaal doen en enkel water meegeven? of met wat bitterzout? of 1x spoelen met 1 literje water? of is dit uit den boze?

bedankt voor je reacties alvast

Comment

Water zonder voeding geven vanaf nu tot het weer beter is.

Comment

deze ga ik volgen want heb deze dames ook staan en kan er maar uit leren
                      Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

ok zal ik doen. en wat als het nu blijft verergeren? en gaan die roestplekken dan niet uitbreiden?

---------- Post added at 19:30 ---------- Previous post was at 19:11 ----------

het plantje gaat ziender ogen achteruit, zal strak eens even een nieuw fototje plaatsen.

Comment

hier de niuewe foto's, is al veel vergergerd... geef hem nu al 2 weken enkel water mee.
                          Attached Files

Comment

ik kan je niet echt helpen al zou ik dat wel echt willen, denk dat je beter magnesiumsulfaat gaat beginnen gebruiken zodat dat tekort opgevangen word en de plantjes beginnen aan hun herstel, denk dat je dat best zo snel mogelijk doet dit is toch wat ik zou doen als ik dit zou hebben
                            Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Is overbemesting voor de 100ste keer . Niets van voeding dat ze herstellen en erna zien of ze wat MgSO4 kunne gebruiken.

Comment

Bezig...
                              X