Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes te diep gepland?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes te diep gepland?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben afgelopen dinsdag begonnen met mijn zaadjes te ontkiemen, en heb ze op donderdag in de grond gedaan omdat sommige worteltjes al een cm lang waren, nu denk ik dat ok ze te diep heb geplant. Ik heb ze nu ( zondagavond ) open gehaald om te kijken hoe het zat en er was nog niks van een steeltje te zien! Ze zaten denk ik wel 2 cm diep, hee dit gevolgengen voor mijn zaad? Want ik heb ze nu naar boven gehaald en onder een veel kleiner laagje aarde gelegd. Ik geef ze water met de platenspuit todat de grond van boven flink nat is ze zitten in 1 L potten. Kan mij vertellen hoe verder te gaan? Ze gaan dinsdag onder de lamp.

    Groeten joep

    #2
    Re: Zaadjes te diep gepland?

    gewoon geduld hebben en het potje wel op juiste tempratuur houden.

    greetz

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes te diep gepland?

      Oorspronkelijk geplaatst door Joepje View Post
      Ze gaan dinsdag onder de lamp
      Had je meteen de lamp erop gezet, waren ze nu boven.
      Met dat opgraven doe je ze meer schade aan dan goed.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes te diep gepland?

        Laten we het leuk houden en ON topic reageren, aub.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #5
          Re: Zaadjes te diep gepland?

          Je huidvet waarmee je je zaad weer aanraakt nadat ze ontkiemd zijn zal niet goed voor ze zijn.
          Beter gewoon geduld hebben en afwachten. (ikzelf heb er ook geen geduld voor) maar als ze eenmaal boven zijn dan gaat het wel met mijn geduld haha.

          De volgende keer kun je beter gewoon het zaad boven op je aarde leggen en een aantal cm minder aarde in je potjes doen. Als ze ontkiemen dan vul je die aarde gewoon aan (om strekken tegen te gaan)

          Suc6 kerel

          Comment


            #6
            Re: Zaadjes te diep gepland?

            potjes met lightmix klaarzetten en op kamer temperatuur laten komen,zaadjes ontkiemen,zie je het wittepuntje en is het groter dan 4mm dan gaatje maken in je aarde met wattestaafje en zaadje erin,klein beetje aarde er bovenop en licht aan,zo vangen ze in de eerste uuren gelijk licht.tl is het veiligst ,want er komt bijna geen warmte af.

            Comment


              #7
              Re: Zaadjes te diep gepland?

              Bedankt voor de reacties, van van vanmiddag mn nieuwe big bang autoflower zaadjes ontkiemen, en ga batmix gebruiken

              Comment


                #8
                Re: Zaadjes te diep gepland?

                batmix heeft een hoge ec net als allmix.is perfekt voor grotere planten maar niet voor zaadjes,je moet lightmix of zaai en stekgrond hebben.

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadjes te diep gepland?

                  ik kweek trouwens mijn autoflowertjes in ronde potten van 6,5 liter. is dit groot genoeg voor zoon autoflowertje? en is de voeding die in mijn batmix zit genoeg voeding voor de hele cyclus? (10 weken) naast mn pk 13/14.

                  hier een fotoje van de kast
                  IMG_0030.JPG

                  Comment

                  Bezig...
                  X