Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK-47 First time growning weed, INDOOR (Trage groei, hulp nodig)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

AK-47 First time growning weed, INDOOR (Trage groei, hulp nodig)

Korting op 420shop
    Sinds kort ben ik alleen gaan wonen, dus heb ik de vrijheid gekregen om zelf plantjes te zetten.

Ik heb op internet 5 AK 47 Feminezed seeds gekocht,
    2 Heb ik direct ontkiemd en gepot in aarde.

Na de ontkieming heb ik heb rechtstreeks in een pot van 6L gezet,
    Na een periode van 3.5 weken groei heb ik deze in bloei gezet.
    van 18/6 naar 12/12.

Nu ben ik bang dat ik iets verkeerd doe,
    Ik heb een plug and grow lamp van 250watt bloeifase, en 125w groei.
    aluminiumzilver aan de muur, en af en toe de windblazer erop (alleen als ik thuisben)
    Na 3 weken ben ik gestart met het geven van vloeibare tomatenvoeding om de 2-3 dagen.

op forums vind ik veel fotos van plantjes die 5weken oud zijn en al bijne 3x zo groot als de mijn.
    soms heel down hangende plantjes, zelf vindk ik dat mijn plantjes er goed uitzien

Ik denk alleen dat ze heeeeel traag aan het groeien zijn.

Paar fotos van mijn 5week oude plantje

2012-05-08 18.55.32.jpg2012-05-08 18.56.01.jpg

enige tips?

Re: AK-47 First time growning weed, INDOOR (Trage groei, hulp nodig)

Hoi Stonerz, in welke grond heb je je ontkiemde zaadjes gestopt?
    Ik zie wel dat je potten wat laag zijn gevuld, je kan deze gerust bijvullen tot aan de onderste (ronde) blaadjes.
    Dan hoef je ze niet zo te ondersteunen.
    Je uitrusting is zo te zien wel in orde, maar je vermeld niets over hoeveel en wanneer
    je water geeft, zit daar misschien het probleem?
    hoe hoog staat je lamp trouwens van je plantjes af?

Groeten

Comment

potgrond is gewone universele potgrond die ik hier in de tuinwinkel heb gekocht,
      smorgend voor ik ga werken geef ik ze water wanner de lamp aanschiet.
      ong een 100ml per plantje, soms iets meer naargelang hoe de grond eruit ziet, voeding is ong 3ml op 100ml water (vloeibare tomatenvoeding)
      ook verstuif ik wat water over de bladjes 3x per dag, als ik ga werken 2x.

mijn lamp een plug and grow 250mw (bloei) hangt ong 20cm van mijn plantjes, de lamp zelf word niet zo heel warm.
      kan deze bijna aanraken met blote hand.

kamertamperatuur is tussen de 22-23 graden.

een van mijn plantjes was ook 3-4dagen achter op de ander, nu begint deze al stillaan gelijk te staan.
      maar toch heb ik nog altijd de indruk dat ze niet groeien zoals het zou moeten.

ook heb ik deze al in bloei gezet, intussen al 2de week nu.
      is dit erg?

Comment

Hoi stonerz,waarom ik dat vroeg van je grond is omdat universele potgrond soms te zwaar is bemest voor je jonge plantjes.
        Ik stel voor om ze volgende keer eerst is zaaigrond te steken. Weekje of twee laten groeien en dan overpotten in
        gewone potgrond. Die eerste periode hebben ze geen voeding nodig. (wortelstimulator mag wel)
        Die tomatenvoeding zou ik houden voor als je echt bloeiverschijnselen ziet.
        Elke dag water geven is misschien ook wat van het goede teveel, je mag gerust een dagje (of zelfs twee)
        overslaan. Na twee dagen kan je eens voelen of de grond nog nat aanvoelt, dan terug water geven.
        Het feit dat je je lamp met je hand kan aanraken vind ik wel raar, zelf heb ik dit nu nog wel niet geprobeerd maar ik zou denken dat die warmer moet worden...(heb zelf men 250W lamp op 40cm hangen)

Zit zelf ook wel met het probleem dat mijn plantjes dwergachtig blijven dus mensen....verbeter me als ik fout zit.

Groet

Comment

dannm,

zowiso je lamp er veeeel dichter op gooien.
          een gewoone Hps moet er 25 cm boven hangen dus jou spaarlamp 10 cm max.

hoeveel uur staat je lamp aan?
          One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

het is idd een spaarlamp,
            men 125watt lamp heeft 3weken op 18/6 gebrand.
            nu heb ik de 250w erop steken met een 12/12 circulatie,

juist luchtveplaatsing is er niet optimaal, probeer zoveel mogenlijk een ventilator te laten draaien paar meten van men plant.

kunnen mijn plantjes nog een goede wiet afleveren of zijn deze gedoemd?
            ook heb ik gezien dat mijn ronde blaadjes vanonder geel beginnen kleuren is dit normaal?

Comment

haha, jou plantjes zien er goed uit man, kweet niet van die plug en grow
              is dat te vergelijken als hps dacht het niet maar eerder met tl & sl
              dus dat ze iets trager groeien is normaal, ze zien er toppi uit dus geen stress

& dat geel is heel normaal straf dat ze er nog aan hangen dus geen enkele problemen hier
              Last edited by mister frank; 10 May 2012, 17:58. Reden: iets vergeten

Comment

doet deugd dit te horen
                Kan het dan ook kwaad dat ik deze na 3 weken al in bloei heb gezet? of gaat dit gewoon voor kleindere opbrengst zorgen?

Comment

mijn ak's doen ook raar pie , staan onder tl lampen 2x 30w = 60w voor 6plantjes ,
                  1ne is gigantisch , groeit geweldig en die andere sucke balls ;p

Comment

Dit plantje is al gerookt denk ik.....

Als is het verslag niet echt gevorderd.

Ik kom zo even bij jou kijken Smokedope.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Hey Smokedope,
                      Ben zelf ook bezig met AK-47. Ben best benieuwd hoe jou plantjes het doen?? kan je wat foto's in een topic plaatsen?? zoals al gezegd die plantjes van stonerz zullen echt al opgerookt zijn (tenzij ze heeeeeel langzaam groeien LOL dat zou wel een record zijn!)

Comment

ik zal toch voor een 400w kijken met een 350 of 250m3 afzuiger....dan weet je zeker dat je goed zit in verhouding, en ik zal ook zo ie zo op Plagron bat mix kweken of atami, ......dan hoef je ook tot week 4 of 5 geen voeding te geven,. ...daarna koop je een plagron green sensation voor de laatste 3 weken....en klaar is kees, met je ph altijd op 5.9 en met je ec op het laatst nooit boven de 1.6.....

Comment

helloo kweker! ; ik heb ook zelf 3 AK47 AutoFlower staan . ze zijn nu 2weken en 6dagen. ze staan onder 400watt hpi tplus. het is mijn eerste kweekje ook. welke stekjes zijn dit van jou en wat is je groeilamp ? bij mijn 3dames zie je al witte haren komen. graag informatie gevraagd aub . thx Kwekerss

Comment

Bezig...
                          X