Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starten met kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Starten met kweken

    Korting op 420shop
    hallo iedereen ! ik heb me net ingeschreven hier. Ik heb al 6-7jaar ervaring met buitenkweek, dat is altijd goed verlopen, nu zou ik graag starten met binnenkweek, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee.
    Ik zou deze kweektent aanschaffen :
    Deze complete set bestaat uit:

    1x Kweektent Secret Jardin DR-90 II 90x90x180cm
    1x 400 E.T.I kit + G.E. Bulp + spiegelkap
    1x Aansluitsnoer 2 meter
    5x Aansluitkabel 3 x 1,5mm2
    1x Buisafzuiger 125mm 365m3
    1x Phat Filter 300m3 flens 125mm
    1x Doos 5 meter Sonoconnect 127mm
    1x Set easy rollers
    3x Slangenklem 60-135mm
    1x Themo/hygro Mini/Maxi meter
    1x Tent ventilator met clip
    1x Klimaat regelaar Fan-control+ thermostaat
    1x Stekker met randaarde (wit)

    maar ik zit met enkele vragen:
    - moet ik nog een koolstoffilter aanschaffen ?
    - moet ik nog een schakelkastje en een tijdschakelaar aanschaffen?
    - de lamp die erbij geleverd word, volstaat dat of moet ik nog anderen bij kopen ? en qua kleuren?

    heel hartelijk bedankt!!
    Last edited by Jointjedraaien; 4 September 2013, 03:23.

    #2
    Re: Start

    Nee de koolstoffilter is al inbegrepen in dat pakket.
    Het is altijd wel aan te raden om de vsa lamp / voorschakelapparaat te schakelen met een schakelkast. Dit is zowiezo altijd veiliger dan te werken met een gewoon standaard tijdklokje van bv de gamma.
    Maar het is natuurlijk ook perfect mogelijk om het daarmee te doen. De lamp die erbij zit is zeker voldoende voor die tent. Ik heb dezelfde tent ook met een 400w lamp en de temperatuur is maximum 28 graden wanneer de lamp is aangeschakeld.
    Natuurlijk is dit ook afhankelijk van de plaats waar je de tent gaat plaatsen. 600w zou ik zeker niet gaan of je moet een zwaardere afzuiging aanschaffen die de temperatuur onder controle kan houden.

    Hoop dat ik hiermee je vragen voldoende heb beantwoord, kweek ze
    5x Jack Herer & een AMS'je!

    Comment


      #3
      Re: Start

      oke hartelijk bedankt voor je antwoord!!
      welke voorschakelapparaat bestel ik dan best ? merk ,type ?

      en voor de lampen, ik heb al veel gelezen dat je verschillende kleuren nodig hebt, moet ik nog andere lamp aanschaffen ?

      dank u !!

      Comment


        #4
        Re: Start

        HPS kan je onder groeien en bloeien, je kan er bijv. wel eentje extra bestellen als je toch bezig bent, als reserve dan eh..
        Schakelkastje heb je wel nodig, een davin-12 ofzo.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Start

          Ik zou een evsa nemen, die kosten iets meer, maar de meeste zijn dimbaar, en je kan dus de temp meer onder controle houden als je bv kan veranderen van 250 naar 400 watt .... Heb me ook laten wijsmaken dat je hiervoor geen schakelbord nodig hebt, of ben ik hierin mis?

          Comment


            #6
            Re: Start

            oke dank u voor uw antwoord!!

            klein vraagje nog,
            ik heb in mijn huis enkel regenwater of grondwater(boorput) geen leindingswater dus, moet ik extra opletten met regenwater qua ziektes enzo? of product kopen ? alvast bedankt

            Comment


              #7
              Re: Start

              Regenwater is goed voor wietplantjes. Ze houden van zuurder water dus wanneer je dit ter beschikking hebt zou ik het zeker aanraden om het te geven .
              5x Jack Herer & een AMS'je!

              Comment


                #8
                Start

                Als is het toch sterk aan te raden om eens de ph te meten ervan.. Ik gebruik de canna lijn, en ik moet 50/50 doen met water, (regen en leiding) als ik van elk 2 liter water neem en doe er de voeding bij volgens schema kom ik altijd uit op 6,1 a 6,2 ph... 1 keer je dat weet.....

                Comment


                  #9
                  Start

                  Zoals qnq aangaf is hps inderdaad geschikt voor groei en bloei, maar er bestaan lampen die meer specifiek voor de groei alleen zijn, en die met de zelfde vsa of evsa werken, metaal halide (mh) de meeste merken verkopen ze wel, je kan ze vergelijken met xenon wit van in de auto's, die hps zijn veel geeler ... Grtzzz

                  Comment

                  Bezig...
                  X