Nu de TL groeikast klaar is heb ik alvast van elke bubble een stek afgehaald. Der is er eentje bij die hoofdzakelijk triple internodes maakt en ik wil deze genetica dan ook behouden voor de toekomst. Nu is de vraag hoe ga ik het best te werk om deze strain enkele jaren te kunnen houden. Ik wil deze namelijk later gaan gebruiken om eigen zaadjes mee te kweken, en zou elk jaar toch wel enkele van deze bubble's willen laten meedraaien in de bloeirondes.
Als deze stek aanslaat en een tijd in de groeikamer verblijft (tl 6x36W) zal deze te groot willen worden. Ik kan dus bv 1x per half jaar nieuwe stekjes nemen en de grote mama afbloeien? Of is het beter de mama te laten staan, en goed in te snoeien tijdens het stekken snijden. Heb hier al wat op ge-googled maar krijg tegenstrijdige antwoorden op de vragen die ik me hierover stel. Iemand ervaring hiermee en de wil om op weg te helpen?
Groetjes Cors
Als deze stek aanslaat en een tijd in de groeikamer verblijft (tl 6x36W) zal deze te groot willen worden. Ik kan dus bv 1x per half jaar nieuwe stekjes nemen en de grote mama afbloeien? Of is het beter de mama te laten staan, en goed in te snoeien tijdens het stekken snijden. Heb hier al wat op ge-googled maar krijg tegenstrijdige antwoorden op de vragen die ik me hierover stel. Iemand ervaring hiermee en de wil om op weg te helpen?
Groetjes Cors
Comment