Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

    Korting op 420shop
    Yo!

    Ik heb de zaadjes die ik heb laten ontkiemen nu geplaatst in de potten met aarde voor de groei bij 18 uur licht. Hoeveel water dien ik te geven, hoort de aarde nu al constant vochtig te zijn?

    #2
    Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

    Gebruik Google en de zoekfunctie van dit forum ga eerst maar is lezen en dan wille wij je wel helpen.

    Comment


      #3
      "Dek af met een fijn laagje grond en voeg weer een zeer kleine hoeveelheid water toe (ongeveer 10 ml). Om ervoor te zorgen dat het zaadje zich kan verankeren, dien je het water niet te snel toe te voegen, anders loop je het risico dat ze verder in de grond zakken en dat ze gaan rotten."

      Daarom ben ik in de war omdat hier staat 10 ml, maar ik denk dat ik dat hou voor nu en morgen gewoon water geef.

      Snap je?

      Waarom altijd gelijk oordelen in plaats van helpen.. #hebjeniksaan

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

        Hij praat namens zijn eigen hoor

        Ja houd de aarde van zo jong plantje goed vochtig .

        Gr bella
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

          Drankje Bella!

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

            Weet niet wat jij hebt gerookt, maar het is niet goed...
            Kijk leren kunnen we allemaal nog iedereen, niemand is perfect.
            Maar waar ik niet zo goed tegen kan zijn dat hier topic worden geopend die er al zijn.
            Typ op Google "zaadje ontkiemen wiet"
            En je vind genoeg info!
            Wat RQS betreft mooi merk, maar ze bluffen een boel.

            Voel je niet gelijk aangevallen joh

            Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

              Hehe.. ja wel had ik ook wel gedaan allemaal.. maar door deze informatie van rqs was ik in de war en kon daar geen antwoord op vinden vandaar dat ik het vroeg.. maar vochtig houden iig, lijkt me wel het beste,

              Ja dat is mijn probleem .

              Comment


                #8
                Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                Je moet band op bouwen met je plantje, je moet aanvoelen wanneer ze water wil. Zet het iedergeval niet te vochtig want dan gaat ze niet goed wortelen.

                Als je een band met der hebt, zal ze de beste wiet & opbrengst geven (voor jezelf dan he)

                Comment


                  #9
                  Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                  Het zijn nog zaadjes ! Die drinken niet.
                  Als je de grond vochtig hebt gemaakt, doe je de zaadjes erin, en een stukje plastic erover.
                  Daarna hoef je zeker een week geen water te geven mits de grond niet uitdroogt, maar daar was dat plastic voor.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                    1 van de redenen dat ik dit vraag is omdat ik van de site van de zaadjes die ik heb van royal queen seeds, namelijk white whidow en special queen #1 deze informatie heb:

                    "Dek af met een fijn laagje grond en voeg weer een zeer kleine hoeveelheid water toe (ongeveer 10 ml). Om ervoor te zorgen dat het zaadje zich kan verankeren, dien je het water niet te snel toe te voegen, anders loop je het risico dat ze verder in de grond zakken en dat ze gaan rotten."
                    Hihi, beide zinnen kloppen wel enkel laten ze het stuk wat er tussen in moet weg.



                    "Dek af met een fijn laagje grond en voeg weer een zeer kleine hoeveelheid water toe (ongeveer 10 ml)............................................... .................................................. .................................................. .................................................. .....
                    .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .......
                    .................................................. .................................................. ....... Om ervoor te zorgen dat het zaadje zich kan verankeren, dien je het water niet te snel toe te voegen, anders loop je het risico dat ze verder in de grond zakken en dat ze gaan rotten."




                    Das bijna als stop het zaadje in de grond en doof de joint na de filtertrip.

                    Comment


                      #11
                      Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                      Oorspronkelijk geplaatst door lampion View Post
                      Yo!

                      Ik heb de zaadjes die ik heb laten ontkiemen nu geplaatst in de potten met aarde voor de groei bij 18 uur licht. Hoeveel water dien ik te geven, hoort de aarde nu al constant vochtig te zijn?
                      Hallo Lampion,

                      Dat zou ik beslist niet doen. Je moet de pot gewoon wegen met je hand. weegt hij zwaar dan heeft hij geen water nodig. Weegt hij weinig tot zeer weinig dan geef je water. Zo doe ik dat altijd.

                      Groetjes en veel Succes Jan

                      Comment


                        #12
                        Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                        Okey gruwelijk Dankje voor reageren! Ik begin um te begrijpen je moetv1 zijn met de plant, aanvoelen etc.

                        Er zijn er al een paar plantjes die boven de aarde uitkomen dus het zal wel goed zitten hoop ik

                        Ff afwachten nog

                        Latersss

                        Comment


                          #13
                          Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                          Ow de White whidow van RQS heb ik anders mooie ervaringen mee, kijk maar naar deze 4 stuks in scrog. Geen herma's, 100% kiemratio. Zeker geen klagen van. Das dus al een hele goeie keuze.

                          Foto0449.jpgFoto0449.jpgFoto0450.jpgFoto0451.jpgFoto0452.jpg

                          Maar om het over je zaadjes te hebben, ofwel zoals QnQ zegt, potje in, beetje water en afdekken met folie. Paar gaatjes prikken en ze komen een week toe. Of kijk eens in men handtekening, in dat verslag staat uitgelegd hoe ik men zaadjes kiem in goedkope self made couveusjes. Dan hoef je na de eerste waterbeurt je ook een hele tijd geen zorgen te maken. In dat verslag kregen ze nu pas na 9 dagen voor de eerste keer een watergift.

                          Ben je niet zo handig en knutsel je niet graag. Zet ze dan gewoon op hun plekje en sproei 1 of twee keer de bovenlaag een beetje nat met de plantenspuit. Niet overdreven, gewoon vochtig houden. Dat werkt ook wel.
                          Attached Files
                          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                          Comment


                            #14
                            Re: Ontkiemde zaadjes gepot in aarde voor de groei

                            @ fruitboer

                            Ty voor reageren!

                            Wat ziet dat er goed uit zeg! Echt super! Nu maar hopen dat de mijne net zo lukken, ik weet niet wat ik heb gedaan maar ze staan te groeien in de potten. Zitten nu een week in de groei. Ik doe het op gevoel enzo. 2 zaadjes zijn alleen niet uitgekomen als plant, minder maarja hoort erbij. Hopen dat de rest wel goed blijft gaan.

                            Groett

                            Comment

                            Bezig...
                            X