Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten schieten maar niet in de bloei.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    planten schieten maar niet in de bloei.

    Korting op 420shop
    Beste sinds 21 dagen heb ik mijn planten op 12/12 staan mmaar ze schieten maar niet in de bloei?? Wat kanhier de reden van zijn?

    te veel groeistimulator? Fotos trekken met licht uit ? ( voorderest mijn tentje is lichtdicht dus begrijp niet zo goed ... Of ben ik te ongeduldig ? maarja ik kijk naar mijn vorige kweekjes en herinner me een 2 tal weken nu zit ik op 3 weken?

    groeten
    Last edited by smockymcpott; 11 February 2013, 14:38.

    #2
    Re: planten schieten maar niet in de bloei.

    hangt van soort tot soort af trek je de tent mss wat te veel open als ze donker moeten staan, ergens een klein lichtje kan ook voor problemen zorgen!! dus even alles checken alles goed!! dan is het geduld hebben bij mijn broer was zijn timer kapot dat heeft toen 5 weken geduurd voor het eerste haartje is gekomen checken dus :p grts subby

    Comment


      #3
      Re: planten schieten maar niet in de bloei.

      Je kan ook altijd eens een lichtbeurt overslaan (maw 36 uren donker ipv 12donker/12licht/12donker)

      Comment


        #4
        Re: planten schieten maar niet in de bloei.

        Idd erg goed kijken of je geen lichtlek hebt in je kast.

        Comment


          #5
          Re: planten schieten maar niet in de bloei.

          Vastleggen in volledig scherm 17-2-2012 04221.bmp.jpgVastleggen in volledig scherm 17-2-2012 04417.bmp.jpg

          Hoelang ze erover doet om van groei naar bloei te gaan hangt ook af van de leeftijd en vitaliteit van de plant. Een plant die meteen op 12/12 vanuit zaad start heeft doorgaans 3 tot 4 weken nodig om in bloei te geraken. En plant die wel voorgroei heeft gehad maar nog geen voorbloei vertoont gaat op 2 a 3 weken in bloei na 12/12. Een plant die bijvoorbeeld 6 of 8 weken groei heeft gehad en ook voorbloei vertoont gaat op een week in de ware bloei.

          Je donkerperiode onderbreken voor foto's is nooit een strak plan. Als je wil fotograferen zonder HPS aan doe dat dan net voor of net na lamp aan of uit.

          Comment


            #6
            Re: planten schieten maar niet in de bloei.

            beste ze hebben 12dagen voorgroei gehad, fotos zijn er om de 3dagen getrokken maar niet met tent op gewoon vlugvlug camera door de rits en getrokken.... ik zal eens goed nachecken maar een licht lek betwijfel ik maar toch je weet nooit nu zijn de lampen terug aan sinds een uurtjedus moet er licht uit de tent komen als ik mijn kamer volledig verduister / het licht in de kamer uit laat

            ik laat het weten

            Wel moet ik zeggen dat ik telken 15 tot 17 dagen heb voorgegroeid en nu maar twallf aan de hand van een reactie zouden ze dan 1 van dees daag in bloeischieten

            tnx grtz...

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            adh van het 1ste grafieke zou er gemiddeld 25 dagen 12/12 nodig zijn voor een plantje dat 12dagen heeft voorgegroeid of zit ik mis ? interessante materie Flint

            Comment


              #7
              Re: planten schieten maar niet in de bloei.

              adh van het 1ste grafieke zou er gemiddeld 25 dagen 12/12 nodig zijn voor een plantje dat 12dagen heeft voorgegroeid of zit ik mis ? interessante materie Flint
              Ja, dat klopt die zal weldra in bloei schieten denk ik eens. De grafiek is uit een raport van een test en dus geen leidraad voor alle strains van de cannabis sativa. Het was meer als verduidelijking. Maar als vuistregel kan je wat ik hieronder typte wel een beetje nemen. Hangt natuurlijk ook van andere factoren af zoals plant metabolisme (vitaliteit) lichtaanbod, groeisnelheid voeding lichtspectrum straininvloeden enz.

              Comment

              Bezig...
              X