Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH te hoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH te hoog

    Korting op 420shop
    Hallo lief aardig volk

    Wat te doen als je plantjes in de voorgroei te hoog PH hebben gehad ?? Ongeveer 1 week lang. Stond op 8.1
    en de EC stond op 0,6 . Is van een vriend die geen PH meter had.

    #2
    Re: PH te hoog

    Wat was, dat was.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: PH te hoog

      flushen met ph 5.6 en dan hermeten

      Comment


        #4
        Re: PH te hoog

        Als ze in een badkuip met grond staan is er niks aan de hand.
        Te weinig info dus.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: PH te hoog

          Hallo cohones,

          Kan volgens mij geen kwaad als je nu maar snel de pH waarde terug brengt. Door de te hoge PH waarde zal de plant wat minder wortels aangemaakt hebben maar dat hersteld snel als de PH waarde weer terug bij 6.5 is.
          Succes!

          Groetjes J

          Comment


            #6
            Re: PH te hoog

            Ja klopt heeft heel wijnig wortels aangemaakt echt heel wijnig. Bedankt voor de reacties

            Comment


              #7
              Re: PH te hoog

              ik durf het niet met zekerheid te zeggen van planten houden niet heel erg van PH schommeling maar volgens mij als je vanaf nu je water wel goed afzuurt en op 6.0 houdt dat dat wel goed komt.
              Weet je zeker dat weinig wortel aanmaak door dit probleem is? ik weet niet hoe oud je planten al zijn en wat voor grond maar als je lightmix pakt bijvoorbeel die heeft al ph van 5.5 tot 6.5 als ik me niet vergis.
              Als deze plantjes in het begin stadium zijn en je dus weinig water hebt gegeven nog, zal de ph van je grond niet meteen van de 1 op andere dag stijgen naar ph 8.
              Ik denk niet dat flushen een goed idee is, zeker niet met jonge planten omdat ze dan best erg nat staan natuurlijk en je daar vervolgens wel problemen mee krijgt.
              Is het alleen de allereerste week geweest? dan zou ik me niet te veel zorgen maken
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

              Comment


                #8
                Re: PH te hoog

                Lightmix is idd best zuur, en dan is het niet zo erg om in het begin een hogere ph te geven.
                Dat compenseert wel
                Maar daarna zoals aangegeven je ph rond de 6.0 te houden

                Comment


                  #9
                  Re: PH te hoog

                  gewoon beetje zwavelzuur op je plantje spuiten, dat balanseert het wel weer.

                  Comment


                    #10
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    Bezig...
                    X