Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijwaarts groeien van wiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijwaarts groeien van wiet

    Korting op 420shop
    Ik zit eraan te denken om mijn eigen wiet te kweken binnenshuis. Ik heb een ruimte in gedachte, maar die is maar 45 cm hoog. Hij is wel 125 cm breed.
    Mijn idee was om mijn wietplant zijwaarts te laten groeien. Ik heb niet kunnen vinden of dat mogelijk is. Wel heb ik royalqueenseeds.be zaden gevonden van Blue Mistic waarin in de beschrijving wordt vermeld: "Omdat ze niet veel in verticale richting groeit, kan het stimuleren van een zijwaartse groei van de plant leiden tot een betere oogst."

    Heeft iemand ervaring met het zijwaarts laten groeien van wiet? heeft iemand een idee hoe ik dit goed zou kunnen induceren?
    Zou het stomweg toepassen van Fototropie kunnen werken? De ruimte lichtdicht maken en de lamp aan de zijkant plaatsen?

    Graag jullie reacties.
    Last edited by GaramMk2; 21 October 2013, 23:33. Reden: linkje naar de zaden

    #2
    Re: Zijwaarts groeien van wiet

    Waarom zou je niet voor Scrog gaan? Dat is denk ik de best optie.

    Comment


      #3
      Re: Zijwaarts groeien van wiet

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...iced-by-METROP!!!
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Zijwaarts groeien van wiet

        inderdaad, gewoon scrog
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Zijwaarts groeien van wiet

          Kun je die kast niet op zn zei leggen?

          Comment


            #6
            Re: Zijwaarts groeien van wiet

            Als je die hele 1.25m verlicht kun je ze gewoon vastbinden.
            Je kweekmethode is afhankelijk van je lamp, niet van je ruimte.

            Lichtdicht moet het sowieso zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Zijwaarts groeien van wiet

              Oorspronkelijk geplaatst door Kill3r008 View Post
              Waarom zou je niet voor Scrog gaan? Dat is denk ik de best optie.
              Ook nog een optie. Maar in de 45 cm moet ook nog een pot en een lamp, dus ik denk dat zelfs met scroggen de verticale ruimte te klein is.

              Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
              Kun je die kast niet op zn zei leggen?
              Het maakt deel uit van mijn bureau. Mijn bureau is groot en zwaar en kan niet van orientatie veranderen, helaas.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Als je die hele 1.25m verlicht kun je ze gewoon vastbinden.
              Je kweekmethode is afhankelijk van je lamp, niet van je ruimte.

              Lichtdicht moet het sowieso zijn.
              De lamp moet ik nog kopen, maar dat wordt waarschijnlijk een 400W.
              Dat het sowieso lichtdicht moest was ik al achter

              Ik zou eventueel in de lengte kunnen scroggen, maar dan moet de plant al enigszins opzij groeien.
              Ik zit wel vast aan een beetje een low-budget, dus het lijkt me nogsteeds een leuk experimentje. Als het gigantisch fout gaat is het ook prima, leer ik daar weer van.

              Comment


                #8
                Re: Zijwaarts groeien van wiet

                Met 45 centimeter ben je toch echt niks hoor. Een 400W lamp alleen al moet op 40-50 cm van je toppen hangen.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Zijwaarts groeien van wiet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                  Met 45 centimeter ben je toch echt niks hoor. Een 400W lamp alleen al moet op 40-50 cm van je toppen hangen.
                  Dat had ik inderdaad al vernomen. Ik ga het gewoon proberen en dat zal ik jullie aan de hand van een verslagje laten weten hoe het gaat

                  Comment


                    #10
                    Re: Zijwaarts groeien van wiet

                    en waarom geen spaarlamp? 125watt plug and grow? met die 400 watt gaat het toch veeeeel te warm worden, niet dan?

                    Comment


                      #11
                      Re: Zijwaarts groeien van wiet

                      Oorspronkelijk geplaatst door GaramMk2 View Post
                      Dat had ik inderdaad al vernomen. Ik ga het gewoon proberen en dat zal ik jullie aan de hand van een verslagje laten weten hoe het gaat
                      Echt niet aan te raden!!!
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: Zijwaarts groeien van wiet

                        Een HPS op die ruimte en je mag je aan een verbrand plantje verwachten. Misschien dat een 70 of 100W net perfect zou zijn, maar dan zou ik opteren voor simpele spaarlampen (of van die speciale voor de hobbykweek, maakt geen reet uit). Al denk ik dat jouw hok meer geschikt is voor een mooie doe-het-zelf-TL-armatuur

                        Je hebt ook geen andere keus dan te gaan LST'en, scroggen, in kleine potten steken, ... alles om ze klein te houden. Vrij vroeg gaan scroggen, vanaf 3-5e internode, zo'n 10-15cm hoog en dan ga je de meeste opbrengst halen. Ze opzij laten groeien gaat niet zo goed lukken als je denk Al zijn er genoeg die het doen, maar ik heb het nog nooit in een micro-kweek gezien.
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                        Comment


                          #13
                          Re: Zijwaarts groeien van wiet

                          Ik zou ook niet gaan voor een 400 watt HPS in die kleine ruimte. Kijk ook eens naar Tneon lamp, Produceert nauwelijks warmte (weer een probleem minder).

                          Comment


                            #14
                            Re: Zijwaarts groeien van wiet

                            Je kunt idd een aantal T-neon armaturen aan elkaar doorkoppelen met een simpele kabel ertussen...

                            Pak 3 armaturen van 2 x 75 watt, die achter elkaar, gaas eronder, x aantal planten en je hebt mooie scrogg (van toch totaal 450 watt)!!!

                            Zorg wel voor goede aanvoer en afvoer van lucht ivm warmte...

                            Good luck!
                            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                            Comment

                            Bezig...
                            X