Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over het knippen van takken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over het knippen van takken

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik had een vraagje, kan je de overhangende takken die toch niets gaan opbrengen en bladeren er gewoon afknippen?? Ze blokkeren het licht van alle onder liggende wel mooie vertakkingen.. Ik bedoel dus echt bevoordeeld een groot blad en van boven er afknippen met takje en alles. Men planten zijn 16 dagen oud en al serieus in elkaar aan het groeien enzo dus daarom dat ik het vraag het zou logisch zijn en makkelijker.

    Alvast bedankt!!!

    #2
    Re: Vraagje over het knippen van takken

    Een blad zorgt voor energie. Vooral de grote fanleaves kunnen belangrijk zijn.
    Minder blad = minder energie = geremde groei = kleinere plant = minder top ..etc..

    Maarre...knip maar weg he...ik zeg maar wat, want ik kan zonder foto natuurlijk niet beoordelen hoe jouw planten erbij staan.
    Ik kan me ook niks voorstellen bij "overhangende takken die niks opbrengen".
    Elke tak komen toch toppen aan...wat voor plant heb je eigenlijk, praten we over wietplanten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vraagje over het knippen van takken

      Het is logisch en makkelijker als je wat meer info geeft ! overhangende takken vd buren mag je snoeien !

      Comment


        #4
        Re: Vraagje over het knippen van takken

        Ja inderdaad mijn excuses had wat duidelijker moeten zijn.. Vanavond zet ik een foto erbij nu slapen ze.. En ik bedoel dus dat ik een 5 planten heb staan op iet meer dan een halve vierkante meter ze zijn nu een 3 weken oud en beginnen al serieus door elkaar te groeien en vanonder zijn er echt bladeren die niets van licht meer krijgen en had gelezen bij een paar verslagen dat ze die verwijderen met tak en al, en vanboven ook die grote fanleaves blokkeren ook al het licht van onderliggende mooie vertakkingen waar je duidelijk ziet dat er toppen gaan aan groeien.. Dus mijn vraag kan ik zomaar een blad verwijderen met tak en al? Of gaat dit teveel energie innemen van men plantjes? Het zijn feminezed ak's van kera 3 weken oud het licht is juist op 12/12 gegaan..

        Alvast bedankt!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        En ik dacht het ook te doen omdat ik toch met een sog bezig ben denk ik? Dan kan de plant zich focussen op de hoofdtoppen als ik al de kleine takjes eraf haal die niet zoveel potentieel hebben en die het licht blokkeren voor de hoofdtoppen.. Als ik verkeerd ben dan mag je me gerust op men plaats zetten

        Greetz tommeke

        Comment


          #5
          Re: Vraagje over het knippen van takken

          Vaak word er idd gesnoeid oftewel gedieft. Hierbij kan je de takken onderin weg halen mits die toch geen licht vangen. Bij deze is zoals eerder gezegd een foto gewoon noodzakelijk anders blijft het voor ons ook een gok.
          Wat QnQ al zij blad verwijderen is wiet weg gooien niet doen dus.
          5 planten op 1m2 dan hebben ze toch aardig wat licht aan de zijkant zou je zeggen.

          Comment

          Bezig...
          X