Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje White Widow & Amnesia Haze 8 weken bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Heb 1 White Widow en 1 Amnesia Haze 8 weken in bloei staan.

White Widow krijgt al 5 dagen enkel water, geen voeding meer.
    Wil nog 5 dagen enkel water geven en daarna 3 dagen niets meer. Dan oogsten.
    White Widow 8 weken bloei.JPGWhite Widow 8 weken bloei a.JPGWhite Widow 8 weken bloei b.JPG
    Amnesia Haze staat ook 8 weken in bloei, zou normaal nog 4 weken moeten doorgaan.
    Maar heeft reeds mooie toppen en ik vraag me af of 4 weken niet te lang zijn.
    Amnesia Haze 8 weken bloei.JPGAmnesia Haze 8 weken bloei a.JPGWhite Widow 8 weken bloei b.JPG
    Ik heb spijtig genoeg geen microscoop, probeer dus via foto's te kijken.
    Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn om de mening van jullie te krijgen.

Is mijn eerste binnenkweek project.
    Project dat ik in april begonnen ben. (Low budget opzet)
    Met dank aan dit forum waar ik al menige uurtjes zitten te lezen heb.

Heb van in het begin foto's en alle gegevens bijgehouden met CannaPlanna 2.0 en zal binnenkort een verslagje maken van mijn avonturen van een uit de hand gelopen hobby.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

Re: Vraagje White Widow & Amnesia Haze 8 weken bloei

Volgende keer foto's maken zonder hps, dan is het wat duidelijker te zien.
    De eerste foto van je Amnesia lijkt de top rot te zijn, links onder lijkt het bruin.
    Als die rot is, die top afknippen en de rot ruim weg knippen en hopen dat je nog wat over houd.
    Dan zeer goed kijken of je nog meer plekken met rot tegen komt.

Ik zou ze niet te lang meer laten staan als er al rot in zit.
    Bij mij is het zo, eenmaal ergens rot tegen gekomen de boel omhalen, geen risico meer lopen.
    Heb wel eens geprobeerd de boel te laten staan, maar dat kostte me uiteindelijk meer door rot dan dat het langer laten staan opleverde.

Comment

idd foto 4.

Comment

Bedankt voor jullie antwoord.

White Widow heb ik gisteren verwijdert en laat ze nu 3 dagen in het donker staan.

Amnesia haze heb ik de top met toprot verwijdert.
        Zondag had ik nog 5 ml Plagron Alga Bloom en 1 ml Plagron Green Sensation gegeven.
        Geef vanaf dan enkel water.
        Ik denk dat ik dat nog enkele dagen moet doen om de plant goed te spoelen.

Is dit correct of kan ik beter dadelijk knippen?

Comment

De White Widow zit geen rot in?
          Ik vind het gevaarlijk de plant 3 dagen in het donker te laten staan ivm rot, en volgens mij heeft het niet echt een grote meeropbrengst.

Als er nog geen rot in de rest zit, dan kun je die plant nog even laten staan.
          Wel elke dag zeer goed kijken of er rot op duikt, bij de volgende tekenen van rot zou ik de plant in elk geval om halen, anders kost het je echt veel te veel opbrengst.
          Wat zijn je temperaturen en wat is je luchtvochtigheid?

Volgende keer zou je beter zo'n 2 weken voor het oogsten kunnen stoppen met voeding geven, en enkel dan nog maar water geven.
          Een paar dagen spoelen is eigenlijk veel te kort.

Comment

Ik vind het gevaarlijk de plant 3 dagen in het donker te laten staan ivm rot

Comment

Omdat je dan eerder wat rot over het hoofd kan zien.
              En omdat de plant niet meer verdampt, en er soms nog te veel voeding en water in de aarde zit of de plant (cellen) wat zwak is door onder andere een (voormalig) Calcium tekort, kan de worteldruk te hoog zijn en kan het gebeuren dat er cellen in de plant stuk gedrukt worden om het water alsnog af te kunnen voeren.
              Als je de plant gewoon tot het laatst licht geeft, is die kans er alleen in de nacht, wordt het weer dag, dan warmt de boel op en verdampt het eventuele vocht weer.

Dat verhaaltje is wat ik er van begrepen heb, ik heb heel wat gelezen afgelopen jaren, veel verschillende verhalen en verschillende oorzaken van problemen tegen gekomen.
              Mocht jij het bovenstaande verhaal anders zien of er meer over weten, lees ik dat graag van je.

Wat is het voordeel van de plant de laatste dagen in het donker te laten staan eigenlijk?
              Last edited by Bosrand; 28 August 2014, 20:56.

Comment

Het voordeel is dat je de knip kunt uitstellen omdat ze met 2 of 3 dagen donker alleen maar stil staan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

White Widow heeft geen last van toprot enkel mijn Amnesia Haze.
                  White Widow heeft de laatste 10 dagen enkel water gekregen.
                  Ga hem nu knippen, vermits het geen goed idee is hem nog 2 dagen in het donker te laten.

Amnezia moest normaal nog een maand staan, daarom dat ik nog niet begonnen was met enkel water te geven.
                  Probeer nog enkele dagen enkel water te geven, indien er nog toprot komt gaat ze neer.

Temp 28/21 luchtvochtigheid weet ik niet (eerst volgende aankoop)

Bedankt voor jullie hulp.

Comment

White Widow down.
                    White Widow knip.JPG

Amnesia Haze geen toprot meer.

Comment

Wat is het voordeel van de plant de laatste dagen in het donker te laten staan eigenlijk?
                      Er breekt dan al een heleboel bladgroen af wat je als je te snel droogt in het blad zou opsluiten. Je wint dus 3 droog dagen. Afbraak van bladgroen in het donker duurt tien dagen. Droog je sneller als tien dagen, wat vaak niet te voorkomen is zonder geclimatiseerde ruimte, sluit je dus een boel op en dat proef je dan als minstsmaak. De mint overheerst de echte smaak. Wat je verteld over worteldruk klopt maar ik zet ze droog donker. Maargoed iedere boer zijn eigen manieren.

Comment

Dus als je een plant in het donker zet begint die met bladgroen af te breken?
                        Dat gebeurt toch pas als een plant afgeknipt is en aan het afsterven is?
                        Anders zouden planten in de nacht toch hun bladgroen ook gaan afbreken, of doen ze dat pas na een x aantal uur in het donker te hebben gestaan?
                        Of trekt een plant zijn bladeren normaal gezien in de nacht leeg en niet tijdens de lichturen?

Comment

Last edited by FlintStoned; 2 September 2014, 12:44.

Comment

Breekt chlorofyl af in het donker?
                            Die voorbeelden met witlof en bleekselderij, is net als met witte asperges neem ik aan, als er geen licht bij komt blijft het wit.
                            Maar dat betekend dat chlorofyl niet aangemaakt wordt in het donker toch en niet dat het afgebroken word in het donker.

Comment

Ja het breekt af in het donker of beter gezegd er wordt geen nieuw aangemaakt bij gebrek aan licht. Zet maar eens een zwembadje op je groene gras, na een week is je gras wit maar niet dood het wordt gewoon weer groen als er weer licht aankomt.

Comment

Bezig...