Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Plantjes hangen naar beneden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Plantjes hangen naar beneden

Korting op 420shop
    Hallo

heb een probleem met mijn plantjes heb 2 weken geleden zaadjes toegekregen heb ze laten ontkiemen en in 22l poten gestoken.eerste week leek goed lagen onder tl lamp maar 2de week begonen er een paar te hangen (zie foto) heb ze nu in kweek tent geplaatst onder 600watt ongeveer 1m van de plantjes 18/24 maar de plantjes blijve hangen heb ze nu recht gezet met stokjes maar maak me tog wat zorgen
    wat zou dit kunnen zijn?

verder gebruik ik elke dag plagron terra grow
    en vochtigge handoek voor luchtvogtigheid wat omhoog te doenimage.jpgimage.jpg

Re: Help! Plantjes hangen naar beneden

Je lamp moet vanaf het begin, dus meteen als je die zaadjes in de grond doet, op 60 tot 70cm.

Ze strekken als spaghetti omdat ze op zoek zijn naar licht.
    Ik zou hier geen tijd meer insteken, even gaan lezen hier hoe het wel moet, en opnieuw beginnen.

Je kunt ze wel ingraven in nieuwe potten, maar de kans dat je ze beschadigt is vrij groot.
    Bovendien krijg je dan de wortelontwikkeling voornamelijk onderin de pot voor de eerstvolgende weken.

Voeding hebben ze ook nog niet nodig gok ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok,,, dus je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Begin aub met lezen.

Nou ten eerste vul je potten helemaal tot de rand met grond zodat ze al een beetje beter rechtop blijven staan.
      Waarom heb je je lamp zo hoog hangen? Het is een 600 watt lamp dus hang hem op 60 cm van je planten niet meer... want anders gaan ze strekken zoals je ziet.

Waarom gebruik je elke dag voeding? Beetje overkill omdat ze nog helemaal geen extra voeding nodig hebben. Deze zit nog genoeg in je grond. Wat voor soort grond gebruik je?
      Kijk uit dat je ze niet TEveel water geeft.

Comment

Draai het plantje rond dat stokje en vul je grond aan tot de lobblaadjes.
        En dan wat QnQ zegt je lamp op de juiste hoogte.
        En maak een verslag kun je waar mogelijk geholpen worden.
        Succes.

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Foto0218.jpg

hier heb je een voorbeeld van mijn planten hoe ze er eigenlijk moeten uitzien en je steunt met draad en stokjes
          hopelijk heb je hier iets aan.

Comment

Aangezien dat eerste topic toch verwijderd wordt kopieer ik effe mijn antwoord

Uw planten hebben nog geen voeding nodig nu... Echt elke paar dagen opent er wel zo iemand een topic die er pas mee begonnen is met dezelfde vragen. Het helpt om u eerst in te lezen...
            Uw planten zijn hevig gestrekt, wsl hingen ze te ver van die tl. Daar moeten ze op 4-5 cm vanaf staan. Die 600 mag al direct 40 cm naar beneden. Vochtige handdoek is nergens voor nodig.

Je begint best in kleiner potjes, hadden ze op een kleinere ruimte gekund onder tl of spaarlampen. Had je ze ook nog kunnen overpotten tot de lobblaadjes. Soit. Info verzamelen voor je begint.

Comment

lees gewoon van 1 van deze personen hier een kweekverslag en dan had je bvb geen strek (lamp te hoog)
              - wat zijn de temperaturen ?

Comment

IK wou ook al zeggen, ga nou niet je tl balk op 60 cm hangen.
                Maar zoals beowulf zegt, tl hang je op 5 cm van je plant.

grts cheese

Comment

Je pakt je plantje houd de lobblladjes op potrand hoogte en vul deze tot daartoe aan zorg dat je bij het neerleggen van het gestrekte steeltje je weer in het midden van de pot uitkomt met de blaadjes en leg wel een zo`n ruim mogelijk lus.
                  Houd de aarde rondom het ingegraven steeltje licht vochtig met een plantenspuit gewoon vochtig niet nat komt alles goed en hoef je niets te ondersteunen.
                  En dan de lamp op de juiste hoogte.

Comment

- hoe stel je het met de plantjes ?
                    - staan ze al vanzelf ?
                    - of liggen ze plat ?

Comment

Bezig...
                    X