Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over voedingschema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over voedingschema

    Korting op 420shop
    Hey

    Ik ga beginnen met mijn eerste kweekje, maar wat ik niet zo goed snap is het voedingsschema..
    Het is een voedingsbox van Atami. Op het voedingsschema zie ik dat ik de eerste week Soil nutrition A+B, Root simulator + ATA Clean moet toevoegen, dit aan 18uur licht per dag. Maar vanaf de 2de week is het al 12 uur licht per dag, dit kan toch niet? Ook is het maar een schema van 9 weken, het duurt toch veel langer eer je kan oogsten? Vanaf wanneer moet ik dan beginnen met die voeding en komt dit wel allemaal ten goede voor mijn plantjes?
    Alvast bedankt!B'cuzz+BLB-SoilA&B.jpg

    #2
    Re: Vraagje over voedingschema

    Negeren die schema's... Als je begint in lightmix en ze na 2 weken overplant naar batmix dan hebben ze geen voeding nodig voor de eerste 4-5 weken. Ik heb nog nooit root stimulator gebruikt, je bereikt meer met luchtige grond, na twee weken is een literpotje sowieso vol wortels.

    Schema is trouwens 10 weken. Laatste week enkel water. Zou op zen minst 10 dagen, eerder 2 weken moeten zijn om al die laatste meststoffen eruit te krijgen.

    Comment


      #3
      Re: Vraagje over voedingschema

      Hoe zou ik het dan moeten doen volgens jou? Want het probleem is nu dat ik het al gekocht heb en de grond heb ik ook al, die is van Terra Professional. En aja, had het niet gezien van die 10de week
      Gr

      Comment


        #4
        Re: Vraagje over voedingschema

        Ik ken die grond niet maar je kan sowieso lichtjes beginnen bijvoeden (grondvoeding) na een aantal weken he. Desnoods wacht je tot je lichte tekorten ziet. Verbrande bladpuntjes wijzen op lichte overvoeding. Ervaring leert je tussen de twee te blijven, maar het is weer anders voor elke soort. Je kiest zelf wanneer ze op 12/12 gaan he. Wanneer dan de eerste witte haren zichtbaar zijn begin je met bloeivoeding. Root stimulator kan je de eerste week gerust meegeven als je de fles toch hebt. Die bloombastic is voor week 5-6-7 voor indica's, 7-8-9 voor sativa's.

        Comment


          #5
          Re: Vraagje over voedingschema

          Oke heel erg bedankt!!

          Comment

          Bezig...
          X