Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discreet indoor wiet kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Discreet indoor wiet kweken

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Ik stel me even voor ik ben een Belg en ben 17 jaar, ik woon nog bij men ouders maar wil graag wiet kweken. Discreet.
    Men vraag is als ik 1 of 2 plantjes kweek dat je dat zal zien aan de rekening? Ik dacht zelf van wel. En hoe kan ik dat anders aanpakken door onopgemerkt en discreet wiet kweken? De ruimte zelf heb ik.

Re: Discreet indoor wiet kweken

Hey JVN,

Ben ook belg en heb toevalig gisteren berekening ivb met elec verbruik gemaakt, het kwam er op neer dat ik zo'n €400 per kweek aan elektriciteit zou kwijt zijn. (grove berekening wss lager)
    Natuurlijk is dit met een 600W lamp, EVSA, Fancontroller, 310m3 inblaas, 680m3 afzuiging, verwarming pads & ventilators. Ik bestelde een 150x150x200 tent en heb het probleem niet dat ik het moet verstoppen dus ik veronderstel dat bij u de kosten heel veel lager zullen liggen aangezien het een kleine tent zou worden.
    Ik raad het zoiezo al niet aan om te gaan kweken als minderjarige zonder de weet van uw ouders, als voor 1 of andere reden er problemen komen met de elektriciteit (kortsluiting, mss zelfs brand) ben je zoiezo al betrapt.
    Als je het toch wilt, zorg zeker aub dat u apparaten veilig zijn aangesloten zodat u huis niet in brand vliegt of dat uw ouders zich moeten gaan afragen wat de kortsluiting veroorzaakt.

Als je wil bereken hoeveel elektriciteit je gaat verbruiken, volg dan die berekening hier.
    bv;
    250Watt lamp * 12uur = 3000Watt per dag
    3000Watt * 7dagen = 21000Watt per week
    21000Watt / 1000 = 21kwh
    21kwh * 25cent = €5,25 per week
    €5,25 * 12 weken = €63 per kweek

Zoals je ziet is da niet veel en uw andere apparaten zoude niet meer dan €20 per kweek kosten dus als u ouders €75 extra zouden merken zeker niet gaan kweken.
    Als je de andere apparaten wil uitrekenen, zelfde formule maar dan meestal 24 uur ipv 12 uur. Ook ballast voor uw lamp niet vergeten bijrekenen (24 uur) want dat apparaat is wel belangenrijk voor een veilige kweek.

Hoop dat dit u wat heeft geholpen.

mvg.

Edit; voor uw vraag over hoe het discreet kan, buiten kweken of zo weinig mogelijk hoog verbruikende apparaten, Je kan ze ook altijd wijsmaken dat je computer 24/7 runt vanwege een gameserver op localhost en dat het goedkoper uitkomt dan een server huren? Verzin maar wat.
    Last edited by 320; 21 March 2015, 20:33.

Comment

Dit forum vereist een minimum leeftijd van 18 jaar.
      Hoewel je sympathiek overkomt, je bent hier niet op zijn plek.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

.
        sorry man nog een jaartje wachten , gebruik die tijd alvast voor je goed in te lezen !

Comment

Je haalt de minderjarigen er idd zo uit. En drogen in een doos in de kelder? Zucht. Je bent al gewaarschuwd dat het nooit gaat lukken en nu je zelf zegt dat je 17 bent kan er een streep door uw naam. Ik moet zeggen, gastjes als jij zijn een gevaar voor het gedoogbeleid. Maar daar denken we natuurlijk niet aan.

Comment

minderjarigen helpen!!!!!!!!
            waar ben jij mee bezig man??????

Oorspronkelijk geplaatst door 320 View Post
            Hey JVN,

Ben ook belg en heb toevalig gisteren berekening ivb met elec verbruik gemaakt, het kwam er op neer dat ik zo'n €400 per kweek aan elektriciteit zou kwijt zijn. (grove berekening wss lager)
            Natuurlijk is dit met een 600W lamp, EVSA, Fancontroller, 310m3 inblaas, 680m3 afzuiging, verwarming pads & ventilators. Ik bestelde een 150x150x200 tent en heb het probleem niet dat ik het moet verstoppen dus ik veronderstel dat bij u de kosten heel veel lager zullen liggen aangezien het een kleine tent zou worden.
            Ik raad het zoiezo al niet aan om te gaan kweken als minderjarige zonder de weet van uw ouders, als voor 1 of andere reden er problemen komen met de elektriciteit (kortsluiting, mss zelfs brand) ben je zoiezo al betrapt.
            Als je het toch wilt, zorg zeker aub dat u apparaten veilig zijn aangesloten zodat u huis niet in brand vliegt of dat uw ouders zich moeten gaan afragen wat de kortsluiting veroorzaakt.

Als je wil bereken hoeveel elektriciteit je gaat verbruiken, volg dan die berekening hier.
            bv;
            250Watt lamp * 12uur = 3000Watt per dag
            3000Watt * 7dagen = 21000Watt per week
            21000Watt / 1000 = 21kwh
            21kwh * 25cent = €5,25 per week
            €5,25 * 12 weken = €63 per kweek

Zoals je ziet is da niet veel en uw andere apparaten zoude niet meer dan €20 per kweek kosten dus als u ouders €75 extra zouden merken zeker niet gaan kweken.
            Als je de andere apparaten wil uitrekenen, zelfde formule maar dan meestal 24 uur ipv 12 uur. Ook ballast voor uw lamp niet vergeten bijrekenen (24 uur) want dat apparaat is wel belangenrijk voor een veilige kweek.

Hoop dat dit u wat heeft geholpen.

mvg.

Edit; voor uw vraag over hoe het discreet kan, buiten kweken of zo weinig mogelijk hoog verbruikende apparaten, Je kan ze ook altijd wijsmaken dat je computer 24/7 runt vanwege een gameserver op localhost en dat het goedkoper uitkomt dan een server huren? Verzin maar wat.
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Angel777,
              Beter dan een huis in brand, Ik zei hem toch dat het niet goed komt en wat noem je hulp, een kleine formule?
              Niet zo overdrijven aub.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 320 View Post
                Angel777,
                Beter dan een huis in brand, Ik zei hem toch dat het niet goed komt en wat noem je hulp, een kleine formule?
                Niet zo overdrijven aub.
                Door die berekeningen weet ts niet ineens hoe hij moet kweken eh, enkel dat het te duur is alleenal aan elektriciteit, dus goed advies nee?

Comment

Door minderjarigen toe te laten en te helpen breng je het voortbestaan van het forum in gevaar !
                  De legaliteit is momenteel al erg bedenkelijk met de nieuwe wetten in Nederland.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja niet op zen plek hier .

het is nu allemaal al zo ingewikkeld de laatste tijd :s

als je hier komt zorg dan eerst dat je meerderjarig bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grinderke View Post
                      Door die berekeningen weet ts niet ineens hoe hij moet kweken eh, enkel dat het te duur is alleenal aan elektriciteit, dus goed advies nee?
                      That's the point... Ik toonde hem aan dat hij zou betrapt worden vanwege elek verbruik niet hoe hij moet gaan kweken, het gaat er dus niet om of het goed of niet goed advies was.
                      Genoeg info kan hij krijgen door gewoon te lezen hoor, heb je helemaal geen account voor nodig.
                      Zal wel eerlijk toegeven dat ik er niet had aan gedacht dat minderjarigen hier niet toegelaten werden toen ik beantwoorde, pas na de reply schoot het me te binnen maar was het reeds te laat, my bad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Door minderjarigen toe te laten en te helpen breng je het voortbestaan van het forum in gevaar !
                        De legaliteit is momenteel al erg bedenkelijk met de nieuwe wetten in Nederland.
                        ​Rest my case....

Comment

Bezig...
                        X