Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

    Korting op 420shop
    Ik las onderstaande op Rollingstoned en vraag mij af, is dit nu echt nuttig? zijn er mensen die 1 of meerdere hiervan hebben getest?

    http://www.rollingstoned.nl/tips-om-topwiet-te-kweken-5/


    De productie van terpenen kun je verhogen door je plant lichtjes en op een regelmatige basis te stressen. Hier volgen wat stresstips.
    1) Buig de takken en manoeuvreer ze in nieuwe posities, doe je dit goed dan heb je als extra voordeel dat de toppen meer licht kunnen opvangen.
    2) Beschadig de lager groeiende blaadjes voorzichtig door ze een beetje te knijpen met je handen en haal wat bladeren weg die licht van andere toppen wegnemen.
    3) Verlaag de luchtvochtigheid in de laatste twee weken drastisch, de wiet krijgt niet alleen een betere smaak, maar zal ook extra harskristallen produceren om zich tegen uitdroging te beschermen.
    4) Geef de plant een of twee keer het gevoel dat ze uitdroogt door wat langer te wachten met de watergift. Doe dit echter voorzichtig en houd goed in de gaten dat je niet te lang wacht. Het kan hier ook misgaan.
    5) Laat de planten vlak voor je gaat oogsten 2 dagen in volledige duisternis staan.
    6) Geef de planten in de allerlaatste week een keer ijswater te drinken.
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

    #2
    Re: stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

    Denk dat dit LST heet, low stress training. Genoeg filmpjes over te vinden.
    Of het echt nuttig en de moeite is kan je enkel best weten door het zelf eens toe te passen en te vergelijken met een normale kweek.
    Punt 1 en 3 word wel vaker toegepast en volgens mij heb je bij deze het minste kans dat je ze 'overstressed'

    Comment


      #3
      Re: stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

      Ben ook wel benieuwd naar nummer 5 en 6, makkelijk uit te voeren namelijk.
      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
      Verslag:
      1e n00b binnen kweek...
      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

      Comment


        #4
        Re: stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

        Lijkt me allemaal nogal onzin.

        Ik heb toevallig wel laatst punt 5 "getest". Ik heb doorgaans geen tijd om alle planten tegelijk te oogsten (ook al zijn het er maar 5). Wat ik wel altijd doe is oogsten vlak voordat de lamp aan gaat. Het terpenen gehalte in de plant zou gedurende de dag fluctueren. 's nachts stijgt het en overdag daalt het weer wat. Of dat echt waar is weet ik ook niet, maar er leek me wel wat in te zitten dat ze gedurende de dag onder de hitte van de lamp hun terpenen wat verliezen. Anyway, ik had dus de lamp uitgezet toen ik ging oogsten zodat die niet aan zou gaan terwijl ik bezig was. Vergeten de lamp weer aan te zetten toen ik klaar was, dus de rest van de planten hebben een hele dag in het donker gestaan. Volgende dag heb ik de laatst overgebleven plant ook maar in het donker laten staan. Geen enkel verschil bemerkt tussen de planten die 12 uur donker hadden gehad, 36 uur donker en die 60 uur donker hadden gehad.

        Om het echt exact te testen zou je ze aan een chemische analyse moeten onderwerpen, maar als ik het met mijn neus en mond niet kan waarnemen dan is er wat mij betreft geen verschil.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

          maar als ik het met mijn neus en mond niet kan waarnemen dan is er wat mij betreft geen verschil.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

            Dus gewoon laten gaan en afblijven als ze het goed doen
            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
            Verslag:
            1e n00b binnen kweek...
            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

            Comment


              #7
              Re: stressen goed voor je opbrengst, zin of onzin?

              Het buigen en 'verplaatsen' van bepaalde takken zodat de toppen meer licht krijgen klinkt toch niet onlogisch LR2? Zie het nadeel hier niet van in?
              Door de lv te verlagen ga je toch geen toprot krijgen? 2 weken voor de oogst is mss wat veel en of je er betere wiet van krijgt heb ik ook mijn twijfels.
              Planten en gewassen met een klein tekort geven toch vaak de betere opbrengst, heb ik ergens gelezen in een post van jou?

              Comment

              Bezig...
              X