Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veiligheid zwangere vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

veiligheid zwangere vriendin

Korting op 420shop
    Beste mede natuurliefhebbers en kruidenmannetjes en -vrouwtjes,

Ik ben voor het eerst binnen cannabis aan het kweken en ik wil toch even bij de experts nagaan of ik dat veilig doe ivm een zwangere medebewoonster met toekomstige zoon.
    Ik heb me eerste even voorgesteld in het daarvoor bedoelde topic met uitleg over mijn motivatie om te cannabis te groeien en ik heb een aantal topics gelezen op dit vlak. Toch zit ik met twijfels, stress en vragen, en dat is nooit gezond.

Mijn kweekruimte is simpel, ik gebruik:

Secret Jardin Dark Propagator,
    HighPro mini inline fan, 125mm en koolstoffilter (20W) geen geaarde stekker
    Secret Jardin T-Neon 2x 55 = (110W) geaarde stekker
    Kamer ventilator (50W)
    Kamerlamp met daarin 2x23W spaarlampen (46W) geen geaarde stekker
    Totaal aantal Watt: 226 Watt

De opstelling staat op zolder en begint via een een lang oranje buitenverlengsnoer vanuit dit stopcontact naar de tent.
    De andere stekker is van de CV ketel met een maximaal toegestaan verbruik (europese regelgeving) van (2Watt)
    IMG_1634.jpg

Eenmaal in de tent is dit oranje verlengkabel aangesloten op deze stekkerdoos met overspanningsbeveiliging en aardingsmelder (beide positief en dus beveiligd en geaard) Op deze foto is niet alles aangesloten by the way.
    IMG_1636.jpg
    Ik werk zonder timer en zonder relais.
    IMG_1635.jpg

Mijn vraag, is dit een veilige opstelling? Heb ik hier een automatische blusser voor nodig eventueel of iets anders? Of kan ik rustig slapen?
    Alvast bedankt, ik ben echt een beginner en heb echt de ballen verstand van dit soort zaken ondanks dat de topics op dit forum langzamerhand wat duidelijkheid geven, bedankt hiervoor.
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Re: veiligheid zwangere vriendin

Zonder relais werken kan ff, maar ik zou niet zitten wachten tot het fout gaat, ff een voorschakelapparaat aanschaffen zou ik zeggen. Davin dv12...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
      Zonder relais werken kan ff, maar ik zou niet zitten wachten tot het fout gaat, ff een voorschakelapparaat aanschaffen zou ik zeggen. Davin dv12...
      Dankjewel De Witte. Dus zelfs zonder het gebruiken van een timer kan het handig zijn om een relais of relaiskast met timer te gebruiken?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Of levert het handmatig aan- en uitschakelen van een stekkerdoos zoals deze ook al problemen op bijvoorbeeld?
      IMG_1636.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En stel ik draai die lampen 24 uur, continue aan dus, kan ik dan problemen verwachten? Sorry, maar ik hoop echt wat zekerheid te vinden hier...
      Last edited by Dkuttekop; 31 July 2015, 17:14.

Comment

Heb je eigenlijk wel de juiste kleurtemperatuur van licht, je hebt wel wat lampjes maar zo werkt het niet hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
          Heb je eigenlijk wel de juiste kleurtemperatuur van licht, je hebt wel wat lampjes maar zo werkt het niet hoor.
          Wat zou volgens jou handig zijn?
          Ik heb Secret Jardin T-Neon lampen, die groene, die zijn voor de groeifase. Daarnaast 2 spaarlampen die ik er overdag nog ff bijzet, die hebben een warmer spectrum maar dat schijnt prima te zijn als toevoeging om een zo'n breed mogelijk spectrum aan te bieden. Ik overweeg om tijdens de bloeifase een deel van de planten buiten te zetten en een ander deel onder een HPS lamp te zetten.

Bedankt

Comment

Hopelijk word het buiten dan een keer weer. Hoeveel is je hps?

Comment

Die HPS moet ik nog aanschaffen, mijn plantjes zijn nog niet toe aan de bloei. Als ik een HPS haal zit ik te denken aan 1 of 2 x 400 watt, misschien 600 watt maar dat kon wel eens overkill worden, ik heb echt een heel klein tentje 90x90x60.

Comment

Ik zou geen hps in je DP hangen. 1 of 2 setjes tneon 55 watt erbij. Scrognet ophangen op 15a20 cm van je pot .voorgroeien totdat je net driekwart volzit en dan op 12/12 knalluh. 3 setjes tneon heb je wel een betere afzuiging nodig.blijft leuk ,micro netjes vol krijgen. Mooie harde budjes onder die tneon. Suc6. Gr JB
                Keep em green

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonkie bonkie View Post
                  Ik zou geen hps in je DP hangen. 1 of 2 setjes tneon 55 watt erbij. Scrognet ophangen op 15a20 cm van je pot .voorgroeien totdat je net driekwart volzit en dan op 12/12 knalluh. 3 setjes tneon heb je wel een betere afzuiging nodig.blijft leuk ,micro netjes vol krijgen. Mooie harde budjes onder die tneon. Suc6. Gr JB
                  Bedankt voor je reactie, klinkt behoorlijk goed! en zou jij in dit geval ook een relais en enzo plaatsen of kan dit setje gewoon rechtstreeks uit het stopcontact knallen?

Comment

Last edited by Jonkie bonkie; 31 July 2015, 23:03. Reden: kleine toevoeging
                    Keep em green

Comment

Bedankt Jonkie bonkie! Ik heb direct een automatische brandblusser besteld, het is precies wat je zegt, je kunt van alles lezen en iedereen kan je gerust stellen, maar het blijft knagen. Bedankt voor je uitleg.

Comment

Verstandige keuze. Jij hebt weer bonuspunten gescoord en wat slapeloze nachten bespaart. Suc6. Gr JB
                        Keep em green

Comment

Bezig...
                        X