Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichturen autoflower Big Bang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichturen autoflower Big Bang

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb enige tijd geleden 5 zaden van greenhouse besteld, namelijk de Big Bang Autoflower. Ik lees op verschillende foums dat autoflowers het beste bloeien op 20 uur licht / 4 uur donker. Echter staat in de product beschrijving dat indoor de plant kan bloeien op tussen de 12 en 18 uur licht per dag. Ik heb namelijk het idee dat de bladeren s'nachts slapper hangen dan normale gefeminiseerde cannabis zaden, en dus ben ik van 18/6 naar 20/4 gegaan. Haal ik hier nu wel of niet meer opbrengst mee?
    Groet, Hans

    #2
    Re: Lichturen autoflower Big Bang

    AF heeft meer als 12 uur licht nodig. Op 12/12 gaat dat wel maar dat geeft erg veel strek en weinig bud. Op 18/6 doen ze het over het algemeen prima en hebben ze ook nog voldoende nacht om de in de dag aangemaakte suikers te vervoeren. Op 20/4 doen sommige AF-jes het ook nog prima zeker de kleinere soortjes als een lr1 of lr2 en aezy rayder e.d. krijgen met maar 4 uur nacht nog alle suikers weg werken maar de nieuwerwetse af/semie af heeft aan 4 uur nacht te kort en doen het dan weer beter op 18/6.
    Planten slapen snachts niet maar ze hebben wel een bepaalde tijd donker nodig voor vervoer van suikers en bouwstoffen. Of jouw af het beter op 18/6 of 20/4 doet kan ik je niet vertellen. Dat blijft ervaring met de strain hebben. Dus zou zeggen bouw die ervaring op.

    Een plant die meer als 3 a 4 weken op 24/0 staat zal door de transportfiles geheel vergelen en sterven.


    Last edited by FlintStoned; 21 September 2015, 15:30.

    Comment


      #3
      Re: Lichturen autoflower Big Bang

      Bedankt voor je snelle reactie Flintstoned . Heb overigens van de informatiedienst van Greenhouse zelf te horen gekregen, dat die 12 tot 18 uur beschreven in hun product beschrijving alleen bedoeld is om de planten mee in de bloei te "zetten", en dit heeft dus niks te maken met waarop ze het beste afbloeien. Maar je antwoord is helder, ik ga ermee aan de slag en zal kijken wat de af planten nu gaan doen op 20/4. Ik heb het ook gedaan omdat de bladeren wat sneller slap gingen hangen dan bij de meeste normale gefeminiseerde soorten het geval is naar mijn idee, maar dat kan ook te maken hebben met dat autoflowers gevoeliger zijn met water geven, alhoewel ik ze sowieso 1x per dag drie kwart liter (11-literpot) water geef en dus lijkt me dat niet te veel of te weinig en bovendien voel ik de zwaarte van de pot alvorens het water geven. Maar nogmaals bedankt!

      Comment


        #4
        Re: Lichturen autoflower Big Bang

        Das vreemd want een autoflower, het woord zelf zegt het al, gaat vanzelf in bloei ongeacht het aantal donkeruren dus dat verhaal kan ik niet zo volgen. Een af op 24/0, 20/4 of 18/6 gaat ook na node 5 tot 8 in bloei.

        Persoonlijk vind ik AF binnen niet echt zinvol. Ze vragen veel lichturen wil daar een beetje bud op komen en leveren uiteindelijk niet denderend veel op. Over smaak valt te twisten. Binnen geteelde af kost je uiteindelijk veel stroom voor weinig kwali- en kwantiteit.

        Zet een snelle indica van zaad af op 12/12 en je oogst 3 x zoveel op de zelfde tijd.

        Comment


          #5
          Re: Lichturen autoflower Big Bang

          Mijn volgend kweekverslag zal hopelijk het tegendeel bewijzen

          Comment


            #6
            http://marijuana.tm/en/how-to-grow-a...ing-marijuana/ link gestuurd waarin info staat over autoflowers. Hierin staat wel ook dat hoe meer licht hoe beter ze bloeien idd.

            Comment


              #7
              Re: Lichturen autoflower Big Bang

              Inmiddels is er wel een boel vooruitgang in de autoflowers en semi autoflowers. En haalt men toch wel redelijke oogstjes ermee. Ik dank dat beawolf hier op doelt. Blijft echter een feit dat ze gewoonweg 6 uur meer licht per dag vragen ook in bloei en dat kost stroom dus geld. Het wordt dus een wat duurder wietje maar nog altijd stuk goedkoper als de shop.

              Comment


                #8
                Re: Lichturen autoflower Big Bang

                Hou maar op. Ben diep teleurgesteld in mezelf en neem dan ook nooit, nooit meer een autoflower weer. Kan nu al lang zien dat dit een nutteloze investering is geweest. Weggegooid geld dus!

                Comment


                  #9
                  Re: Lichturen autoflower Big Bang

                  Er is een ruiltopic als je genoeg posts hebt. Zaden worden niet slecht, je kan ze nog steeds volgend jaar buiten zetten. En het gaat, maar je moet al heel speciaal een specifiek rode soort willen van een bepaald merk waar geen gewone feminised versie van bestaat

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Lichturen autoflower Big Bang

                      Bedankt voor de relativerende woorden Pothead Sativa. Het is inderdaad een leerproces dat iedereen moet ondergaan als hij of zij begint met kweken. En van je fouten moet je leren inderdaad. Dat is dan ook wel het enige positieve eraan maar goed. Iedereen maakt fouten. Maar komt goed, zie al wel een paar die wel behoorlijke toppen krijgen. Eentje had ik per ongeluk geknakt en afgebroken en die heeft een behoorlijke hoofdtop gekregen. Deze is wel klein gebleven. Het lijkt erop dat ik deze soort misschien wel beter allemaal had kunnen toppen, maar dat terzijde. Een paar anderen hebben ook behoorlijke toppen. De rest is behoorlijk groot geworden (+- 1 meter) maar heeft zeer veel, maar vooral ook kleine topjes gekregen die maar niet dikker en groter lijken te kunnen worden. af en toe, na een paar dagen, zit er weer wat meer bud op. Ik heb de gehele cyclus met terra grow, -bloom en green sensation gewerkt. Nu ben ik net overgestapt op soil power plant powder met wat bud xl (suiker transport) van house and garden. In het toegezonden artikel hadden ze het namelijk over powder feeding. Ik ga morgen beginnen met shooting powder. Wel 25% van de aanbevolen hoeveelheid eerst. Ik draai op 19/5. En nu knallen maar, met de dames! En vooral bidden voor een beetje opbrengst en kwaliteit.
                      Last edited by hansjerijkers84; 29 September 2015, 00:57.

                      Comment


                        #12
                        Re: Lichturen autoflower Big Bang

                        Powerfeeding, Ghahahahaha. Een plant kun je niet vetmesten kerel. Een plant neemt enkel op wat ze nodig heeft en niet meer. Alles wat je teveel geeft bljft dan als ballast achter in je medium en dit remt nu juist de opname van bruikbare en opneembarde voedingszouten. Dus vergeet heel snel te term powerfeeding en ga niet bij de duivel biechten. Een groschopverkoper is een verkoper en geen goede info bron.

                        Comment


                          #13
                          Re: Lichturen autoflower Big Bang

                          powder*

                          Comment


                            #14
                            Re: Lichturen autoflower Big Bang

                            Ik heb het verkeerd getypt kerel, ik bedoelde premium plant powder van Atami B'cuzz. Dit is een voeding in chelaatvorm (poeder) en heeft een wat hogere n-p-k-waarde. Ik probeer gewoon even omdat ik met die terra bloom en green sensation niet zo veel vooruitgang zie. In het artikel die greenhouse seedcompany, waar de zaden wegkomen, mij toestuurde staat immers dit: After the initial few weeks, you can gradually add Powder Feeding irrigation water to the plants. When the plants enter flowering phase, use high quantities of Powder Feeding so that the buds can grow into large and dense ones. Maar op basis van alle info die ik heb opgezocht ga ik met de helft van de normale dosering werken in deze fase.

                            Comment


                              #15
                              Re: Lichturen autoflower Big Bang

                              Ik Las Power, zal me verlezen hebben.

                              Comment

                              Bezig...
                              X