Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekopstelling en verbergen voor autoriteiten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekopstelling en verbergen voor autoriteiten.

Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

Ik ga binnekort een kweekje starten met een maat.
    Ik ben gaan kijken voor goedkoop kweekmateriaal.
    Ik heb dit gevonden en vond dit qua prijs goed te doen.
    Setje: https://www.kweekhuis.nl/product/kwe...05cm_compleet_
    Maar mijn vraag is, mis ik nog iets hier bij?
    Is dit een brandveilig setje?
    En wat ook nog erg belangrijk is.
    Als opeens het verbruik van stroom omhoog gaat door die 600Watt Hps lamp,
    komen de autoriteiten of de energiemaatschappij dan niet even om de hoek kijken?
    En qua wartme? Het kweekje zal in een schuurtje gebeuren waar vaak in word gegamed en gechilld.
    Moet ik de warmte op een of andere manier afvoeren zodat er niets word gezien via hittebeelden van helikopters enz?
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Re: Kweekopstelling en verbergen voor autoriteiten.

schuur is te koud in de winter en te warm in de zomer.schuur en je kweekhok erin isoleren met piepschuimplaten ,en een laserkachel voor de winter en het kan wel.ik kweek ook zo en heeft me bij de aanschaf veel geld gekost,maar kan nu goed kweken in de winter,en in de zomer gaat het maar net met 2 keer 600,heb een paar keer de 2 de lamp uit moeten gooien met warme nachten.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

leuk dat je binnen gaat groeien met je maatje, maar als je het graag genoeg wil kan je alle antwoorden al op het forum vinden... (dit voor de volgende keer dat je vragen hebt. voor nu zal ik proberen je wat antwoorden te geven)
      - leuk setje ( voor de extra veiligheid kan je de vsa vervangen door evsa, mocht je dit niet doen let op dat je de vsa op een brandveilig voorwerp zoals een tegel set, en niet op een houten plaat bijv. plus je kan nog aan een blusser kunnen denken voor extra veiligheid mocht er toch brand ontstaan.
      - de 600 watt stroom die je extra pakt zal niet dusdanig alarm bellen laten rinkelen bij de autoriteiten of energie maatschappij. (je kan ook een nieuw straalkacheltje hebben van 2000 wat die de hele dag aanstaat in je schuurtje) dus je zou er zelfs nog lampen bij kunnen hangen mocht je dit willen
      - de warmtevlek van 1 lamp die ze op een warmtebeeld vanuit de lucht of vanaf de grond kunnen zien is dusdanig klein dat niemand hier iets achter zoekt. (je hebt denk ik ook wel een frituurpan staan die meer warmte geeft dan die ene 600 watter?)

Ik hoop dat je een beetje verder komt met deze info, en volgende keer eerst even rondkijken he ik geloof dat LR2 hierover een mooi topic heeft geschreven ( hoe je als beginner gewaardeerd word op het forum, en niet afgesnauwd door ervaren kwekers die je irritant vinden )

Succes met jullie kweek en ik hoop dat ik binnenkort een verslagje kan volgen van jullie schuur avontuur
      p.s. ik hoop dat je cv hebt in je schuur maar daar ging ik eigenlijk wel vanuit aangezien je zegt dat er gegamed word.

Grtz Bigbuds
      Last edited by Ilikebigbuds; 21 October 2015, 13:15. Reden: aanpassing
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Je hebt hier natuurlijk nog een schakelkast bij nodig, zoals bijvoorbeeld een Davin DV12 ofzo.
        Geen timertje van de Gamma gebruiken.
        Er zijn voorbeelden zat in gelijkaardige topics te vinden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke bedankt alvast voor alle tips.

Ik wil me nog even verontschuldigen dat ik dit topic hier heb geplaatst.
          Ik had dit beter kunnen doen in het beginner topic.
          Maar nu het toch al is aangemaakt, wil ik nog een paar vragen stellen.
          Ik zag dat die buisventilator 125mm was, die is dus geschikt voor 350m3 toch?
          Maar in een topic op dit forum zag ik staan dat je voor een kweekruimte van 120x120x200 een afzuiging nodig hebt van 450 kuub en een koolstoffilter van 500 kuub. In de set die ik wil halen zit er een afzuiging van 350 kuub en filter van 350kuub. Zorgt dit niet voor problemen.
          Ook willen we de kweek niet in een tent gaan doen maar in een kast omdat we deze beter kunnen isoleren omdat het in de winter toch wel e
          en koud is en dat schuurtje niet geisoleerd is. En, maakt die afzuiging lawaai? Moet daar een demper bij? de kast gaat 200 hoog, 150 breed en 90 diep zijn.

Ik had die info gevonden in dit topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte
          -De Perfecte Guerilla Kweek
          -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

koop een softbox 500 kuub en 500 kuub filter zit je zomer en winter goed.600 watt beschijnt 120 cm bij een meter.heb 15 jaar geleden een softbox gekocht van 500 kuub doet het nog steeds en hij is lekker stil
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Wees gewoon verstandig in je aankopen.
              Lees je eerst zeer goed in, bedenk in welke ruimte de tent staat en wat de omstandigheden daar nu zijn.
              Wat is de temperatuur in de ruimte overdag en s' nachts? Kun je goed koelen of verwarmen?

Dan vergelijken wat de beste opstelling is voor je budget. Neem zeker een ruim budget, beter even langer sparen dan zomaar wat te kopen. Goedkoop=duurkoop, zeker bij wiet kweken.
              Lees hier heel wat rond, en veel succes!
              Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Bezig...
              X