Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evsa niet detecteerbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Evsa niet detecteerbaar?

Korting op 420shop
    Beste mededraaiers

Het is mij ten oren gekomen dat als bijv. Mr van Eneco een meting doet, hij kan zien dat jij een of meerdere VSA tjes hebt draaien.

Nu luid mijn vraag: Is deze ruis er uit bij een EVSA? of heb je nog steeds pieken en ruis die detecteerbaar zijn?

Ik las ergens dat professionals niet eens VSA's gebruiken.
    Wat is er nog meer bruikbaar ter vervanging van een VSA of EVSA?

SWIM wou net van 1 lampje naar 3 overstappen na een succesvolle 2de kweek....

De groeten

Re: Evsa niet detecteerbaar?

Geloof niet dat je zo druk hoefde te maken als je netjes je stroom betaald ,zweigen dat is nog het belangrijkste.
    Vroeger gebruikten we sperfilters tussen vsa , deze moesten tussen de nul worden aangesloten om zo niet gepeild te kunnen worden.
    Alles moest dus wel netjes zijn aangesloten en zorgen dat je vanuit de meterkast op kleur werkt.
    Dit is echter al zeker 15 jaar terug en zal zeker al achterhaald zijn .

IMG_20151028_081733.jpg
    Last edited by Nonsense; 28 October 2015, 09:10.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het werd bij mij in de zomer met maar een lamp aan al 31 graden,dus in de winter hang ik er ook wat meer opwil heel het jaar door goed veilig spul kennen roken en het lieftst minimaal 2 soorten.Nieuwe elektronische vsa,s zijn veiliger, zuiniger,en meeste hebben al draad en snoer.En het beste eraan,als ze kapot zijn starten ze niet op,zit een thermische beveiliging in.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Waar lees je zoiets? Een gasontladings lamp kan niet zonder vsa.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik begrijp nu dat evsa veiliger is dan vsa.
            Eerder had ik al begrepen dat een vsa duidelijk zichtbaar op het stroomnet is door piekspanning en storing.

Heb je nu storing en piekspanning bij evsa? Of is dat daar weg waardoor de 600 watt ook gewoon een gaming pc kan zijn?

Rollende groetjes

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@beowulf

Op het wietforumnl ze spraken over co2 kweek en hoe prachtig je toppen daar van worden en iemand zei dat professionele kwekers vaak met een ander soort vsa kweken ofso.
            Ik wil gewoon niet dat er storing op het net zit door zon vsa.
            Dat hoge stroomverbruik maakt niet uit zon lampje gebruikt maar 50 euro per maand dus daar zit het hem niet aan.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Volgens mij ging het om de cos phi.

Een vsa heeft een cos phi van 0.45 a 0.50.
            En een evsa 1.0 zoiets.

Een normaal stroomnet zonder vsa of evsa heeft 0.85 zoiets.

Zou het helpen om de 2 lampen van vsa's te voorzien en 1 met een evsa?

Om de cos phi een beetje te balanceren zo gezegd.??

Comment

Als dat effectief te traceren valt, waarom sporen ze op die manier dan de echt grote plantages niet op? Met een 100 tal lampen die aangaan op dezelfde moment en zo'n gigantische piek trekken?

Comment

Ik denk, omdat de meesten zo dom zijn om fouten te maken, bijv. besparen op filters, vertellen tegen 'vrienden', of 35 zakken grond naar binnen brengen in een rijtjeshuis.
                Dan hoeven ze niet zoveel moeite te doen, de nsb-lijn doet de rest.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat ken ik QnQ. Hadeen goede kennis me schatjes laten zien en vervolgens wist zijn maat dat dus ook.
                  Inmiddels een verre kennis uiteraard.

Maar is het te adviseren om dus zon sperfilter te nemen op elke vsa.
                  Las ergens dat vanaf 3 vsa het opvalt en ik wil er precies 3 gebruiken.
                  Voorlopig doe ik niets vooral in verband met dus die vermeende nsb lijn en de buren die sociale controle uitvoeren (ouwe mensen met heel veel tijd)

Dus toch maar voor een sper filter gaan of bedoel je een koolstof filter?

En als een sperfilter te adviseren is welke moet ik dan hebben??

En als je netjes de stroomboer betaald met een wat hoger stroomverbruik gaan ze toch niet klagen?

Gr

Comment

Niet bezuinigen op een Koolstoffilter bedoeld QnQ
                    Dus niet even een oogst zonder draaien ! met in het vooruitzicht dat komt later wel.
                    Zou gewoon voor die evsa gaan ben je gelijk klaar en is een stuk veiliger
                    Energiebedrijf neemt niet zomaar maatregelen als je max 2 lampjes van 400 gebruikt staat gelijk aan een grote vijver .
                    Verder gewoon mondje dicht en niet de hele dag koffie drinken in de grow met je auto voor de deur.

Comment

Snuffers of sperfilters zette men tussen magneet vsa's. Bij de buren staat dat redelijk goed uitgelegd. http://www.wietforum.nl/topic/46936-...n-sperfilters/

P.S. 3 x 600 watt lijkt niet echt voor eigen gebruik. Als je 1 x 600 watt zelf opgerookt krijgt ben je een heel stevige roker.

Comment

Bezig...
                      X