Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

    Korting op 420shop
    Hey guys

    Ik heb een beetje advies nodig van growers die wat meer weten over ziektes bij plantjes.

    Een van mijn zes purple cheese autoflowers heeft sinds een paar dagen last van zwarte plekjes op haar bladeren. Ook de topblaadjes zijn aangetast en ze worden geel en verschrompelen. De anderen hebben (nog) nergens last van.
    Ze staan binnen onder een 600 watt hps lamp, de temperatuur schommelt tussen de 19 en 23 graden en de luchtvochtigheid is 30-40%. Ze krijgen plagron terra bloom en pk13/14.
    Ik heb de dames alle zes van zaadje tot plant grootgebracht en ze moeten nog ongeveer twee weken tot harvest.
    Bijgevoegd foto's.

    Wie kan mij vertellen waar mijn plantje last van heeft? Spint? rot? Is het besmettelijk en kan ik haar beter weg doen of is ze nog te redden?


    grasshopper in need of advice
    Attached Files

    #2
    plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

    Als ik het goed heb is zowel de terra bloom als de PK 13-14 een bloei booster ,beide afzonderlijk te gebruiken en al zeker niet samen met elkaar.
    Denk dat daar de oorzaak aan ligt ...
    Kun je in dit stadium ook niks meer aan doen ,spoelen zou ik zeggen?
    Enkel water op ph en voor de rest niks meer.

    Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

    Comment


      #3
      Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

      Terra bloom is geen booster maar een basis

      Hoeveel keer heb je pk13/14 gegeven?

      1 max 2 keer is meer dan voldoende.

      Maar zou ook zeggen om haar op een water dieet te zetten mss zelfs beter helemaal niets meer geven van voeding tot einde

      Spoelen = geen liters water doorheen jagen

      Maar dagelijks de hoeveelheid water geven die ze nodig heeft en dit tot het einde


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

        En anders DAFALGAN!!!!!
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

          Pft...zo, dat kost flink wat resultaat helaas.
          Wat heb je gedaan ?
          Qua voeding, welke grond, en waarom is de pot half leeg, meet je pH, hoe, waarmee pas je die aan, wat voor plant is het...

          Zoveel vragen.

          De antwoorden geven de oorzaak..

          Misschien ?

          Je gaat ook niet naar de garage met een deuk in je auto, om te vragen waardoor het gekomen is eh..


          Er is trouwens een helpdesk waar dit soort posts mogen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

            dank dank voor de reply guys,
            vanaf vandaag krijgt deze dame alleen nog maar water.


            Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
            Als ik het goed heb is zowel de terra bloom als de PK 13-14 een bloei booster ,beide afzonderlijk te gebruiken en al zeker niet samen met elkaar.
            Denk dat daar de oorzaak aan ligt ...
            Kun je in dit stadium ook niks meer aan doen ,spoelen zou ik zeggen?
            Enkel water op ph en voor de rest niks meer.

            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.
            Volgens Canna kan pk13/14 gecombineerd worden met standaard voeding, maar ik stop maar met voeding in zijn geheel.


            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Pft...zo, dat kost flink wat resultaat helaas.
            Wat heb je gedaan ?
            Qua voeding, welke grond, en waarom is de pot half leeg, meet je pH, hoe, waarmee pas je die aan, wat voor plant is het...

            Zoveel vragen.

            De antwoorden geven de oorzaak..

            Misschien ?

            Je gaat ook niet naar de garage met een deuk in je auto, om te vragen waardoor het gekomen is eh..


            Er is trouwens een helpdesk waar dit soort posts mogen.

            Deze heeft geen groei voeding gehad; wilde kijken wat ze zonder voeding zou doen, maar toen ze deficientie verschijnselen kreeg (witte stipjes) ben ik gestart met voeding geven. Ze groeit op lightmix, ik meet geen ph en het is een purple cheese autoflower

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
            Als ik het goed heb is zowel de terra bloom als de PK 13-14 een bloei booster ,beide afzonderlijk te gebruiken en al zeker niet samen met elkaar.
            Denk dat daar de oorzaak aan ligt ...
            Kun je in dit stadium ook niks meer aan doen ,spoelen zou ik zeggen?
            Enkel water op ph en voor de rest niks meer.

            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.
            Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
            Terra bloom is geen booster maar een basis

            Hoeveel keer heb je pk13/14 gegeven?

            1 max 2 keer is meer dan voldoende.

            Maar zou ook zeggen om haar op een water dieet te zetten mss zelfs beter helemaal niets meer geven van voeding tot einde

            Spoelen = geen liters water doorheen jagen

            Maar dagelijks de hoeveelheid water geven die ze nodig heeft en dit tot het einde


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Pft...zo, dat kost flink wat resultaat helaas.
            Wat heb je gedaan ?
            Qua voeding, welke grond, en waarom is de pot half leeg, meet je pH, hoe, waarmee pas je die aan, wat voor plant is het...

            Zoveel vragen.

            De antwoorden geven de oorzaak..

            Misschien ?

            Je gaat ook niet naar de garage met een deuk in je auto, om te vragen waardoor het gekomen is eh..


            Er is trouwens een helpdesk waar dit soort posts mogen.

            Ik geef ze al tien dagen achter elkaar pk13/14..

            Comment


              #7
              Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

              Zowel terra bloom als PK 13-14 zijn geen boosters. Terra bloom is de basis, pk 13-14 is zoals de naam het zegt fosfor en kalium in een hoge dosis. Zijn beiden te combineren, maar PK 13-14 geef je doorgaans maar een paar keer als extra'tje en dan in heel lage dosissen. Ik heb mijn eerste liter bio nova PK 13-14 nog van in 2008. Paar druppels per liter water is ruim voldoende. Hoe staat de rest er bij, zie je daar verbrande puntjes? Hoe is het gekomen? Heel snel van dag op dag of sleept het probleem al langer aan?

              Op lightmix moet je wel je PH gaan meten, wsl is die fucked up tot en met.

              Comment


                #8
                Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Zowel terra bloom als PK 13-14 zijn geen boosters. Terra bloom is de basis, pk 13-14 is zoals de naam het zegt fosfor en kalium in een hoge dosis. Zijn beiden te combineren, maar PK 13-14 geef je doorgaans maar een paar keer als extra'tje en dan in heel lage dosissen. Ik heb mijn eerste liter bio nova PK 13-14 nog van in 2008. Paar druppels per liter water is ruim voldoende. Hoe staat de rest er bij, zie je daar verbrande puntjes? Hoe is het gekomen? Heel snel van dag op dag of sleept het probleem al langer aan?

                Op lightmix moet je wel je PH gaan meten, wsl is die fucked up tot en met.
                De rest ziet er best wel happy uit, hier en daar wat geel maar dacht dat dat normaal was zo voor deze periode.. Zwarte puntjes waren er van dag op dag ineens voor zo ver ik heb gezien, niemand denkt aan een mijt ofzo? Daar was ik bang voor namelijk.

                Comment


                  #9
                  Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

                  Als je mijt zegt en denkt moet je toch wel iets zien van beweging op je bladeren ook?

                  Tis een auto ,hoelang moet ze nog staan in theorie?

                  Ik dacht dat terra bloom zelfde was als PK 13-14 maar is blijkbaar gewone voeding.
                  Dus gaat daar niet aan gelegen hebben ...

                  Bekijk onderkant blad eens en neem eens een duidelijke foto en post die dan.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                  Comment


                    #10
                    Re: plantje ziek! wat is het en hoe fix ik het?

                    Ik geef ze al tien dagen achter elkaar pk13/14
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    Bezig...
                    X