Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveelheid water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveelheid water?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    Heb me al suf op het internet zitten zoeken maar vind m'n vraag niet helemaal.
    Hoeveel water moet ik aan een plant geven (4 dagen oud) in een 11l pot?

    Ik las ergens dat het 1,5l voor een 14l pot is, klopt dit?

    Greetz

    #2
    Re: Hoeveelheid water?

    Elke plant vraagt andere dingen.. ik vind dit ook nog steeds niet eenvoudig.
    Zelf weeg ik de potten met de hand en kan zo ongeveer voelen of er nog veel vocht in de aarde aanwezig is of niet.. geef liever te weinig dan te veel.

    1,5 l is veel te veel in ieder geval.. heb zelf denk ik zeker 1 week gewoon met de plantenspuit de bovenkant meerdere malen per dag bevochtigd.
    Ze staan hier in 11l potten en zodra ik na 3 weken dagelijks 300 begon te geven kregen ze al vroege tekenen van iets te nat te staan. Geef nu terug 150ml per dag ongv.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Hoeveelheid water?

      Pak een weegschaal zet je pot erop weeg de zooi daarna grond erin en weer wegen,trek het gewicht van de pot eraf,deel dit door 10 en geef dit gewicht in liters,doe je dit goed dan bevat je grond nu 15% vocht,want aarde is nooit droog als je het koopt.pot in de huiskamer of kweektent laten staan om op temperatuur te laten komen,na 24 uur zal je zien dat de grond is ingeklinkt,en vul je hem weer tot de rand aan,stekje of zaailing erin en nog klein beetje water,en klaar nu minimaal een week niks meer geven,af en toe de toplaag licht vochtig maken mag wel.2016 het jaar dat we samen sterk staan
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      Bezig...
      X