Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Water geven.

Als je nu opeens overschakelt naar langs-onder water geven vinden de wortels dat niet zo fijn.

btw, ik kan geen fosforprobleem onderscheiden, voor zover het al te zien is met HPS licht erbij.
    Hebben ze wel groeivoeding gehad ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De eerste weken kregen ze plagron grow.
      nu enkel bloom.
      ik dacht om in een schaal onderaan elke dag 1 liter te geven.

geen goed idee dan?

Comment

Jamaar als je volwassen planten hebt in n gortig doorwortelde pot maakt t natuurlijk geen drol uit dat je ineens van onder begint te wateren.
        Is altijd beter zover ik weet.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

Het is wel niet makkelijk om te weten wat nu het beste is.
          Blijkbaar geen exacte wetenschap.

Comment

1 liter water per en dat per plant ??????????? HMMM okee dan

dat is wat we noemen verzuipen

beter ga je om de dag geven en dan voelen aan de pot door op te tillen en in te schatten van beetje water erbij

sigpic
            LED there be light

Comment

Laat ook al maar.
              duidelijkheid is hier blijkbaar niet te vinden

Comment

Je had het antwoord toch al in de eerste reactie ?
                Koppel daar je eigen conclusie in bericht #19 bij en dan zijn we er.
                duidelijkheid is hier blijkbaar niet te vinden
                Hoezo hier ?
                Da's tamelijk beledigend voor degenen die de moeite hebben genomen te antwoorden.
                Ik vind het wel duidelijk, maar als je uitlegt wat je niet snapt is er misschien wel iemand die het nog eens wil uitleggen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

En geef ze pas water een uur nadat je planten wakker zijn,dan nemen ze het beter op.
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Afzuren met plagron bloom??
                      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.

Comment

Wil je daar mee zeggen dat dit niet goed is?

Comment

Ik durf bijna niks meer te zeggen maar afzuren en bio voeding is zover ik weet geen goede combi.

Comment

Goed om weten.

Comment

Langs onder water geven heeft voor mij geen enkel nut. Echt praktisch is het niet en tegen dat ze alles hebben opgenomen is uw LV wsl al lang te hoog aangezien het water rustig de tijd krijgt om te verdampen. In de natuur komt water toch ook gewoon van boven? Ingieten en klaar, niks simpeler.

Voor de rest, als je in eerste instantie een vage vraag stelt krijg je een vaag antwoord. Zonder meer info kan je op zoiets ni antwoorden. Twee liter water op 10 liter potten is sowieso te veel. Die pot gaat zo zwaar aanvoelen. Als ze 48 uur toe komen dan hebben ze 24 uur lang te nat gestaan. Een liter lijkt mij trouwens ook veel. Heb in ieder geval zelf nog maar 1 keer zoveel water moeten meegeven en die plant had 9 weken voorgroei gehad en stond in 90 liter.

Afzuren met bio voeding is idd niet echt aangeraden aangezien daar het bodemleven de opname van de voeding regelt en niet de PH waarde. Maar juist die lage PH maakt dat bodemleven kapot. Enfin, dat zou het moeten doen. Ik ben daar nog niet voor 100 % uit. Regenwater heeft nl ook die PH. Dus dan zou het afhangen waar je juist mee afzuurt. Het is mij niet duidelijk wat er juist schadelijk zou zijn. De PH-, of de lage PH op zich.

Comment

Die ph- is fosforzuur zover ik weet zonder ff te googlen en is dus schadelijk voor t bodemleven.

Speescees heeft me dr ooit ns op geattendeerd dat planten hun afvalstoffen bovenin de aarde afzetten en je dit dus elke keer mee naar beneden voert door bovenlangs te wateren. Vandaar ook die kerstboomvorm waarbij regenwater van de plant weggevoerd wordt en dus niet langs de stam zn water krijgt.

Tot zover wat ik onthouden heb mbt onderlangs wateren.

Maar soit, 1000 wegen naar oogsten..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Daarnaast komt trouwens dat water aan t aardoppervlak een veel groter verdampingsoppervlak heeft dan onderin t schoteltje dus dat LV argument is sowiezo kul.
                                Last edited by Eerstekamerlid; 27 February 2016, 02:31.

Comment

Bezig...
                                X