Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

    Korting op 420shop
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    #2
    Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

    Ook wil ik een fancontroller met thermostaat aanschaffen ipv de variac die ik nu heb voor m'n Softbox. Alles moet zo stil mogelijk zijn.
    Mijn ervaring is dat een variac stiller is dan een fancontroller.
    Anders kom je volgens mij al aan frequentieregelaars en dan zit meteen in flinke prijsklasse.... (Mijn mening he)

    Succces

    GHF

    Comment


      #3
      Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

      Het is doorgaans niet dat je kweek helemaal mislukt met een "goedkope" led lamp, maar dat ze nogal overdrijven hoeveel licht er van die dingen af komt. Je mag blij zijn als er half zoveel lichtvanaf komt als dat ze beloven en je hebt dan dus doorgaans ook maar half zoveel wiet als waar je wellicht op zou rekenen als je het verkoopverhaal voor waar aan neemt.

      In de groei kun je inderdaad een MH lamp gebruiken en in de bloei dan een HPS.

      De MH lamp geeft veel minder licht dan een HPS lamp, dus je schakelt normaal gesproken zo snel mogelijk over, maar een weekje na 12/12 is ook prima. Al zal dat ook van het soortje afhangen. Sommige soorten strekken echt enorm als je naar de bloei overschakelt en bij anderen valt het enorm mee.

      Er zijn wel wat threads met standaard configuraties. Die kun je het beste vene opzoeken als basis voor een tentje.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

        @GHF Is een variac te combineren met een thermostaat? De variac die ik hier heb liggen is er een die ik handmatig moet instellen op een aantal volt.


        It's a medicine!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #5
          Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

          @wietefras Thx k ga gelijk die thread van vene opzoeken.


          It's a medicine!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #6
            Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

            Als je een EVSA wil gebruiken moet je lampen kopen die voor EVSA geschikt zijn.
            Dat moet er specifiek bij staan, zelfs op de doosjes van de lampen.

            Een variac werkt zonder thermostaat.
            Je zet 'm ergens op, en daar laat je 'm. voila.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

              400 watt op 90x90 is overkill. Win je niks mee. Ik gebruikte mijn in een 120x120 tent en eigenlijk was dat weggegooid geld. Heb hem om zeep geholpen door met een evsa te gebruiken. Dus je moet dan al een tweede normale vsa kopen ook. Ik ben zo begonnen en kocht later een evsa bij. Als je van niks begint zou ik zeggen van de kosten ni te maken.

              Comment


                #8
                Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

                Je hebt ook fan controllers die een transformator gebruiken om de fan te dimmen. Dat is eigenlijk hetzelfde als een Variac maar dan met maar 5 stappen bijvoorbeeld in plaats van de vrije keuze die je met een variac kan maken.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

                  En ik had het over de MH. Niet de HPS. Die alleen zal al ruim volstaan. Eventueel 250 MH, maar aangezien je de HPS ook kan dimmen zou ik het enkel op HPS houden. Verschil met de MH is niet zo groot om onder te groeien.

                  Comment


                    #10
                    Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

                    Vene is echt goed
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

                      Haha die vene[emoji6]


                      It's a medicine!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        #12
                        Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

                        Thx voor alle tips. Ik heb m'n boodschapjes gedaan en ben geslaagd.


                        It's a medicine!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment


                          #13
                          Re: Spoed!! Hps ipv. Led Hellup.

                          Ik had toch voor led gekozen. Zeer mooie koopjes te vinden. Intussen koop je voor 300 euro een lamp met 7 spectrums. Waaronder ook uv en infrarood. En met een basic setup slagen kwekers als OldDogga er toch in om een halve kilo te halen op een vierkante meter met 400W

                          Comment

                          Bezig...
                          X