Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Binnenkweek

    Korting op 420shop
    Ik wil aan men eerste binnen kweek beginnen maar aangezien ik niet echt veel weet vraag ik het hier even

    Ik wil 3 plantjes zetten in een zelf gemaakte kweekkast en als verlichting wil ik TL lampen gebruiken dus mijn vraag is gaat dat voor 3 planten? en hoeveel lumen en watt zou ik ongeveer nodig hebben? Als 2de optie dacht ik aan cfl lampen maar ik ben in verschillende doe het zelf winkels geweest en het lijken me allemaal maar zwakke lampen en ik wil ook niet te veel uitgeven Max 100euro als het mogelijk zou zijn

    En ik ben aan twijfelen tussen northern lights of silver haze, welke zou het beste zijn voor eerste keer binnen te kweken?

    #2
    Re: Eerste Binnenkweek

    Volgens mij kun je beter eerst eens inlezen over de gewenste
    kleur licht die de planten het liefst hebben voor groei en bloei!

    En op google vind je heel veel meer over verlichting voor
    wietplanten dan in alle doe het zelf zaken bij elkaar!

    Wellicht een plug and play T-neon met verschillende lampen,
    en wat ga je doen met afzuiging en filtering van je verbruikte
    lucht uit je tentje?

    succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: Eerste Binnenkweek

      Ik heb al veel opgezocht ook hier op het forum en ik weet wel de juiste licht kleuren voor groei 6000 en hoger en bloei 2100 tot 3000 is het normaal toch? En afzuiging gebruik ik een grote pc ventilator en in de kast zelf zet ik ook nog een kleine ventilator voor de plantjes zelf zou dit voldoende zijn?

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste Binnenkweek

          Volgens mij zuigt een pc fan nauwelijks,
          maar ik doelde vooral ook op de geur, vergis
          je daar niet in met een binnen cultuurtje!

          Succes O.D.

          Comment


            #6
            Re: Eerste Binnenkweek

            Oke ik ga ook eens een kijkje nemen bij een growshop en info vragen
            Is er mischien een soort wat jullie aanraden voor eerste keer te kweken? Wou liefst een haze soort en ze mogen niet groter worden dan 130 cm anders is er te weinig ruimte ik de kast

            Comment


              #7
              Re: Eerste Binnenkweek

              Veel geluk met een haze onder zo weinig licht onder de 130 cm te houden, die strekt zich direct tot aant dak. Er is een micro sectie, zou daar eens gaan kijken.

              Comment


                #8
                Re: Eerste Binnenkweek

                Zou eerst die kast goed afmaken, en dan eens voor zaadjes gaan kijken.
                Tegen die tijd weet je al wat meer ook.

                Als je planten van 1.30 wil kweken zul je een goeie lamp moeten gebruiken. (HPS of COB)
                Bij microkweek zit dat er niet in meestal, en als je binnen budget wil blijven lukt dat ook niet.

                Onder gewone TL kun je prima kweken, je zult er dan wel genoeg moeten hebben.
                Om de 10cm komt een TL te hangen, daaronder maak je een hekwerk waar je op kan scroggen en dan heb je over een maand of 5 de hele oppervlakte vol toppen staan.
                TL is soms 2ehands goedkoop aan te komen via marktplaats ofzo, en dan kun je zelf alles aan elkaar schroeven.
                Onder spaarlampen kun je ook kweken, ook daar zul je ze dicht naast elkaar moeten plaatsen, planten moeten dicht bij de lampen.
                Da's ook het geval bij Tneon.
                Onder al die mogelijkheden zul je er het meest uithalen met een scrog.

                Maar ik denk dat het niet mee zal vallen binnen budget te blijven.
                100 euro is 10 gram wiet, met zo'n investering ga je niet zo makkelijk 200 gram wiet kweken.
                Misschien moet je je verwachtingen wat bijstellen, of je budget radicaal verhogen en meteen een tentje met HPS/COB uitzoeken.

                spaarlampkappie.jpg gallery_6976_164_38107.jpg gallery_6976_164_51790.jpg QNQ2012278.JPG
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X