Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroei bepalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorgroei bepalen

    Korting op 420shop
    Beste forumleden

    Als beginner wil ik graag beroep doen op jullie kennis.

    Ik heb nu 9 jack herers in 11 liter potten onder een 600w HPS staan.
    Nu vraag ik me af hoe ik het best de voorgroei bepaal? Welke zaken zijn het belangrijkste?

    De tent is 1x1x2, vrij standaard denk ik.

    Alvast bedankt!


    Groeten


    Caesar

    #2
    Re: Voorgroei bepalen

    Het is een beetje wat je zelf wilt uiteraard, en ook afhankelijk of je ze gewoon weg laat gaan of gaat scroggen bijvoorbeeld. Wat een veel genomen vuistregel is dat je de planten laat doorgroeien tot ze even groot/wijd als hun pot zijn en dan schakel je om naar 12/12

    Comment


      #3
      Re: Voorgroei bepalen

      Een Jack herrer vind getopt worden niet zo fijn beter laat je dat gewoon kerstboompjes worden. Nu groeit een herrer in bloei ook nog best een stuk. 11 liters zijn 23 x 23 cm. Je poten staan dus iets van elkaar af op die 1 x 1 meter das al mooi. Zoals mafferd hier al aangaf kun je de vuistregel nemen; groei tot het bladerdek zo breed is als de pot zelf.

      Een plant die van zaad af op 12/12 staat doet er gemiddeld een 28 dagen over om in ware bloei te komen.

      Geef je ze 2 weken groei en zet je ze dan op 12/12 dan duurt het gemiddeld nog zoon n 21 dagen vooral je ware bloei ziet. Geef je nog langer groei bijvoorbeeld 4 weken dan gaan ze nog sneller in de ware bloei na 12/12. Vaak al na een dag of 7 tot 14.

      Let wel: als je 4 weken groei geeft en alles is optimaal dan zijn dat al behoorlijk grote planten die elkaar al flink in de weg gaan zitten. Gezien de Herrer in bloei ook nog een flink stuk de hoogte in gaat is 4 weken vaak net wat veel en kom je dan al snel te kort op de lamp met je toppen.

      Zelf zou ik in een twee meter tent een Herrer dus maximaal 3 weken groei geven en niet toppen.

      Comment


        #4
        Re: Voorgroei bepalen

        Bedankt voor de duidelijke antwoorden!

        Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

        Comment

        Bezig...
        X