Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    advies....

    Korting op 420shop
    Middag allen!

    Zoals vermeld in mijn voorstel-stukje heb ik bijna mijn 4e kweekje achter de rug.

    Mijn setup was in de eerste ronde:

    De kweekruimte was een zelf gemaakt frame van aluminium hoek profielen, afgedicht met isolatie plaatjes, aan de buitenkant afgewerkt met kunststof plaatjes die geen licht doorlaten.

    Lamp: Ufo led lamp 90 watt

    De afzuiging middels een kokerventilator die rechtstreeks aangesloten was op mijn schoorsteen (deze heeft 2 buizen, 1 voor de cv-ketel, 1 werd niet gebruikt.

    Substraat: Kokos
    Voeding merk: Canna

    Dit heeft me de 1e 3 kweken (2x White Widow en 1x Lemon Skunk zo'n 15gram per plant opgeleverd, waar ik zelf niet ontevreden mee was...

    Ondertussen staat er in plaats van het zelf gebouwde hok een tentje van 100x100x200cm, dit omdat mijn zelfgebouwde hokje na 3 kweekje zo goed als instorte

    Voor de volgende kweek wil ik graag een nieuwe lamp aan gaan schaffen, dit om proberen meer opbrengst uit mijn planten te halen dan voorheen, ik zie echter door de bomen het bos niet meer....

    HPS? zo ja, welk wattage is voldoende voor mijn oppervlakte? zit er nog verschil in merk/ prijsklasse? is er iets wat ik zo in kan pluggen? (mijn technische kant laat het hier afweten)

    LED? zo ja, hebben jullie evt een merk oid waar ik goed mee uit de voeten zal kunnen?
    Hiervan staan zoveel soorten/maten/merken/prijsklasses te koop dat ik daar moeilijk een keuze in kan maken.

    Mocht iemand mij hier een tip/advies in kunnen geven hoor ik het graag!

    Groet,

    Wietboontje!

    #2
    Re: advies....

    400 wat plug en play hps zou het goed doen in je hokje,zou wel een afzuiger en filter erbij kopen,zonder filter gaat de wietlucht zo naar buiten
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: advies....

      Ik zou een 600 watter doen en afzuiger en filter bij doen altijd meer capaciteit nemen als de lamp (dus 600watt lamp afzuigcapaciteit boven de 600 nemen.
      Ik heb zelf een SJ dr 150 met 2x 600watt is heb de temp en LV mooi onder controle zit nu op 20 dagen in de bloei 11 k2 en 1 haze.

      Comment


        #4
        Re: advies....

        Waarom zou je iemand die niet ontevreden is van zijn opbrengst onder een 90 watt goedkope led gaan aanraden om op 1x1 een 600 watter te hangen, met de nodige problemen ivm temperatuur en LV? Dat zijn een hoop extra kosten. Die 400 volstaat ruim. Op 150x150 zou ik ook maar eentje hangen. Had op 140x140 al genoeg aan men gavita op 500 watt.

        Comment


          #5
          Re: advies....

          Filter staat inderdaad in de planning, als het windstil is wil er wel eens een vlaag wietgeur door de tuin komen, dat is daarmee ook opgelost

          Ik denk voor de komende ronde voor HPS te gaan, om dit ook eens te proberen, wel een 400 watt. Hebben jullie een advies qua merk of type voor groei en welke voor bloei? Ik zie verschillende kant en klaar setjes te koop staan namelijk..

          Ik ben gewend om 2 weken voor te groeien in een omgebouwd klein aquarium onder 3 kleine led-spots, kan ik dit gewoon blijven doen? Of beter gelijk onder de HPS zetten?

          Groet Wietboontje

          Comment


            #6
            Re: advies....

            Zie gewoon dat het een elektronische ballast is. Hps is altijd groei en bloei.

            Comment


              #7
              Re: advies....

              Niet meer dan 300watt in een tent van 1x1 is mijn advies. Denk dat ik wat eerder had moeten reageren
              Hoe is het verlopen met de aanschaf etc..?
              Ad usum proprium!

              Comment


                #8
                Re: advies....

                Ik heb toch na lang wikken en wegen geen HPS meer gekocht, dit mede omdat ik weer nieuwe led-lampen heb gevonden waar ik wel vertrouwen in heb, door iemand van dit forum werd ik op deze gewezen : http://www.todogrowled.com/gb/led-gr...l-star-60.html Een paar keer contact met de verkoper gehad, over het hoe en wat van deze lampen, hij was er natuurlijk laaiend enthousiast over. Op het internet is over deze nog niet veel terug te vinden qua resultaten en ervaringen, ik denk dat dit is omdat ze nog vrij nieuw zijn.

                Het feit dat dit een plug en play systeem is voor mij een groot pluspunt, ik heb zelf 2 linkse handen qua electriciteit. HPS zal ook niet moeilijk in gebruik zijn en zal uiteindelijk ook wel gaan draaien maar ik ga toch voor mijn gemoedsrust voor een kant en klaar systeem kiezen


                Zodoende heb ik vanmiddag mijn bestelling geplaatst bij Todoledgrow, hoop dat ze eind van de week binnen zijn! Er staan 4 plantjes van zo'n 3 weken oud nu nog onder de Ufo voor te groeien, deze moeten onder de nieuwe LED lampen zodra deze binnen zijn.

                Zijn er hier op het forum mensen die al wel met deze lampen gekweekt hebben? ben benieuwd!




                Groet,

                Wietboontje!

                Comment


                  #9
                  Re: advies....

                  Ik werk met cree cob's. Welliswaar 3590's maar is ongeveer hetzelfde. Wietefras draaide met 3070's dacht ik en hij haalde een 1 op 1 ermee.

                  Goeie keuze. Hoeveel ga je er kopen?
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: advies....

                      Ik heb die 3070's ook. Je moet er wel een ventilator op richten anders blijven ze wel erg veel warmte uitstralen. Mijn kweekje was redelijk mislukt door watergiftprobleempjes, maar toch nog 0,6gr/w gehaald met deze fijne lampjes. 1gr op 1w moet haalbaar zijn is mijn mening. Je bent ook lekker flexibel zo qua aantal lampen en individuele lamphoogtes.

                      Comment


                        #12
                        Re: advies....

                        Flexibel, maar duurder. Het is echt niet moeilijk om die setjes zelf in elkaar te steken hoor. Het scheel toch wel een aantal euro's.
                        Als je echt het verschil niet weet tussen plus en min, dan koop je inderdaad best dit systeem.

                        Ineens onder de cob's, laat ze maar knallen.
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #13
                          Re: advies....

                          Daarom juist Vaperke, een lamp in de huiskamer ophangen gaat nog wel maar daarmee stopt het ook...

                          Ik ga proberen mijn eerste groeiverslagje te maken, ga daar verder...

                          Comment

                          Bezig...
                          X