Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde 10 dagen gebruikt, hergebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aarde 10 dagen gebruikt, hergebruiken?

Korting op 420shop
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Aarde 10 dagen gebruikt, hergebruiken?

Aloha Modest,
    Zou ze inderdaad aanvullen met verse grond, en een wolkje lavameel on top, als je dat toch hebt.
    Als je toevallig een krijtje ergens hebt liggen kun je daar ook wat stof van bij doen. (snufje extra kalk)
    Niet omwoelen of wortels verwijderen, juist niet.
    Er groeien goeie schimmels in de grond, ga je dat omwoelen vernietig je al die netwerken.

--ik ga er vanuit dat er geen problemen met de grond zijn geweest, niet hebt overvoed, en dat je geen beestjes gehad hebt--

Jij ook een goeie laatste-2016-dag ey
    Op deze datum in 1472 werd het in Amsterdam verboden om sneeuwballen naar mensen te gooien.
    Nja, toen was er nog sneeuw.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wat is er mis gegaan met die ice cool mss? Zelf geen problemen mee gehad. Aarde kan je gemakkelijk opnieuw gebruiken. Heb net onder 2 cobs wat testen gedaan met herbruikte aarde van men mannetjes. Plantjes komen op, zonder problemen. Heb er wel de wortels uit geschud van de vorige en een paar schepjes super mix bijgedaan. Ook volledig laten uitdrogen.

Comment

Ten eerste, bedankt voor de antwoorden!
        QnQ: Aarde omwoelen moet jammer genoeg wel, aangezien ik er anders geen verse aarde kan bijmengen.

Vandaag dus alle aarde uit de potten gedaan, deel de tuin in, deel verse erbij en een handje lavameel er goed doorgemengd.
        De 2 mooie dames waren allesinds wel al goed geworteld.
        De potten zijn nu tot helemaal boven gevuld (normaal deed ik altijd zo'n 5 cm onder de rand om later bij te vullen, maar uiteindelijk is dat ook maar verloren aarde dan).

Beo: Zaden van die Ice Cool zagen me er wel al wat raar uit in het begin. Zagen er groot en kiemkrachtig uit, maar hadden (3 op 4) wel een grote oneffenheid op het zaadje.
        Wou er toen een foto van nemen maar was te klein om te focussen. Purple Bud zaden lagen hier al een paar maanden in de frigo maar had wel gedacht dat deze nog in orde gingen zijn.

Vandaag zijn er nieuwe C99 zaden toegekomen die hopelijk zo snel mogelijk aan het rekje mogen hangen.
        Laterrrrr.
        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Bezig...
        X