Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoogte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoogte

    Korting op 420shop
    Ik ben in de war door alle verschillende adviezen mbt wanneer je je plantjes in de bloei moet zetten voor kleine planten met een optimale opbrengst.
    Ik heb net een nieuw hok gebouwd wat niet al te hoog is. Max. hoogte van mijn lamp is gemiddeld 1.30 (schuin dak ), maar wel met een adjust-a-wing kap die de hitte naar de planten aardig verminderd (onder de lamp is het op 40 cm afstand maar 2 graden warmer dan omgeving). Ik heb PP-tjes als stekken en probeer uit te vinden wanneer ik mijn plantjes in de bloei moet zetten.

    Volgens mijn berekening mogen de planten absoluut niet hoger worden dan 80-90 cm inclusief pot.

    De stekken zijn nu 10 dagen oud, 15 cm lang, hebben drie internodes en zijn absoluut goed aangeslagen. Zelf leek me dit een goed moment om ze in de bloei te zetten, maar ben zwaar aan het twijfelen geslagen. Wie kan me goede raad geven of verwijzen naar een topic met het verlossende woord?

    Thnx

    Fashim

    #2
    Re: Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoo

    en als je niet wilt knakken zou ik nog 1 a 2 internodes wachten en dan in de bloei dus op 12/12 zetten dat is mijn mening

    Comment


      #3
      Re: Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoo

      Ik zou ze toch op korte termijn in de bloei zetten,
      In de bloei zal een plant toch nog redelijk doorgroeien,
      Aangezien 80/90 cm hoogte,inclusief pot...,vrij gering is,
      is het verstandig ze toch tijdig in de bloei te zetten.
      Die hoogte kun je trouwens alleen zo benutten wanneer je een 400w lamp gebruikt!Bij een 600w moet deze zo'n 60cm van de plant blijven!

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoogte

        goeie middag...


        Ben nu ongeveer al een halfjaar dit forum aan het uitpluizen voor info.
        ben een beginnende kweker heb nu 9 dagen geleden 6 stekjes neergezet onder een 600w.
        (jammer dat ik nu al spint ondekt heb) zijn al flink wat gegroeid maar nou had ik ook een vraag over het in de bloei zetten van me vrouwtjes want dat zit er nu hard aan te komen.

        Is er een uitgangspunt qua lengte of aantal internodes wanneer je hem in bloei gaat zetten.

        Heb er nu 4 getopt, 2 gefimmd(testje), een paar dieven verwijderd om zo mooie plantjes te krijgen.
        Me kast is 1/1.2/1,9 nou is mijn vraag worden ze niet te hoog als ik se nog 5 dagen in de groei laat.

        alvast bedankt

        en btw super forum van 0,0 kennis naar een hele hoop haha
        Last edited by psychedelic1988; 29 October 2012, 13:49. Reden: info vergeten

        Comment


          #5
          Re: Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoogte

          Lijken me Amnesia zeker ?
          Zou die rap op 12/12 gaan zetten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoogte

            zou die zeker op 12/12 zetten gezien je hoogte

            Comment


              #7
              Re: Wanneer in de bloei zetten, gezien geringe hoogte

              haha het zou een haze stekken moeten zijn maar heb geen id of ik heb gekregen wat ik vroeg maar bij deze ga ik se omschakelen naar 12/12 bedankt voor de info.

              Comment

              Bezig...
              X