Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hulp gevraagd, probl. met temperatuur in kweekkot.
Collapse
X
-
Re: Hulp gevraagd, probl. met temperatuur in kweek
zet gewoon de centrale verwarming uit je kamer aan dat doe ik ook en het help
dan heb je geen kacheltje nodig
ps ik zet mijn afzuiger nu ik nog geen controller heb als het licht uit is ook uit
dus bij mij is het met licht aan 24 graden
licht uit 21 graden dat is met alles uit en centrale verwarming aan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Postzet gewoon de centrale verwarming uit je kamer aan dat doe ik ook en het help
dan heb je geen kacheltje nodig
ps ik zet mijn afzuiger nu ik nog geen controller heb als het licht uit is ook uit
dus bij mij is het met licht aan 24 graden
licht uit 21 graden dat is met alles uit en centrale verwarming aan
Comment
-
ik denk nu dat je het toch goed voor elkaar hebt
en om er voor te zorgen dat alles op tempratuur blijft kun je er een termostaat tussen zetten of een multifan controller
hoeveel te minder de tempratuur verschilt des te beter het is voor je planten en ze zullen je er dankbaar voor zijn geloof me
heb je er ook een ventilator in staan voor het in beweging houden van je luchtstroom ?
voor de rest zit je aardig in de buurt zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Postik denk nu dat je het toch goed voor elkaar hebt
en om er voor te zorgen dat alles op tempratuur blijft kun je er een termostaat tussen zetten of een multifan controller
hoeveel te minder de tempratuur verschilt des te beter het is voor je planten en ze zullen je er dankbaar voor zijn geloof me
heb je er ook een ventilator in staan voor het in beweging houden van je luchtstroom ?
voor de rest zit je aardig in de buurt zo
Comment
-
het is toch beter om je afzuiging aan te laten
je planten hebben minimaal 30x per uur vers lucht nodig
dus in jou geval zou bijvoorbeeld een 200 m3 buisventilator genoeg zijn
en je invoer moet ongeveer 20% minder zijn
hoe groot is trouwens je afzuig systeem ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Posthet is toch beter om je afzuiging aan te laten
je planten hebben minimaal 30x per uur vers lucht nodig
dus in jou geval zou bijvoorbeeld een 200 m3 buisventilator genoeg zijn
en je invoer moet ongeveer 20% minder zijn
hoe groot is trouwens je afzuig systeem ?
Comment
-
daar zit je dus ook wel goed mee
toch ben ik van mening dat als je je invoer vergroot door midden van een invoer ventilator van ongeveer 150m3 dat je lucht dan meer tijd heeft om op te warmen
voor de rest zou ik dus echt een kachel gebruiken om op die temperatuur te blijven
je zult er dan goed voor beloond woorden
Comment
-
Re: Hulp gevraagd, probl. met temperatuur in kweekkot.
Beste,
Afzuiging heeft 2 doelen:
Ten eerste, de temperatuur laten dalen als deze te hoog is;
ten tweede, de CO2 afvoeren en verse lucht aanvoeren.
Dus, je afzuiging laat je beter continu aan staan.
Ideaal vind ik, een kleine inblaasventilator (klein modelletje zoals koelventilator van elektrische stuurkasten). Die draait continu, omdat verse lucht nu eenmaal nodig is.
Een bijkomende afzuiging moet per thermostaat aan gaan als de temp te hoog wordt.
Hoe zit 't met je circulatie; heb je ventilatoren in de kast zelf?
CO2 is namelijk zwaarder dan lucht, je kan 't dus onderaan de kast afzuigen.
Warmte stijgt. Als je onmiddellijk bovenin alles afzuigt, ben je op een mum van tijd je warmte kwijt als het licht uit is. Wanneer je wat lager afzuigt, koelt alles minder snel af. Bovendien heb je CO2 nodig; te veel afzuigen (of inblazen...) is ook nooit goed.
Voor uw kweekruimte zou ik een oliebadradiatortje kiezen, zo licht mogelijk, misschien vind je ze met een stand van 500watt (vorstwachter).
En koop in de gamma een rolletje glaswol, isoleer de boel langs de buitenkant. Je kan ook glaswol met spijkerflenzen kopen, dan isoleer je aan de binnenkant en doet de alu-folie van de glaswol ook dienst als lichtspiegel... Wel alles mooi afplakken dan met alu-tape.
Groeten.
Comment
Comment