Tsja... wordt dit een kweekverslag, een bouwverslag of zoals de planning is beide?? We gaan het zien.
Als eerste leg ik graag even uit wat mijn doelstelling is... Ik wil een poging wagen om met 2 weken voorgroei, 4 planten (misschien 5) en scrog-techniek eens wat te experimenteren. Ik ben eigenlijk wel redelijk klaar met al dat gesleep met potgrond en heb inmiddels ook begrepen dat hydro niet heel moeilijk hoeft te zijn.
Om mijn (beginners-) vragen te verklaren... ik kweekte tot nog toe biologisch op een aarde/kokos mix.
Ik ben gestart met bedenken wat ik wil maken.. Aan de hand daarvan heb ik onderstaande zojuist besteld:
Als het goed is komt dat in de loop van volgende week allemaal binnen. De bakken gaan in serie geschakeld worden en als alles dan meezit moet ik net mijn lampen er recht boven kunnen krijgen. Oorspronkelijk was ik van plan om direct op 12/12 te starten maar dat doe ik wel een volgende ronde. Nu heb ik alvast wat vragen (ben nu toch aan het bestellen)...
Als eerste leg ik graag even uit wat mijn doelstelling is... Ik wil een poging wagen om met 2 weken voorgroei, 4 planten (misschien 5) en scrog-techniek eens wat te experimenteren. Ik ben eigenlijk wel redelijk klaar met al dat gesleep met potgrond en heb inmiddels ook begrepen dat hydro niet heel moeilijk hoeft te zijn.
Om mijn (beginners-) vragen te verklaren... ik kweekte tot nog toe biologisch op een aarde/kokos mix.
Ik ben gestart met bedenken wat ik wil maken.. Aan de hand daarvan heb ik onderstaande zojuist besteld:
- 5 stapelbakken van 30 liter met deksel (400x300x320mm)
- 50mm vijverslang voor tussen de bakken
- 25mm pvc voor de circulatie
- alle koppelingen en lijm
- circulatiepomp 2500L
- Vijvermandjes (11x11x11cm)
Als het goed is komt dat in de loop van volgende week allemaal binnen. De bakken gaan in serie geschakeld worden en als alles dan meezit moet ik net mijn lampen er recht boven kunnen krijgen. Oorspronkelijk was ik van plan om direct op 12/12 te starten maar dat doe ik wel een volgende ronde. Nu heb ik alvast wat vragen (ben nu toch aan het bestellen)...
- Welke hydrovoeding is goed qua prijs/kwaliteit voor RDWC? Ik heb al naar Plagron Hydro A+Bgekeken.
- In hoeverre zijn toevoegingen noodzakelijk bij hydro?
- Klopt het dat indien de temperatuur van de ruimte stabiel boven de 20 graden is dat je dan in principe geen rekening hoeft te houden met de watertemperatuur of moet je koste wat kost voorkomen dat het water warmer dan 21 graden wordt?
- Zou 2 weken voorgroei voldoende zijn voor een eenvoudige scrog? Of gaat het nu ook weer niet zo snel? (ben gewend aan 3 weken op aarde)
- Vergeet ik nog iets?
- PH meter is de Bluelab Guardian geworden
- Zaden gekozen: Het worden 4 OG Kush van BCN Seedstockers (63 dagen bloei??) Ik stop er 5 in steenwol blokjes en indien ze alle 5 opkomen zet ik er 1 bij in aarde voor de vergelijking
- Voeding wordt Hy-Pro Hydro A+B
- PH-Min ook Hy-Pro (6-0-0)
- Chiller toegevoegd (Teko TK5)
- JBL PH-Controller met inline CO2 diffuser en nachtventiel
Comment