Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Ver-)bouw verslag kweekruimte 5x Imperium X en 4x Future #1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen allen.. Fijne 2e kerstdag!

Zo... gisteren met de noodgedwongen verbouwing niet helemaal goed opgelet. De retourslang lag nog naast mijn bak Dus het water in mijn systeem is gisteren onbedoeld ververst.
    Nou ja, worden ze niet slechter van en gelukkig kan ik een flinke hoeveelheid water opvangen. De bevochtiger in het hok moet wel echt een andere positie hebben, lijkt nu steeds of er lekkage is. Heb deze gisteren dus even uitgezet om mijn vermoeden te bevestigen (ik zag water op plekken waar het eigenlijk niet kan lekken) en inderdaad, vanmorgen kurkdroog (ja ook de LV met 24%) IMG_6823.jpg . Dus daar verzinnen we nog wat op.

Buiten dat lijken ze op 1 dame na allemaal prima te gaan. De Royal Amnesia rechts achter blijf wat achter.

Zojuist de verlichting weer iets meer vermogen gegeven (totaal 950W nu) en even kijken wat dat met de temperatuur doet. Deze was tot nu toe nog niet boven de 24 uitgekomen en na het opschroeven 20 minuten geleden zit ik nu al op 28,5˚. Ben benieuwd naar de temperatuur zometeen als het licht uit gaat. DLI is nu voor de zaailingfase wat aan de hoge kant met 41 maar dat hoop ik op te vangen door een wat hoger CO2 gehalte (zojuist ingesteld op 1200PPM).

Nu verwacht ik dat de achterblijvende amnees dit niet leuk gaat vinden maar goed, had ze maar op moeten schieten. Onderlinge verschillen zijn eigenlijk best groot. 1 van de 5 Imperiums is eigenlijk een future#1. Ik weet alleen niet welke Dit maakt op zich natuurlijk niet uit maar ik begin wel een vermoeden te krijgen daar ik er 4 heb die nagenoeg gelijk opgaan en 1 wat vlotter.

Kijk zelf ook maar.....
    Attached Files
    Sativa to change the things I can, Indica to accept the things I can't

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Poeh dat is even flink mis gegaan, maar goed om te lezen dat inmiddels alles weer draait en de retourslang terug is aangesloten
      Nou hopen dat de kinderziektes er een beetje uit zijn en je een mooie ronde gaat krijgen. De dames lijken er in ieder geval zin in te hebben

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk heb ik na iedere "verbouwing" wel even een issue. Voordeel is dan wel dat me dat weer wat scherper zet.

Goed. Afgelopen nacht even 1000W op hun hoofdjes laten schijnen... Was benieuwd wat er gebeurd met de temperatuur etc. Wordt best warm maar de afzuiger lijkt het onder controle te hebben (let op deze sensor hangt op gelijke hoogte met de bovenzijde plantenbakken., 10 cm lager is het 6 graden koeler).
    Durf 1200 Watt deze week nog niet aan (de amnezen zijn echt nog mini) maar ik denk wel dat ze het kunnen hebben bij dit CO2 gehalte.
    PS valt het op dar de bevochtiger uit staat??
    Het vreemde is... ondanks de hoge temperatuur en de lage lv voelt het aangenaam aan in de kast. Alleen zonder zonnebril erin kijken is echt geen optie. Dat brand je achter de ogen en je ziet 20 minuten niets tot weinig. Dauwpunt temperatuur is 12.8˚ C dus voor condens hoef ik niet bang te zien. VPD komt dus op belachelijk hoge waarden en heb dan ook besloten de bevochtiger weer aan te zetten.

Instellingen nu: Max temp 38˚C, LV 60%. Min temp 22˚ LV 50%. Een lagere lv tijdens licht uit??? Ja dat is makkelijk te handhaven en zorgt ervoor dat er geen water gedoseerd wordt tijdens licht uit (als het goed is, dat weet ik vanavond).
    Schermafbeelding 2021-12-27 om 14.53.02.png
    Last edited by Voor het eerst; 27 December 2021, 14:27.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      nogal ja... komt hopelijk vandaag weer goed. Denk dat cactussen hier wel willen groeien

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Het verschil tussen de minimale en maximale temperatuur in de instellingen is wel vrij groot Ik heb begrepen dat dit verschil maximaal 10 graden mag zijn, of gaat diezelfde vlieger niet meer op met CO2?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Klopt hoor.. Maar helaas is het wel zo. De voornaamste reden om temperatuurverschillen te beperken is condens. Daar heb ik dan gelukkig (nog) geen last van door de extreem lage luchtvochtigheid maar als deze verschillen zometeen als er echt blad aan zit nog zijn zal ik wel een oplossing moeten gaan zoeken. Dan wordt er namelijk wel heel veel verdampt en kan het hard gaan met de condens.

O ja... en zo zien ze eruit na zo'n hete nacht... (foto's helaas al met licht uit..) Verschil in leeftijd is nog zichtbaar maar ik denk eind volgende week niet meer. Hoop dat ze nog ff wat groeien want doel is wel kleine plantjes maar hoeven nou ook weer geen bonsais te worden IMG_6845.jpg IMG_6838.jpg

Attached Files

Comment

Goedemorgen... Vannacht zelfde hoeveelheid licht maar CO2 gehalte iets verhoogd en LV iets verhoogd waardoor de temperatuur iets normaler was (35˚).
      Dames lijken het wel te waarderen, ook de amnezen beginnen te groeien..
      Verder weinig bijzonderheden dus vandaag ook wat minder foto's.

IMG_6857.jpg
      Schermafbeelding 2021-12-28 om 11.36.25.png
      Attached Files

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        35°c -- is zeker warm genoeg , ik hen ook al gemerkt dat ze het wel lekker vinden die tropiche temperaturen !!

Ik denk dat de wortels onderin de bakken zitten
      Blijft altijd leuk bij hydro... zodra de wortels het water raken zie je ineens hoe hard ze kunnen groeien.. Verder weinig bijzonders te melden, temperatuur blijft steken op 37˚C en dat vind ik prima. Ben geneigd om het vermogen er vol op te zetten (zit nu op 85%) en de PPM naar 1500 te zetten om te kijken of ze dit aankunnen maar anderzijds zijn de amnezen net een weekje echt boven dus wil de problemen ook niet opzoeken. Volgende week dan maar. (ze groeien overigens prima)

IMG_6861.jpg IMG_6862.jpg
      Attached Files

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Mooi groen, klein maar groot tegelijk, wortels onderuit de potten.. Die gaan straks helemaal los

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        t'zen mooie plantjes , ik sta al te popelen om er terug aan te beginnen , kèép it gèén !!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb altijd wel vrij lage planten. De imperium zit nu op 5 nodes, en dat met slechts 10cm. Op zich niet heel gek, er hangt 1000W boven hun koppies en ze hebben allemaal een eigen lamp. Kan de intensiteit wel wat verlagen voor wat meer strek maar ik heb nu al een paar keer mogen ervaren dat ze toch nog wel gaan strekken eens de bloei erin komt. En in de breedte hebben ze ruimte zat denk ik

Goedemorgen allen en natuurlijk ten eerste... Gelukkig Nieuwjaar!
      Iedereen heeft het hier weer overleefd. 1 dame heeft denk ik iets te veel gezopen.... Nou ja, trekt wel weer bij. Merk wel dat een kleiner buffervat voor veel instabielere waardes zorgt dus ik ga toch op zoek naar een grotere. Verder hier niet veel bijzonders. Ik had een paar cones besteld bij Royal Rolling en een fles Moët Ice Imperial voor de jaarwisseling en dat was eigenlijk best een goede combi.

IMG_6907.jpg

Comment

• Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Waar heb je die besteld Voor het eerst

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je bedoeld de fles, Nirvana?

De cones komen bij royal rolling vandaan, staat in de tekst, ja!?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Klopt bij royal rolling. Zamnesia heeft ze ook.. (niet de box van 10)

BEB866D3-5455-4A7F-A5A1-B861D1D8CBFC.jpg 1 dame doet vandaag niet meer zo lekker mee. Ze liep al wat achter maar twijfel nu of ze het redt. De rest gaat gewoon lekker dus kan zo niet direct een oorzaak aanwijzen. Verstopte sproeier? Ik heb haar wat extra water met de hand gegeven. Dan zie ik wel of ze bijtrekt, anders gaat ze er uit.
      Attached Files

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik twijfel mee

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        T'sukkelaartje heeft het echt moeilijk , t'is net of dat ze te nat staat ?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        dat was ook mijn eerste gedachte dus nachtje (eigenlijk dag) zonder gezet maar werd alleen maar slechter. nu de gehele pot verwisseld met verse perliet en hopen dat ze er weer bovenop komt.

Nou de achterblijver gaat het niet redden. Nog meer geel blad... vreemd genoeg zagen de wortels er best ok uit. Nou ja, ik zal haar vanavond verwijderen. Ik gooi er wel een nieuw zaadje in. Die is natuurlijk nooit op tijd klaar maar goed, dat zien we dan wel.. Kan nu tenslotte de lampen per stuk schakelen dus als ze 2 weekjes langer moet kan ik de rest uitzetten. De rest ziet er prima uit, de amnezen beginnen ook vorm te krijgen. Denk wel dat ik de EC nog wat mag verhogen, ietwat licht van kleur. Tot nog toe niet heel tevreden met de BAC Hydro. Volgende ronde volledig op ATA. IMG_6944.jpg IMG_6945.jpg IMG_6946.jpg
      Grappig idee dat de amnezen (rechts) 21 december pas de koffiefilters ingegaan zijn... Is dus wel degelijk beter om zonder de steenwol te kweken lijkt het.

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        En een beetje Indica is op zijn tijd ook wel lekker

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        10 weken.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Op hydro red je dat denk ik niet of je moet de voorbloei meetellen want die duurt bij mij op hydro toch altijd lang. Website zegt 9 weken zie ik net. Daar reken ik meestal ook wel op
        Last edited by Voor het eerst; 4 January 2022, 23:05. Reden: Toevoeging

Nou heb ik helaas vanmorgen geen foto gemaakt van die halfdode vanaf boven maar het lijkt alsof er een nieuw bladpuntje ontstaat. Wellicht wishful thinking maar toch. De andere dames van Anesia ook maar van boven gefotografeerd voor het vergelijk.

Ja, normaliter zou ik deze er al lang uitgegooid hebben.... Echter ik ben wel benieuwd hoe slecht ze moeten zijn voor ze definitief niet meer te redden is. (Zie ook mijn andere verslag).

1 ding moet ik dus tot nu wel nog zeggen met hydro... je hebt een hoop dingen extra om rekening mee te houden. Je zou denken dat je ze niet te veel water kan geven maar ik heb nu al meerdere keren toch die ervaring gehad. Dat was tot nog toe wel in alle gevallen mét steenwol. Deze ronde heb ik de Anesia in steenwol en de Kera zaden eerst in koffiefilter, daarna.rechtstreeks in perliet. Het Zamnesia zaadje zit zonder ook meer iets in de perliet zonder eerst te ontkiemen. Geen idee of dat werkt. Laten we eerlijk wezen... ondanks de ingestelde luchtvochtigheid van 50% haal ik die bij lange na niet ondanks de bevochtiger. Nu heb ik de lampen inmiddels op vol vermogen en de PK125 lijkt er totaal geen moeite mee te hebben. Vannacht draai ik een nachtje zonder pulsdosering om te zien hoe die de temperatuur dan handhaaft. Tenslotte draait er wel 4KW. Weliswaar op gas maar 4KW is 4KW. En als die permanent blijft draaien denk ik niet dat de PK125 het nog bij kan houden. Dus blijf nog wel even monitoren. Buiten dat kost dat ook een vermogen aan gas.

EC68D88B-9A8F-44AB-8B1C-00781E653641.jpg
      84A0D11F-CF8C-411D-9FDC-581ACAB7D84D.jpg
      Attached Files

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Serieus dank voor die zeer korte efficiënte uitleg Maar denk dat ik op uitsluitend perliet verder ga als dat nu met dat zaadje lukt.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het zijn blokjes van 45 x 45. Deze krijgen ieder uur 400ml (stom... dat heb ik niet eerder uitgerekend) en dat is wellicht wat overdreven Maar als ik zeg dat ik iedere uur 3 minuten druppel klinkt dat heel anders toch?

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Echt hoor, blokje dat eenmaal nat is, gaat op kleikorrels met water een centimeter onder het blokje.

Na wortels en overpotten op startblok gewoon weer hetzelfde.

En het kan in het kiem/stek kastje.

B2B725B7-5CA9-4B9E-A548-540972C18C75.jpg Goedemorgen. De halfdode lijkt toch nog wel iets te leven. We gaan het zien.

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Als ik dit zo vergelijk met m'n cookies kush, die zonder eenvingerige bladeren boven kwam, zou jouw plantje het toch zeker moeten kunnen halen

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik blijf hopen.. Er ligt wel een zaadje achter maar die is dus wel 2 weken jonger. Ik zie liever dat deze het gaat redden. Maar goed... we kunnen niet veel meer doen dan afwachten.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Dien komt er door , heb in't verleden al gemerkt dat het sterke beesten zijn , duurt wel effe !èé!

5B5CDE73-8CAD-46AC-8698-7A465084EC96.jpg Ze is er weer
      Attached Files

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ben wel benieuwd in hoeverre ze bijtrekt.... Maar dit was dus oorzaak te NAT... In mijn andere ronde is momenteel alles aan het kapot gaan (met een heel ander beeld) en daar kan ik de oorzaak nog niet vinden.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Jahaa, daar hebben ze even te droog gestaan, hè.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        dat lijkt wel zo maar ik denk dat er toch iets anders aan de hand is. Om deze reden heb ik deze 2 dames even in quarantaine gezet om te voorkomen dat het overslaat op de laatste 3. wil wel iets overhouden

Nou dames gaan lekker.. Heb wat wijzigingen in de kast aangebracht maar dat is geen succes. Temperatuur loopt te ver op. Kan ook komen doordat de sensor (van de PK125) nu plots onder het bladerdek zat dus deze maar even verplaatst naar dezelfde hoogte als die van de nido.

Kleintje is wat gevoelig voor warmte maar dat was goed te verwachten. De nieuwe chiller blijkt geen succes.... ondanks de veel hogere capaciteit houdt hij het spul niet op temperatuur. (Soms is ouderwetse CFK techniek gewoon beter). Oude chiller dus weer teruggeplaatst. Nieuwe chiller gaat terug.

Dames zijn nu 19 dagen oud en ik verwacht dus dat ze volgende week eerste tekenen van bloei gaan tonen. (Ik zie een paar haartjes in de oksels). Door de extreme compactheid is er echter geen ruimte om hier een fatsoenlijke foto van te maken.

C491944E-56C2-4575-A53F-A44B1C19F8DD.jpg A76FDFA3-9952-48BC-9B14-70FD1F2E1B24.jpg 2508AEC3-3223-44D7-AC6E-7AD09C1622AE.jpg

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Kleine toevoeging... Spelen met de sensor van de PK 125 lijkt prima Ik hoor net de PK terugzakken in toeren op exact 30˚ C. Ofwel in de huidige positie (ter hoogte van het blad) is het nu 30˚C en de CO2 is 1370 PPM. Kijken of de RLV nu ook een beetje binnen het normale blijft (was erg laag met 18-30%). Ik hoop eigenlijk op circa 50%

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Bloeihaartjes! Ik was even vergeten dat je direct op 12/12 bent begonnen Nou krijg ik bijna zin om zelf te schakelen naar de bloei

Vergat ik dus helemaal te vertellen. Gisteren een uurtje met Trinacria gesproken. Ik wilde graag wat additieven gaan gebruiken maar ik ben beperkt tot A, B en C. Ofwel moet ik een keuze maken. Nu legde de beste man mij uit dit in de horticultuur dit een veelvoorkomend probleem is in de middelgrote setups. Zij lossen dat op door voedingscomponenten in een grotere hoeveelheid vooraf te mengen. Hij gaf aan dat de belangrijkste reden dat A en B bijvoorbeeld niet direct gemeng mogen worden de combinatie van onder andere Calcium en Magnesium is. Deze reageren met andere stoffen bij een te hoge concentratie waardoor er gips vormt (ja gips). Verdun je nu beide componenten met water in de verhouding 1 op 10 en meng je ze, zou er geen probleem mogen zijn. Uiteraard verhoog je de dosering dan wel met een factor tien om gelijke hoeveelheden voedingsstoffen toe te voegen. Op deze manier kan ik bijvoorbeeld zowel Atazyme als B'Cuzz Bloom stimulator toevoegen. Dus zo even Greensell bellen voor tank-adapters zodat ik er jerrycans achter kan zetten in plaats van de halve liters.

Comment

• Mich000
        Mich000 commented
        Editing a comment
        ik denk niet dat zijn planten 20 liter per dag drinken.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Alles bij elkaar gerekend, scheelt het niet veel, denk ik.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Exact weet ik het niet maar gemiddeld genomen zit het er niet ver van af. Tijdens licht uit valt het mee, tijdens licht aan zie je het water verdampen

Zo... temperatuur en luchtvochtigheid bijna goed (wordt straks nog wel iets hoger die lv).
      Schermafbeelding 2022-01-08 om 02.12.25.png IMG_6986.jpg
      Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Nou, je hebt wel iets nodig om iig de wortels schoon te houden, vind ik.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        klopt Rreppell... In deze ronde gebruik ik gewoon peroxide. Alleen wat minder frequent. Peroxide is 3 dagen actief na toevoegen. Enzymen ook. Dus begin van de week peroxide, 3 dagen later enzymen. Andere ronde heb ik de gok genomen om het niet te doen en ik ben keihard afgestraft. Wat betreft te nat staan... klopt, vandaar dat ik voor volgende ronden geen steenwol meer gebruik. De verschillen tussen links (met steenwol) en rechts zonder steenwol zijn me te groot om het geval te noemen of om aan de genetica te wijten. De rechterplanten zijn een week JONGER (13 dagen vanaf zaad!)

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Ja, steenwol houd veel vocht vast, en dat willen de jonkies niet, tis net even teveel voor ze.
        Daarom zeg ik ook dat je ze, als zaailing, net zo kan behandelen als in een potje grond.
    Bezig...