Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto ultimate op rdwc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
    Ververs op tijd uw water, anders zit u straks met een kater!
    Hahahah die gaan we onthouden!! En ja ik hoop binnenkort over te gaan op 2x per week

Comment

Nieuwe meeting gedaan.
      ph 6.4
      Ec 2.1

Nog 1 liter water toegevoegd en 1 ml ph-

Comment

Daar zijn we weer!

Afgelopen zondag overgegaan naar de grote lamp!
        Vanaf 100watt naar 480watt en dit is de eerste keer dat ik met een grote lamp draai.

Dit brengt nogal wat problemen met zich mee kwa warmte(30°+) etc. En de plant begint nu ook absurd veel te drinken (+/- 5 liter elke 24 uur) geen idee of dit op langer termijn kwaad kan maar tot nu toe lijkt de plant er niet zo onder te lijden.

Heb de afzuiging hoger gezet en de ruimte verder gekoeld (het weer zit in dit geval lekker mee!)

Ec heb ik verlaagd naar 1.4 maar door het watergebruik stijgt die alsnog (niet heel vreemd) maar blijft wel lekker binnen mijn grenzen nu.

Ph hoef ik weinig aan te doen op dit moment!

IMG-20230625-WA0052.jpg
        ​​

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Je kan uw driver uit de tent doen. Die geeft wat warmte en die warmte moet je dan extra afkoelen met uw waterkoeler, uit de tent niet😉

Heej daar ben ik weer!

Ik ben op dit moment heel erg druk in mijn prive leven en dat is te merken in dit verslag maar nu toch de tijd en energie gevonden om jullie weer even te updaten.
        (Niet dat veel mensen dit lezen maar voor die enkeling)

Allereerst even een update foto van de plant
        P_20230702_001340.jpg
        Ik heb Allereerst besloten om hem niet meer breeder te maken maar de hoogte in te laten komen.
        Er komt nog een 2de net in namelijk

De plant groeit onwijs goed door en heeft er echt zin in en ook zijn de eerste bloeiharen zichtbaar.

Kwa voeding ben ik tegen wat problemen aangelopen onderandere dat de plant veelste veel begon te drinken (7 liter per dag minstens) met gevolg dat mijn ph waarde 1 dag naar beneden naar 4,2 schoot (ec waarde is onder controle en blijft binnen spec)

Ik heb een tijdje nagedacht wat ik hiermee aan moest tot ik op de lv meter keek die zit op 40%.. ik kon mezelf toen echt wel voor mijn kop slaan want dit was letterlijk waar ik in mijn vorige ronde ook tegenaan liep!

De vorige ronde had ik een dehu geplaatst tijdens de laatste weken met gevolg dat de plant opeens intens veel begon te zuipen..

Alleen dit maal stond er geen dehu in maar ik had nog wel wat anders liggen ik heb namelijk deze machine geplaatst
        P_20230702_001357.jpg

Deze bevochtigd de lucht
        Instellingen staan op continu en dan op de laagste stand
        Hierdoor komt mijn lv op 60%

Het resultaat kwa voeding gebruik is enorm nu mis ik nog maar een liter of 3a4 per dag!
        Of het een verstandige keuze is om de lv te verhogen moet nog blijken maar tot nu werkt het!

Ik las trouwens ergens dat de tent op de slaapkamer neerzetten hetzelfde effect zou hebben als co2 toevoegen. Ik weet niet of dit echt zo is maar zo wel dan weet ik dus dat ik geen co2 hoef toe te voegen in de toekomst!

Comment

• SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Dit was inderdaad ook exact de reden waarom ik van een 10 liter (enkele emmer) naar 20 liter ben gegaan in de hoop het wat stabieler te houden.. maar ik verwacht dat door zowel de warmte van de zomer als door de nieuwe lamp die ook meer is gaan gebruiken!

• SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Eigenlijk zijn we nu weer terug bij af. Ik ga het deze ronde nog even aankijken en anders aan het einde van deze ronde even weer contact opnemen met de mensen van growrilla om een groot vat buiten de tent te plaatsen

• Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam moet je altijd zijn advies volgen! Altijd on point.
          Zoals NewNoobie al zei, kan je ook de driver buiten de tent hangen: minder warmte is minder verdamping.

Ziet er wel goed uit man! Als er dikke toppen aan komen, zorg je best dat de LV lekker laag blijft om toprot zoveel mogelijk te voorkomen.

Voeding water vervangen is trouwens echt heel simpel met dit systeem.

WAterpomp uit
        De bovenste slang los en druk die in een lege emmer
        Pomp weer aan en het systeem pomp zichzelf leeg

vullen als volgt
        Vol laten lopen met water tot de plek die ik afgetekend heb dan 4ml ph min, 12 ml grow 12ml micro en 9 ml bloom toevoegen en systeem laten draaien

Systeem mengt het wel en het enigste is een uurtje later nog checken of alles klopt kwa ph en ec

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Maar zelfs met een pompje kan je het grondje toch niet uitpompen?

• SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Ja als je die laatste cm eruit zou willen hebben zul je dat handmatig moeten doen idd

Oorspronkelijk geplaatst door SteamBoat View Post
        Heej daar ben ik weer!

Ik ben op dit moment heel erg druk in mijn prive leven en dat is te merken in dit verslag maar nu toch de tijd en energie gevonden om jullie weer even te updaten.
        (Niet dat veel mensen dit lezen maar voor die enkeling)

Allereerst even een update foto van de plant
        P_20230702_001340.jpg
        Ik heb Allereerst besloten om hem niet meer breeder te maken maar de hoogte in te laten komen.
        Er komt nog een 2de net in namelijk

De plant groeit onwijs goed door en heeft er echt zin in en ook zijn de eerste bloeiharen zichtbaar.

Kwa voeding ben ik tegen wat problemen aangelopen onderandere dat de plant veelste veel begon te drinken (7 liter per dag minstens) met gevolg dat mijn ph waarde 1 dag naar beneden naar 4,2 schoot (ec waarde is onder controle en blijft binnen spec)

Ik heb een tijdje nagedacht wat ik hiermee aan moest tot ik op de lv meter keek die zit op 40%.. ik kon mezelf toen echt wel voor mijn kop slaan want dit was letterlijk waar ik in mijn vorige ronde ook tegenaan liep!

De vorige ronde had ik een dehu geplaatst tijdens de laatste weken met gevolg dat de plant opeens intens veel begon te zuipen..

Alleen dit maal stond er geen dehu in maar ik had nog wel wat anders liggen ik heb namelijk deze machine geplaatst
        P_20230702_001357.jpg

Deze bevochtigd de lucht
        Instellingen staan op continu en dan op de laagste stand
        Hierdoor komt mijn lv op 60%

Het resultaat kwa voeding gebruik is enorm nu mis ik nog maar een liter of 3a4 per dag!
        Of het een verstandige keuze is om de lv te verhogen moet nog blijken maar tot nu werkt het!

Ik las trouwens ergens dat de tent op de slaapkamer neerzetten hetzelfde effect zou hebben als co2 toevoegen. Ik weet niet of dit echt zo is maar zo wel dan weet ik dus dat ik geen co2 hoef toe te voegen in de toekomst!
        Wazrom niet meer in de breedte een tweede keer scroggen heeft toch geen nut, zeker niet als je lollipopt of als je het niet doet heb je een hoge luchtvochtigheid tussen de 2 schermen?

Comment

• SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Vrij simpel ik heb de ruimte niet deze plant word nog ruim een keer zo groot dus laat hem eerst de hoogte ingaan zodat ik wat lengte kwijt ben.. deze netten zijn echt als ondersteuning bedoeld

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Je kan het netje nog altijd voorzichtig een beetje naar boven schuiven als je ze niet er tussen in weeft😉 (het is maar 1,2m2 dan gaat dat nog).

Tweede netje als ondersteuning voor dat uw takken niet omvallen als ze te zwaar worden.

Die bevochtiger doet meer kwaad dan goed in deze fase en het spijt me je dit te schrijven maar je hebt veel te vroeg geschakeld (in mijn optiek). Deze plant wordt niet meer twee keer zo groot, want onder led groeien ze nauwelijks na schakelen. Ze krijgen doordat de lamp korter brandt 25% minder licht als daarvoor maar strekken niet door de hoge lichtintensiteit.

Volgende ronde zou ik je adviseren het eerst vol te laten groeien (en dan het blad niet mee proberen te rekenen) en pas dan op 12/12. Dát is waar je onder led profijt van hebt. En tot de tweede week 12/12 kan je rustig op 50% van het wattage draaien als je de lamp maar dicht genoeg op het gewas hebt.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat heb ik meerdere keren ervaren en dan baal je stevig wanneer je (weer) te vroeg hebt geschakeld.

• Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Hmm ik heb anders altijd last van te laat schakelen :p
          Ze blijven maar doorperen bij mij en dan gaan ze ineens de hoogte in strekken, blegh

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dan speel je onvoldoende met de lichtintensiteit denk ik, want ze zijn echt wel te drukken zoals ik ook laat zien bij mijn huidige kweek. Ik dim de lamp maximaal in het begin (bij mij 215 watt) en hang die op z'n hoogt. Dat is de hoogte van de tent min een tafel van ongeveer 60 cm. Zodra ik tekenen van strek zie laat ik de lamp meteen wat zakken en blijf dat doen zolang ze strekken. Wanneer de planten een cm of 25 hangt de lamp al zo dicht mogelijk op het gewas, zo'n 5 cm er van af. Takken die boven het maaiveld uitkomen top of knak ik (zijn het eenmaal toppen knak ik alleen nog). En dan begin ik langzaam het wattage op te schroeven en schakel pas als alles is dichtgegroeid. Wel wordt er getopt, gediefd en blad verwijderd en in week een of twee van 12/12 heb ik de lamp op het maximale wattage van ongeveer 465 watt (soms wat minder zoals nu). Ik heb de lamp dan vanaf 12/12 nog maar 10-15 cm hoeven verhogen tot de groei er echt uit is.

Update foto
        P_20230705_171543.jpg

Tent word langzaam aan steeds voller.
        Ik probeer de lamp zo laag mogelijk te houden om ervoor te zorgen dat de onderste toppen ook mee naar boven komen.

Ondertussen krijgen de onderste bladeren weinig licht met verkleuring tot gevolg en alles wat verkleurd knip ik eraf

Voeding is ondertussen over op bloei
        Met een ec van 1.7
        Ph 6,5 (bouwt af)
        Elke 2 dagen een nieuwe 20 liter maken.

Verder gaat het lekker rustig door!

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niks afknippen, zo veroorzaak je wondjes.

Vergelend blad laten zitten, de plant haalt hier nog voeding uit, als je een blad weg knipt schakelt de plant over op een ander blad.
          Dood blad valt vanzelf af.

Misschien wat tl lampen er onder hangen.

• SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Eerlijk je hebt een punt! Gaan we doen! Die tl gaat hem niet worden helaas.

Heej maar even weer een update!

Plant doet nog steeds lekker zijn ding en het enigste wat ik er aan gedaan heb afgelopen dagen is de lamp iets hoger gehangen.

Voeding draai ik op bloei en hoe me aan de aanbevolen doseringen
        1x per 3 dagen nieuwe voeding

Ph 5.8
        Ec 1.8
        Lv 60
        Temps 28
        Watertemps 23

P_20230710_074654.jpg

Comment

Ziet er goed uit maar je ruimte is niet dichtgegroeid helaas waar ik al wat bang voor was. Met slechts een autoflower is dat ook erg lastig lijkt me, zo niet onmogelijk.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Hork daar hou ik je aan!! Heb nu alleen wel heel erg de neiging om de schaar in dat net te zetten en lekker normaal te gaan draaien

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Het gaat wel Amstel worden want dat is mijn lievelingsbier!

Succes en doe je best! Vol is vol!

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Mja wat je wel hebt is dat uw toppen op dezelfde hoogte houdt dus even kwaliteit.

Als je plant dubbel zo hoog is maar de helft van uw toppen hangt bij manier van spreken een meter lager is dan kan dit onmogelijk dezelfde lichtintensiteit ontvangen dus qua kwaliteit zijn die ook slechter.

Je hebt ook op een bepaald moment beslist om uw plant niet meer breder te maken.

Ik denk voor de breedte of die nog veel groeit om die vol te krijgen afhangt van het percentage sativa dna in de plant.

Ik hoop dat je er als nog in slaagt
            En dit een positieve ervaring voor u wordt😉.

Tentje is niet helemaal vol,maar je heb van dat mooie plantje toch wel lol
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

We gaan nou deze run gewoon afdraaien en hopen dat de volgende groter word het moet mogelijk wezen om de tent vol te draaien met 1 autoflower.. het is alleen even zoeken naar de perfecte omstandigheden

Comment

• NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Uw tent iets te leeg mijn wat te vol.

Als je wilt mag je wat takken van mijn plant aan de uwe naaien.

Frankensteinplantje maken.

Ik zit natuurlijk al weer een tijdje na te denken over de volgende run en ik zit er over te denken om na deze een korte run te doen (fast one van rqs) en daar iets nieuws te testen namelijk de voeding aanmaken met chloor op een vaste basis.. in de tuinbouw dwc kan het wel dus waarom zou het hier niet kunnen...
            daarna zal de warmste tijd wel weer voorbij zijn en dan gaan we weer aan de grote planten

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Waarom wil je chloor gebruiken?

• Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Sommige gebruiken het zoals zuurstofwater dus om troep in je water te voorkomen of genezen.
              Chloor zou ik eerder als redmiddel gebruiken of zeer lage dosis, zuurstofwater (H2O2) is een beter keuze imo --> gewoon 15% sterkte zoeken online en handschoenen aan als je ermee werkt want dat brandt!

• NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Echt geen fan van die rqs troep🤮. Lekker onstabiel zaad nooit meer🙄

Goed problemen problemen problemen...

Die reactie van mij met chloor was met een reden.
            die dode bladeren waar ik het laatst overhad kwam niet door te weinig licht helaas aangezien het zich begint uit te breiden naar plekken waar wel licht komt...

Ik ging ervan uit dat het wortel rot moest wezen aangezien de warmte etc en chloor zou daar de oplossing dan voor zijn.. dat systeem van mij geeft lastig toegang tot de wortels in dit soort situaties

Ik heb dus uiteindelijk het net aan stukken geknipt en de plant uit de bucket getrokken en wat denk je??..

Niks aan de hand.. wortels zien er super goed uit!

1 kant heel blij mee andere kant fucked want ik zie mijn plant dood gaan..

Voeding kan ik uitsluiten want ghe weet wat ze doen en nooit problemen mee gehad

Ph meter was voor de run geijkt dus die kan het ook niet wezen toch??

Ik had nog een potje ijk vloeistof liggen van 7.0 en toch maar even proberen voor de zekerheid en ja hoor slaat door naar 8.4...

Ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe lang dit al zo is maar zeker de laatste weken heeft mn ph zeker 1 te laag gezeten

Opnieuw calibreren wil dus niet want dan geeft het display een error.. ondertussen zijn er gesprekken tussen de fabrikant en ons en hopelijk word het snel opgelost!

De grote vraag is wat ga ik nu met de plant doen? Hij heeft een beste opdonder gehad en een top run gaat het niet worden ik weet alleen niet of het het waard is om hem nog 2 maand onder de 460watt te zetten
            (Fotos volgen later)

Andere optie is gewoon een nieuwe plant starten

Op dit moment heb ik dus geen ph meter dus moet het een beetje gokken...
            ​​​

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Jammer zeg, helaas horen tegenslagen bij onze hobby. Hetgeen je nu tegenaan loopt is voor mij een reden om voor steenwol te kiezen. Door de goede capillaire werking van steenwol, komt het medium maar een keer per etmaal onder water (sommigen wateren zelfs om de drie dagen) en kan er dus veel minder fout gaan. En met dieven is het ook veel gemakkelijker, je pakt de betreffende plant er even uit met pot en al en kunt overal bij. Verder is kweken op steenwol bij benadering hetzelfde als dwc, de plant staat alleen niet op het watervat.

Wat voordelen zijn ligt maar net aan je eigen voorkeuren uiteindelijk, maar ik kom zelf altijd weer bij steenwol uit. Dwc is het enige dat ik niet geprobeerd heb en ook niet van plan ben.

• Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Je plant zag er toch gewoon goed uit? Dat er blaadjes afsterven is helemaal normaal, zeker onderaan en de zijkanten die weinig licht krijgen: de plant haalt daar de voeding en energie weg om die ergens anders te gaan gebruiken.
              Als ie nog niet dood is: gewoon terugzetten, JOJO's kopen en de zware toppen dan daarmee ondersteunen.
              Die trekt wel bij, het blijft onkruid.

Als je hydro kweekt kan je best elke maand je Ph meters kalibreren!
              Alles hangt af van de EC + Ph van je water, er is geen ruimte voor fouten en dus haal je 2 stuks
              Ik heb mijne Bluelab nog liggen bovenop de Adwa en voor de Adwa altijd een extra sensor (die is wel vervangbaar). Zo kan je altijd een andere pakken als je twijfelt.
              Vergeet ook je extra niet elke maand te calibreren, al ist zo ne gele van de Ali, die werken ook gewoon.

• SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Ja het doel was echt een zo groot mogelijke te laten groeien maar dat kan ik nu wel vergeten

Opzich als je de fotos bekijkt valt het nog mee.. probleem is alleen dat ik niet durf te zeggen binnen hoeveel tijd ik die ph meter opgelost krijg!..

P_20230714_122914.jpg P_20230714_122922.jpg P_20230714_122929.jpg

Comment

• NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Al die dichte bladeren lijkt me een toprotrecept om eerlijk te zijn…

• SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Sorry voor deze bump maar als mensen zoeken op aqau master alsjeblieft koop wat anders.. 2 weken terug had ik hem opnieuw geeikt en nu week die weer 0,5 af... ik heb hem zo het raam uit gegooid en heb nu een continu meter van bluelab besteld! Wat een zooi sorry dat ik het zeg.

P.s. mocht je op de stoep een aquamaster tegen komen die is van mij en als je aanbelt krijg je alle eik voeding erbij 🤣

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Wel goed spellen Steamer, ph sensor is gauw om zeep, maar die sensor kan je los verkrijgen en valt misschien onder garantie.

Ik ken nog niemand die tevreden is over de aguamister.
          Bezig...
          X