Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

Die voeding die jij gebruikt is voor drain to waste methode (dus je water weg laten lopen na elke water beurt) dan ben je binnen 2 dagen door je voeding heen. Zou lekker over stappen canna aqua ofzo iets dat werkt goed en heb je bijna geen omkijken naar.

Comment

Ziet er goed uit, ga je zeker volgen.
      Ben nu nog op aarde bezig maar veel aan het lezen over hydro/aero... wellicht een volgende stap.

Comment

canna aqua is besteld, thx for the tip
        ik hoop dat het aan de voeding ligt dat alles zo traag gaat want ik zit nu aan 3 weken en het plantje is no maar 1cm hoog das toch niet normaal
        voorlopig gaat het kweken op hydro trager dan op aarde ik hoop dat het aan de voeding ligt
        Last edited by RufneckDeuce; 22 August 2013, 20:34.
        Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
        groe(n)tjes for all

Comment

week 4
          nog steeds op aptus voeding, de groei gaat zeer traag , zou ik opnieuw beginnen met canna voeding, ik heb ook grotere blokken om ze in te groeien 15x 15 x15 cm zouden deze beter geschikt zijn dan tussen die kleikorrels ?
          Ik groei nog even verder, morgen komt de canna voeding toe dan schakel ik over.
          Wel heb ik mijn ph en ec meter eens gecalibreeds , de ph meter is off scale bij zowel PH4.0 als PH7.0 draaien aan de regelschroef maakt niets uit, ik sturr straks even een mailtje naar euroshop om te kijken of er garantie op is
          de ec meter is gekalibreerd op 2 punten, ik heb het schroefje tot het einde moeten draaien en dan moet ik nog 30% in mindering brengen om aan de juiste waarde te komen
          verder ziet het plantje er normaal uit, alleen wat klein , de onderste twee bladeren beginnen te vergelen en af te sterven maar dat heb ik al bij al mijn planten gehad dus lijkt me nirmaal, de andere bladereb zien er gezond uit
          een paar fototjes
          DSCI0011.jpgDSCI0017.jpgDSCI0018.jpg

en een filmpje

o ja voor ik het vergeet , voor de gene die met een druppelsysteem werken, hoeveel zetten jullie de timer ?
          in week 1 en 2 gaf ik 15 min 3x daags
          week 3 4x 15min daags
          week 4 4x20 min per dag
          kan iemand me zeggen of dit voldoende ts, zoals ik lees kan het niet teveel zijn aangezien het water erdoor vloeit en de korrels op een gewenst niveau verzadigd raken , klop dit ?
          deze week geen groentjes althans voor mij dan wel een lekker plak hash en groetjes zoals u in de handtekening kan lezen
          laat het jullie smaken mijn dierbare medeblowers

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

plak ik hier even het kweekschema van canna aqua
          Capture.JPG
          morgen een ph meter gaan halen in aveve die kosten 10€ heb ik juist gezien
          groe(n)tjes for all

Comment

Voeding gemaakt
            canna vega A 11ml
            canna vega B 11ml
            Rhizotonic 24ml
            6L
            EC 1.2
            PH 6.2 (op PH meter uit de aveve 6.25€ , getetst op PH4.0 -> waarde 5 PH7.0 waarde 7.0)
            groe(n)tjes for all

Comment

de canna voeding heeft zijn werk gedaan, deze week een heuse sprong vooruit
              ik zie eindelijk de resultaten die ik in andere hydro installatie zag, dit geeft me hoop
              de blaadjes staan mooi groen naar mijn mening,
              door de trage groei vanwege de aptus voeding zit ik nu al reeds aan week 5 en heb ik nog maar een klein plantje
              ik plande 9 a 8 weken voor de voorgroei, dit zal misschien 10 weken duren
              maar we hebben geleerd uit deze kweek volgende keer lukt het waarschijnlijk met 5 weken voorgroei
              foto's

DSCI0020.jpgDSCI0021.jpgDSCI0022.jpg

en een filmpje

groe(n)tjes for all

Comment

Mooi zo. Toch niet overdrijven met je voeding.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Da ziet er idd al VEEL beter uit, en zo zie je maar weer dat voeding voor een bepaalde kweek methode wel degelijk uitmaakt!!

Zou idd maar de helft meegeven van de voor geschreven hoeveelheid op de fles en pas als je blad onderin lichter van kleur wordt IETS je voeding ophogen.....

Comment

voeding gemaak
                    13mL aqua vega A
                    13mL aqua vega B
                    12mL rizotonic
                    15 mL cannazym
                    op 6 liter
                    EC 1,57
                    pH 5,9

eergisteren gefimt ,nu 2 dagen later wat foto's
                    DSCI0001.jpgDSCI0005.jpgDSCI0006.jpg
                    groe(n)tjes for all

Comment

Week 6
                      niet veel speciaals te melden, alles gaat goed
                      foto'sDSCI0008.jpgDSCI0009.jpg

en een filmpje
                      groe(n)tjes for all

Comment

Plantje ziet er mooi uit, maar na pas 6 weken...
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                          Plantje ziet er mooi uit, maar na pas 6 weken...
                          is inderdaad klein voor 6 weken, dit komt doordat ik 4 weken de verkeerde voeding gebrukte
                          tijdens deze 4 weken bleef het plantje ongeveer 1cm, dus de volgende keer kan ik dit resultaat in 2 a 3 weken bereiken met de juiste voeding
                          ik zit nu aan 2 weken met de juiste voeding
                          groe(n)tjes for all

Comment

Dat lukt je de volgende keer wel in 2 weken met de canna aqua

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

zondag 8/09 voeding gemaakt
                              ik hou het gewone voedingschema van canna aan
                              13mL aqua vega A
                              13mL aqua vega B
                              12mL rizotonic
                              15 mL cannazym
                              op 6 liter
                              EC 1,57
                              pH 5,9
                              groe(n)tjes for all

Comment

Hey ik volg je want ik zat zelf ook te denken aan wat jij aan het doen bent.

Nu heb ik een paar vragen: (word niet geirriteerd als je hier al op hebt geantwoord ofzo aub)

1) klopt het dat je met die aquafarm IEDERE WEEK het water moet verversen?
                                Is dat niet veel werk iedere week die 35 liter water weghalen en vervangen met nieuw? EN wat als je een GIGANTISCHE getopte scrog plant je weet wel het staan daar, hoe gaat dat dan als je al dat water weghaalt en die wortels enzo staan daar

2) (oke al lang niet meer de tweede vraag) Hoe ben je gepakt met je 250watt setje?

Comment

Bezig...
                                X