Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over overschakelen naar Hps.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje over overschakelen naar Hps.

Korting op 420shop
    De plantjes zien er al veel beter uit na jullie reacties nogmaals bedankt. (Zie bijlage)
    1 van de plantjes wordt nu zondag 3 weken, en in de smartshop hebben ze een kweekschema gemaakt en dit hield in
    3 weke TL groei en na 3 weke 2 weken HPS bloei.

Maar op de foto is het plantje nog maar 10cm lang en 11cm breed , is het beter om nog een weekje langer onder tl te laten , en derna 18/6h hps te doen en dit gedurende 2weken?

Welke lengte moet de plant hebben om hem in de bloei fase te zetten?

Groetjes
    Attached Files

Re: Vraagje over overschakelen naar Hps.

Hmm lastige vraag dit.

Voorgroeien kun je doen zo lang je wilt dus op 18/6 of 24/0.
    Als je gaat overschakelen naar 12/12 voor de bloei, kun je de eerste 3 weken van de bloei je TL blijven gebruiken, erna over naar HPS.

Mijn planten hebben 4 weken voor gegroeit onder spaarlampen en zijn toen in bloei gegaan onder hps.
    Afhankelijk van hoe groot je de plant wilt hebben kies je voor lang of kort voorgroeien, je kan hem zelfs na 1 week al in bloei zetten als hij dus nog erg klein is.

Eerste 2-3 weken van bloei zijn namelijk een versnelde groei, erna gaat hij pas ontwikkelen in toppen maken en langzamer groeien en uiteindelijk stoppen met groeien.

Je kan hem dus in bloei zetten wanneer jij dat wilt mits het geen autoflower is

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik heb trouwens aangenomen dat hij gescrogd wordt? aangezien je TL gebruikt.
    Anders is het een beetje afhankelijk van de lengte van de plant hoe lang je TL kan gebruiken voor maximale opbrengst.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Drie weken TL, daarna twee weken op 18/6 onder hps, en daarna zul je nog een week of tien op 12/12 onder de HPS moeten.

Mits het geen autoflower is inderdaad.
      Dan ga je na 3 weken TL over op de HPS en die 'moet' je op 18/6 laten tot het eind, zal een week of 6-7 zijn schat ik.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

kan je niet 3 weken tl 24/0 en dan 1 weekje 12/12 tl. En dan 12/12hps?

Comment

van 24/0 naar 12 is een behoorlijke sprong. meestal wordt er dan tussendoor nog een weekje 18/6 gedaan en dan 12/12.
          Dan zou ik dus 2 weken 24/0, 1 week 18/6 en dan afhankelijk van je opstelling en manier van kweken nog een week tl en anders meteen hps
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

ik heb iedere 2 dagen de tijd aangepast. Een half uurtje minder licht. Dus stiekem stonden ze al op 18/6. Nu laat ik ze niet een hele week staan op 12/12. Ik wil graag het echte geschut gaan gebruiken. HUPPA ONDER DE 150 watter!

Comment

oh oh wat zullen je plantjes gaan genieten

Comment

Dat beknibbelen met 20 cent per dag worden ze inderdaad niet vrolijker van.
                Zo gauw het kan volle bak d'rop.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

vind ik ook Q > niks geen glijdende schaal, nee gewoon digitaal denken. Met licht is dat het beste denk ik, duidelijkheid voor de plant.

Met voedingsspullen zou ik dat dan weer niet doen, maar da's een ander onderdeel van dit prachtforum
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                  X