Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

    Korting op 420shop
    Mede kwekers,

    Als eerst wil ik nog even de complimenten geven voor de nieuwe look van het forum...


    Na een eerste zaden kweek, ga ik nu verder waar het ons toch allemaal om gaat eigen gekweekte (rookbare) wiet!
    Inmiddels ben ik alweer bijna twee maanden (eind jan '10 begonnen) bezig, maar zal er toch nog even een mooi verslag van maken!!


    Wat is de opzet?

    Ik ga gebruik maken van biobizz producten:
    - All Mix
    - Rootjuice
    - Bio-Grow
    - Bio-Bloom
    - PK 13-14 (mogelijk, weet niet precies wanneer)
    - Bio Nova PH- (afzuren van het water, PH5.9)

    Foto:
    DSC_8369..JPG


    De zaden:
    - Hollandse Hope (10x) Eigenkweek
    - Anesthesia (2x) Geruild met "knockie"


    Ik ben begonnen met turf zaai en stek aarde potjes welke ik gedrenkt heb in root juice (1.75 ml op 1L) Toen de zaden er een 5mm ingedrukt, met m'n duim. Hierna heb ik ze 1.5 a 2 weken onder 24/0 tl licht gezet. Alleen afgezuurd water gegeven.

    Foto:
    DSC_8368..JPG DSC_8377..JPG DSC_8379..JPG


    Hierna heb ik ze in 11cm pottjes gezet en onder 18/6 tl gezet voor een week of 2.

    Foto:
    DSC_8902..JPG DSC_8906..JPG DSC_8899..JPG

    DSC_8901..JPG DSC_8909..JPG DSC_8910..JPG

    DSC_8900..JPG DSC_8905..JPG DSC_8904..JPG

    DSC_8903..JPG DSC_8908..JPG


    Toen heb ik ze overgezet in 6.5L potten met onder in 0.5L hydro korrels een drynagebuis en de rest gevuld met All-Mix.

    Foto's: 20-02
    DSC_9019..JPG DSC_9020..JPG DSC_9022..JPG

    DSC_9026..JPG DSC_9028..JPG


    Ik zat al even in het dubio omdat sommige planten sneller groeide dan de andere en het nut van m'n tl een beetje in het niet viel. Sommige planten gingen namelijk nog al strekken, en de blaadjes verbrande wat.

    DSC_9019..JPG

    Ga verder bij post 2.
    Last edited by MiChel N; 15 March 2010, 19:02.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    #2
    Daar is ie dan de 250 Watter.....

    Oke, we gaan weer even verder.


    Eind feb heb ik de knoop doorghakt en een 250W HPS lamp gekocht bij Happydude te Alkmaar. Deze heb ik met een extra boutje tussen mijn kast en de vsa aan mijn kast geschroefd, dit ivm met de warmte.

    Foto's:
    DSC_9034..JPG DSC_9036..JPG DSC_9035..JPG


    Na twee dagen onder de HPS te staan lijken ze er al aardig van te genieten.

    Foto's 22-02:
    DSC_9037..JPG DSC_9041..JPG DSC_9042..JPG

    DSC_9040..JPG DSC_9039..JPG DSC_9038..JPG

    Dan spring ik even 6 dagen verder, 28-02: Schrik niet....

    Foto's:
    DSC_9052..JPG DSC_9064..JPG DSC_9057..JPG

    DSC_9061..JPG DSC_9054..JPG DSC_9060..JPG

    DSC_9063..JPG DSC_9058..JPG DSC_9066..JPG

    DSC_9059..JPG DSC_9055..JPG


    De lamp doet het erg goed, een beetje te misschien wel. Nu heb ik namelijk ook het probleem dat de planten gaan strekken....
    Ook komt de temperatuur een beetje opspelen. Ik zat tot over de 30c.
    Om de temperatuur te laten zakken heb ik mijn DIY Koolbuis filter er uitgehaald. Hier door zakte de temperatuur aanzienlijk.

    De oplossing zocht ik in een nadere ventilator, had nog steeds 2x 120mm pc fan's. Ik heb een 125mm/200m3 buisventilator
    gekocht met bijbehorende slang.

    Nu zakt mijn temperatuur met het licht aan tot 28c en met het licht uit rond de 20c. Stukken beter dus.
    Al zou ik graag nog een soort regeling maken, zo dat hij sneller draait bij een hogere temp.

    Nu ik dat allemaal voor elkaar had had ik alleen nog 1 uitdaging en dat is de wiet lucht.... nu zo zonder filter....

    Op naar post 3
    Last edited by MiChel N; 15 March 2010, 18:37. Reden: Foto's paste niet.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    Comment


      #3
      "Michel's DIY koolstof filter 2.0"

      Oke, even wat gedronken en we gaan weer verder...

      Omdat mijn vorige filter niet meer goed werkt, de ventilator kon er geen lucht meer door heen
      zuigen. Heb ik een nieuwe bedacht. Het idee er achter is een kleinere gaas koker in een grotere
      gaas koker.


      Nu moest ik toch nog even wat verzinnen om van die lucht af te komen.
      Bij deze: "Michel's DIY koolstof filter 2.0"


      Wat heb je nodig?
      - 75mm pvc buis
      - 200mm pvc buis
      - kippengaas
      - 200mm pvc dop (rood, zacht plastic)
      - 200mm pvc dop (hard)
      - panty (hele, 2 benen dus)
      - soldeerbout ,tin
      - pvc lijm
      - Actievekool (vijfer afdl tuincentrum)
      - Afzuigkap watte/doek

      Oke, ik ben begonnen met het maken van 2 gaas kokers, eentje va nrond 75mm en de ander 200mm.
      Dit heb ik gedaan door ze on de pvc buis heen te rollen en ze dan vast te solderen.
      Hierna heb ik in de gaas koker een stuk 75mm rond pvc gestoken. Toe heb ik een klein stukje
      afgezaagd, en dit over het gaas en de 75 rond buis gelijmd.


      Foto's:
      CIMG7822..JPG CIMG7827..JPG CIMG7828..JPG

      CIMG7826..JPG CIMG7824..JPG CIMG7823..JPG


      Bij de grootste koker heb ik dop er op vast gelijmd.
      Daar over heen heb ik de panty gepannen, een keertje heen vast zetten en weer terug.
      Vervolgens heb ik in de dop een gat gemaakt van rond 75mm, de kleinere koker er in geschoven.
      En deze vervolgens vast gezet met een klein stukje pvc. Span dan ook de panty over de grote koker.

      Foto's:
      CIMG7830..JPG CIMG7836..JPG CIMG7840..JPG

      CIMG7839..JPG CIMG7842..JPG CIMG7838..JPG

      CIMG7837..JPG

      Daarna hem helemaal gevuld met actievekool, stukje afzuigkap watte er op om het goed vast te houden.
      Daarna omwikkelen met afzuigkap watte.

      TIP:
      - zorg dat het het goed aandrukt/stampt oid. De eerste keer had ik het niet goed gedaan
      en zat er een opening in...
      - maak een paar ogen aan de buis vast, hangt een stuk makkeijker op....


      Foto's:
      CIMG7843..JPG CIMG7850..JPG CIMG7849..JPG

      CIMG7846..JPG CIMG7844..JPG


      Zie daar het resultaat, tot nu toe doet hij het erg goed, merk soms nog een klein luchtje..
      al heb ik meer het idee dat ik het wil ruiken...
      Als labyrinth heb ik een stuk afzuigbuis gebruikt, deze in zwart van binnen en werkt erg goed.

      Foto's:
      DSC_9085..JPG DSC_9088..JPG

      Conclusie filter: Heb je de spullen (en dan voor al de kool) dan is het best leuk om te maken.
      Ander kan je er misschien toch beter eentje kopen hier zit voor bijna €30 activekool in en dan moet
      de rest er nog bij....


      Op naar de 4e post
      Last edited by MiChel N; 15 March 2010, 18:36.
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

      Comment


        #4
        Alweer maart....

        Oke dan is het inmiddels begin maart en staan de planten er zo bij.

        Foto's 2-3:
        DSC_9069..JPG DSC_9076..JPG DSC_9079..JPG

        DSC_9075..JPG DSC_9073..JPG DSC_9071..JPG


        De onderste blaadjes beginnen nu een beetje geel te worden. Zou dit door de voeding kukken komen?
        of omdat er gewoon niet genoeg licht bij komt?
        De eerste man is gespot, het is een van de 2 Anesthesia, deze staat nu apart om zijn
        stuifmeel te verzamelen.


        Foto's 5-3:
        DSC_9089..JPG DSC_9104..JPG DSC_9101..JPG

        DSC_9095..JPG DSC_9091..JPG


        Foto's 7-3:
        DSC_9106..JPG DSC_9109..JPG DSC_9108..JPG

        DSC_9107..JPG


        Omdat er toch nog een paar puntje/topje verbranden heb ik een twee planten rigoreus getopt.
        De hele boven kant er af, ze lijken het goed te nemen en gaan mooi in de breedte. Daar naast
        heb ik een klein slakkenhuisje opgehangen om wat lucht circulatie te creeren.


        Foto's 9-3:
        DSC_9123..JPG DSC_9134..JPG

        DSC_9126..JPG DSC_9131..JPG DSC_9128..JPG
        Last edited by MiChel N; 15 March 2010, 19:01.
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

        Comment


          #5
          De voeding..

          Dan nog het stukje wat ik nog niet besproken heb "De Voeding" zeker niet onbelangrijk.

          Al mijn water laat ik minimaal 24hr staan voor ik het gebruik, dan doe ik de voeding er bij en zuur ik deze af tot PH5.9.

          Ik geef meestal een dag met voeding dan een dag geen water en de dag erna alleen water enz.


          Het schema tot nu toe: (mis nog een paar dagen)

          17-02 4ml root juice op 2L
          23-02 4ml bio-grow op 2L
          25-03 niets 2L
          27-02 klok op 12/12
          28-02 8ml bio-grow & bio-bloom op ?L
          02-03 ?? (water)
          04-03 10ml bio-grow & bio-bloom op 5.5L
          07-03 10ml bio-grow & bio-bloom op 4L
          09-03 niets 3L
          12-03 10ML bio-grow & bio-bloom op 4L
          15-03 niets 3L

          Nou denk ik dat de 10ml net even te veel was zeker gezien het blaadje:



          Ik geef dus de aankomende dagen even alleen maar water.

          Ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat, heb een hoop vrouwen planten zien er redelijk mooi uit..
          Vooral de "Anesthesia" vind ik een heel mooi plantje.

          Nu mijn vraag:
          De gele blaadjes onder aan mijn plant komt dit door te veel voeding? of omdat er niet genoeg licht bij komt?
          Last edited by MiChel N; 15 March 2010, 19:22.
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

          Comment


            #6
            Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

            Als ik goed zie merk ik op dat je geen aarding hebt op je voeding van je 250 watt lamp, dat is vragen voor problemen

            Comment


              #7
              Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
              Als ik goed zie merk ik op dat je geen aarding hebt op je voeding van je 250 watt lamp, dat is vragen voor problemen
              Vertel eens wat voor problemen?
              Dat zie je goed! Normaal zou ik dat ook wel doe ja.... Maar ik zit in zo'n oud pant dat er geen aarding is en de verwarming oid is te verweg.


              Mijn huidige ventilator maakt toch wel een erg iri geluidje dus deze ga ik vervangen, ook ben ik maar eens begonnen met het oefen "hoe draai ik een joint"
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

              Comment


                #8
                Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
                Vertel eens wat voor problemen?
                Bij een defect in je voeding kan het zijn dat je lampje toch blijft branden,heb je een aarding dan zal de spanning die op je onderdelen van je verlichting staat,zoals de kap en de voeding zelf, via je aardraad naar je meterkast terug lopen en daar zal je aardlekschakelaar de stroom afsluiten.
                Heb je zo'n draad niet zit de kans erin dat je zelf voor aarding gaat dienen met alle gevolgen vandien.
                En een relais is ook niet overbodig, ook al is het "maar" een 250 wattertje, je contactpunten van je tijdschakelaar kunnen ook altijd smelten of doorbranden, zeg nooit nooit.
                Kortom een degelijk electrasysteem is echt geen overbodige luxe.

                Comment


                  #9
                  Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                  Bij een defect in je voeding kan het zijn dat je lampje toch blijft branden,heb je een aarding dan zal de spanning die op je onderdelen van je verlichting staat,zoals de kap en de voeding zelf, via je aardraad naar je meterkast terug lopen en daar zal je aardlekschakelaar de stroom afsluiten.
                  Heb je zo'n draad niet zit de kans erin dat je zelf voor aarding gaat dienen met alle gevolgen vandien.
                  En een relais is ook niet overbodig, ook al is het "maar" een 250 wattertje, je contactpunten van je tijdschakelaar kunnen ook altijd smelten of doorbranden, zeg nooit nooit.
                  Kortom een degelijk electrasysteem is echt geen overbodige luxe.
                  Daar heb je zeker gelijk in, maar ja als je geen aarde hebt begin je weinig. Als ik dan zelf als aarding dien...
                  Scheelt dat weer een dag gel in m'n haar. Ik ben ook aan het kijken of ik het met relais en timers op kan lossen,
                  heb ik idd ook een beter gevoel bij. Heb alleen nog geen goeie/goedkope schakelklok gevonden.

                  De relais heb ik in middels wel.

                  btw. wat in mijn nieuwe schakel klok zit is ook een relais.

                  Ik zal vanavond/morgen nog eens even een foto update doen, ze staan er toch weer mooi bij.....
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                  Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                  Comment


                    #10
                    Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                    En hoe zit het met de plantjes? xD

                    Comment


                      #11
                      Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                      Haha... hier komt ie dan!

                      Het gaat goed, nu worden er alleen een aantal blaadjes geel. Ik zal ook nog even een
                      post doen in bladproblemen. Moet wel erg wennen aan het nieuwe foto's invoegen, kan het
                      er nog niet helemaal mee worden.


                      Dit was de 27-03:
                      Foto's:

                      DSC_9250..JPG DSC_9251..JPG DSC_9252..JPG

                      DSC_9253..JPG DSC_9254..JPG DSC_9255..JPG

                      DSC_9256..JPG


                      Dit was de 28-03:
                      Hier zijn een paar blaadjes gaan hangen, was even wat te laat met water geven. Maar ik zie al een paar mooie toppen op komen.

                      Foto's:

                      DSC_9260..JPG DSC_9261..JPG DSC_9262..JPG

                      DSC_9265..JPG DSC_9268..JPG


                      Dit was de 30-03:
                      Vandaag dus, de bladeren worden geeler als ik het vergelijk met 2 dagen terug. De planten hebben weer/meer voeding gehad. Tevens kan je op de een na laatste foto zien dat deze het ook wel een beetje zwaar heeft, dit komt waarschijnlijk omdat ze net geen lekker briesje krijgt.

                      Foto's:

                      DSC_9288..JPG DSC_9289..JPG DSC_9290..JPG

                      DSC_9291..JPG DSC_9292..JPG DSC_9294..JPG
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                      Comment


                        #12
                        Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                        Ziet er goed uit, die gele blaadjes.. ze zijn over de hele oppervlak geel dus ik denk aan N tekort..
                        kan dat?
                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                          Ik hoor/lees net (afdl. blad probl.) dat ik mijn grond niet moet afzuren. Dit omdat ik bio kweek.
                          Ook had ik de PK 13-14 niet moeten gebruiken.

                          De oplossing zou zijn om over te potten naar een grotere pot zo dat de buffer die in de grond zit dit
                          weer op kan vangen. Laten deze potten nou net in mijn kastje passen, dat is dus niet helemaal de oplossing.

                          Nog even creatief worden dus.
                          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                          Comment


                            #14
                            Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                            Voila, ook al opgelost

                            Comment


                              #15
                              Re: Michel's 2e kweekveslag (Hollandse Hope & Anesthesia) 250W HPS

                              Hey,

                              Ik heb ze over gepot, maar opgelost... Ik heb nog steeds geleblaadjes. Ben nog even aan het posten in de Blad probleem sectie.
                              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                              Comment

                              Bezig...
                              X