Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Micro 'kweek'.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste Micro 'kweek'.

je plantjes zien er goed uit maar ik heb mijn twijfels over reflectorfolie omdat deze misschien hotspots kunnen veroorzaken. Zelf heb ik z/w folie op mijn potjes liggen en daarmee heb ik dat probleem niet
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Dan vliegen ze er nu af.
      Nog voordat de lichten aangaan.
      Bedankt!

Comment

Hier zijn de kleintjes

Pic:

Comment

nice hoor mooie foto

Comment

Dank je, al heb ik het gevoel dat ze er een beetje slappekes bijhangen?

Comment

of heb je de foto gemaakt net voor of op het moment dat je lampen aan gingen? zoja dan zijn ze nog in slaap stand.

Comment

zien er wel wat nat uit (ook op de foto van gisteren) maar dat kun je zelf beter checken dan ik op je foto.
                bij de linkse op de foto is ook te zien dat een bladpunt best ver gekruld is (linksboven op de laatste foto).

Verder zien ze er lekker vitaal uit. keep it up

Comment

Hele mooie plantjes en foto`s. Heb ik een indruk wat ik kan verwachten van de mijne, die zijn net 1 week geworden, kan bijna niet misgaan als ik dit blijf volgen .

Comment

Bedankt allemaal voor jullie bericht.

Met wat phailtree heeft gezegd heb ik bij wijze van experime

nt even vanmorgen gekeken (kort nadat de lampen uitgingen).
                    Ze stonden er lekker vrolijk bij, dan water gegeven (normale hoeveelheid dat ik vanaf het begin ben beginnen doen).
                    En inderdaad, nu hangen ze met hun blaadjes naar beneden (foto).

Wat hebben we hieruit geleerd, voldoende water wanneer het licht aangaat en bijna niets als ze in het donker staan.

Iedereen nogmaals bedankt!

Pic:

Comment

een wiet plant kan redelijk tegen droogte ik gaf ze ook altijd veel water maar dat heefd vaak voor probleempjes gezorgt
                      geel worden en slap hangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rellik View Post
                        ...voldoende water wanneer het licht aangaat en bijna niets als ze in het donker staan...
                        De "waterhuishouding" van de plant is pas goed op gang nadat de lampen 2 uur aan hebben gestaan.
                        's Nachts komt deze bijna stil te liggen en het duurt uiteraard even voordat deze weer is opgestart.
                        Het is dus beter om even 2 uur te wachten met water geven als de lampen net aanstaan.

Nu heb ik Monty hopelijk niet voor de kop gestoten omdat ik "de klok heb horen luiden"
                        Maar volgens mij heb ik het zo wel correct onthouden..

Edit:
                        2. Zorg dat je je cellen niet beschadigt.
                        Geef daarom pas water als de plantverdamping op gang is. (dus ongeveer 2 uurs minimaal nadat de lamp aan is gegaan)
                        Doe je dat niet dan neemt de plant wel het water op (osmose!) maar kan hij het niet verdampen!
                        dit levert veel kapotte en beschadigde cellen op, waardoor de planten veel zwakker zijn en dus veel vatbaarder zijn!
                        Bron: http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/3667

Vindt je kweekje er verder heel leuk uitzien en wil je nog veel succes wensen.
                        Last edited by kroket; 15 February 2011, 13:24.
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Dank voor de reactie's en de tips.
                          Ga dit zeker beginnen toepassen.

Dan geef ik ze nog maar 1x per dag water, kan ook niet veel anders ivm werken.

Bedankt allemaal!

Morgen een paar mooie mooi foto's beloofd!

Comment

Hier ben ik dan weer.
                            Sorry voor de onbrekende update van gisteren, maar weer laat thuis van het werk.

Dus ivm de plantjes, begin me wel wat zorgen te maken.
                            Heb de indruk dat ze zicht minder goed beginnen voelen en ik krijg gele blaadjes.
                            Teveel water, te weinig voeding,...?

Pic:

Comment

tijd om te verpotten ms? en die horrorpotjes te dumpen

Comment

Ze hebben een grotere schoen gekregen.

De worteltjes zaten al tegen de kant van de turfpotjes.
                                Ze zien er mij nu al gelukkiger uit in een grotere bak.

Maar ze vertonen nog altijd symtomen van stress?
                                Hopelijk morgen beter.

Pic:

Comment

Bezig...