Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan met enkele foto's zal ze later opnieuw uploaden.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2x Amnesia Haze 1x So G Kush van Soma's Seeds - 1x Blackberry Moonrocks van Anesia Seeds
Collapse
X
-
Weekske verder
Amnesia is intussen gerecupereerd. Probleem, denk ik, was te weinig water... zal me toch ooit eens een tensiometer moet aanschaffen.
De OG Kush is intussen ook getopt, groeit goed verder en is zeer gezond.
De blackberry groeit traag maar gestaag verder, heb ook lst op haar gedaan. Toppen zal ik bij haar niet doen want ze is niet gezond genoeg, groeit ook nog steeds traag en bladeren zijn ook altijd vervormt. Maar de lst heeft ze wel goed kunnen verdragen. Zal misschien ook aan te weinig water gelegen hebben.
De lavendel is hetzelfde verhaal als de blackberry, enkel dat ze iets sneller groeit. De lst heeft ze ook goed kunnen verdragen, maar toppen zal ik bij haar niet doen.
De Amnesia is klaar voor de 12/12, maar ik zal toch nog week of meer moeten wachten als ik de andere een kans wil geven om ook deftig aan de 12/12 te kunnen starten.
All.jpg
lav.jpg
20221013_165629.jpg
20221013_165639.jpg
20221013_165647.jpg
20221013_165704.jpg
20221013_165711.jpg
20221013_170807.jpg
20221013_170814.jpg
Probeer alles op een gelijke hoogte te houden, maar de amnesia zou de tent graag voor haar alleen hebben denk ik .
- Likes 4
Comment
-
3 Weken verder.
Eergisteren eindelijk de lamp op 12/12 gezet, zou het eerder gedaan hebben maar de amnesia en de lavendel zaten met een voeding tekort. Nu zijn 3/4 planten sterk genoeg om aan de bloei te beginnen.
De groeiperiode heeft veel langer geduurd dan dat ik gepland had, 9 weken! om exact te zijn... De blackberry moonrocks wil maar niet mee met de rest en blijft klein, desondanks dat ze zo goed als dezelfde behandeling krijgt als de andere 3... Nu krijgt ze haar eigen water op maat voor haar, want ze kan niet zoveel voeding aan als de rest.
Maar het heeft lange genoeg geduurd en ze gaat mee de bloei in met de rest.
Op de foto is het wat moeilijk te zien maar de blackberry (achteraan links), staat op een verhoog omdat de andere planten volledig over haar heen gegroeid waren, ze kraag amper nog licht.
De Lavendel staat ook op een verhoog(links vooraan), maar heeft een mooie hoogte, het verhoog is er enkel zodat de Amnesia er niet over hangt en licht wegneemt.
De OG Kush doet het goed, maar is in vergelijking met de Amnesia ook aan de kleine kant. Ze zullen nu nog zeker 2-3 weken stretchen, dus ze hebben nog alle tijd wat groter te worden.
De voorbije 3 weken heb ik me vooral beziggehouden met de amnesia laag te houden en uit te zoeken hoeveel groeivoeding ik kan geven, tussen de 1.2 en 1.3 EC lijkt voorlopig genoeg te zijn om haar kleur terug te krijgen en bijna dagelijks verschil te zien in groei.
Zowel de Amnesia als de Lavendel hadden op een bepaald moment het kleur van een citroen... maar na 10 dagen goed te voederen zien ze er veel beter uit.
Ben blij dat ik eindelijk aan de Bloei kan beginnen, de Amnesia zou er een goeie 12 tot 14 weken kunnen over doen. Dus ik zal nog even bezig zijn
20221107_201859.jpg
20221107_201850.jpg
2.jpg
1.jpg
- Likes 4
Comment
-
Teveel of te vaak water houd planten klein, geel kan door water teveel of calmag tekort komen, visgraatpatroon is calmag tekort.
-
Heb enkele waterbeurten terug calmag beginnen toevoegen aan het water, dus dat zou met verloop van tijd moeten opgelost worden. In het begin had ik moeite met uit te vissen hoeveel water ze nodig hadden, ik neig eerder dat ik het soms wat te lang wachte met water geven en dan misschien teveel gegeven... Bedankt voor de tip trouwens, ze hebben idd een visgraatpatroon
-
Potten tillen lost dat waterprobleem op, pas water geven bij hele lichte potten, en dan een tijd niks.
Zaailingen kunnen tot wel 3 weken doen met hun ingewaterde grond.
Calmag tekort herstellen ze van trouwens, gewoon effe wat meer geven dan nu.
-
Misschien domme vraag, maar kan ik voor de bloeiperiode overschakelen naar de bio voeding van biobizz? Ik gebruik nu plagron grow aarde, en gebruik de plagron terra producten voor de groei.
Comment
-
Hmm dat is wel jammer inderdaad. Hoe cure je je potten?
Bat guano topdressen en sugar royal doorheen de kweek mss? Helemaal bio zou de smaak nog verbeteren inderdaad. Plagron alga dan of biobizz. Omschakelen tijdens de kweek is denk ik niet zonder problemen.
-
Ik cure in glazen confituur potten, temperatuur is ~ 20° 22° vochtigheid in de pot ~ 60%, ze staan altijd 100% donker.
Misschien niet vroeg genoeg beginnen flushen, heb er 2 weken voor oogst aan begonnen. Ze had wel wat verbrande punten, dus misschien wat te veel voeding om weg te krijgen in 2 weken?
Sugar royal gebruik ik bijna heel de kweek door, zoals aangegeven op hun schema, wel in wat mindere mate per liter water.
-
Twee weken is vast genoeg hoor. Ik spoel soms niet en smaak is er genoeg. Hopelijk heb je een paar lekkere smaken vast deze ronde en was de cheese mss niet bijzonder qua smaak in genetica dan? Ook al cheese gehad die niet veel karakter had en al zeker geen cheese geur of smaak...
-
-
Vandaag merkte ik op dat de wortelen bovenuit de aarde komt. Ik dacht eerst dat het schimmel was, tot ik wat dichter kwam en zag dat het jonge wortelen waren.
Kan dit kwaad als ik niets doe, of is het beter om wat verse aarde bovenop de wortelen te doen ? Het gebeurd bij 2 potten, de Amnesia en de Lavendel heb nog goeie 5 cm over om aarde op te doen.
20221113_162842.jpg
20221113_162901.jpg
20221113_162941.jpg
Comment
-
Denk van niet .. de voeding gaat langzaam afgeven naar beneden denk ik als je van boven water geeft dan.
-
In dit geval afdekken met iets zwarts of grond er op.
Wit laat meestal licht door.
-
Bedankt voor de tips, heb er een goeie 5 cm plagron grow op gedaan zodat alles mooi bedenkt is. Zal er wel rekening mee moeten houden als ik groei voeding geef om er wat minder in te doen. Wat is dit een teken van trouwens? als de wortelen boven de aarde uitkomt? Ik dacht eerst dat dit niet goed ging zijn, en een teken was dat ik een te kleine pot heb genomen.
-
-
Week verder sinds update
17 dagen sinds 12/12
97 dagen totaal
Ze zijn allemaal ferm gegroeid sinds de 12/12, enkel de Blueberry is laag gebleven. De Amnesia en de Lavendel hebben wat last van rode stelen. Heb enkele nachten gehad dat ze wat te koud stonden, het was er smorgens toen ik de tent open deed 17.7°c...
De OG kush is zeer sterk gegroeid, heeft zelfs de Amnesia in gehaald... Maar de nodes zitten zeer ver van elkaar, en de stelen zijn aan de dunne kant. Dus zal moeten oppassen dat ze niet knakken als de buds aandikken.
De wortelen zijn opnieuw boven de aarde gekomen, zowel bij de Lavendel als de Amnesia ik heb geen plaats meer in de pot om er nog aarde op te doen...
Amnesia is 75cm (met lst en 1x toppen)
Lavendel is 55cm (zonder toppen en geen lst)
Blueberry 32 cm (zonder toppen en geen lst)
OG Kush 76 cm (zonder toppen en geen lst)
Voeding voor Amnesia en Lavendel 1.30 EC
Blueberry 0.85 EC
OG Kush 1.10 EC
Ik geef nu nog wat groeivoeding, samen met de bloeivoeding tot de stretch gedaan is.
1212121.jpg
1313131.jpg
14141.jpgOG KUSH
16161.jpgLavendel
181818.jpgOG kush
49199.jpgBlueberry
121515.jpgLavendel
454545.jpgLavendel
787878.jpgAmnesia
4050.jpgAmnesia
141516.jpgAmnesia
787979.jpg
- Likes 3
Comment
-
Kleine update: Amnesia heeft slechte periode gehad (roestige bladeren met rood/paarse verkleuringen), maar doet intussen weer verder. OG Kush, doet het goed maar ze heeft zeer dunne stelen en moet nu al ondersteunt worden(ze was enorm gegroeid tijdens de stretch). Lavendel haar bladeren zijn rood gekleurd, maar dit bleek normaal te zijn. Blueberry Moonrocks, is klein en fijn en doet het goed.
Heb de voeding ook iets terug gebracht, ik kwam van 1.8EC nu 1.3 EC. Ze begonen week geleden verbrande punten te krijgen, is na het verlagen van de EC niet verder gezet.
5 weken sinds 12/12
118 dagen totaal
20221214_202424.jpgAmnesia
20221214_202440.jpg Lavendel
20221214_202437.jpg Lavendel
20221214_202434.jpg OG Kush
20221214_202233.jpg
Links achteraan : Blueberry, Rechts achteraan: OG Kush, Links vooraan: Lavendel, Rechts Vooraan: Amnesia Haze
20221214_202126.jpg
Links achteraan : Blueberry, Rechts achteraan: OG Kush, Links vooraan: Lavendel, Rechts Vooraan: Amnesia Haze
20221214_202448.jpg Amnesia
20221214_202451.jpg Amnesia
20221214_202455.jpg
OG Kush + Amnesia
- Likes 4
Comment
-
Ik heb na een cal deficiency verhouding 1ml calmag op 1ltr aangehouden dat was na week 2 groei al geloof ik en tot week 5 bloei meegegeven. Nog steeds half ml per liter mee momenteel half week 7 bloei..
1.5ml op 6l lijkt me nogal karig als je duidelijk tekort heb.
Heb overigens wel biobizz calmag maargoed verhouding van aanbevolen toediening is hetzelfde.
Zou er overigens met zo weinig problemen verder in joj geval niks aan doen, hokkie gaat mooi zo toch veel groen en paars 👌Last edited by Heyz; 15 December 2022, 02:49.
-
Heyz Ik vond 3ml/ 6l ook weinig, maar omdat ze na een dikke week groener werden had ik niet direct de neiging om meer te gebruiken. Sowieso dat ze wel een periode een tekort hadden, als ik naar mijn oudere foto's kijk zijn de bladeren veel geler dan wat ze nu zijn.Last edited by TegridyFarms; 15 December 2022, 19:55.
-
Mijn water zit op 0.66, daar komt 0.25 calmag bij, maar ik zit op hydro.
Tekort hersteld de plant van.
-
Gisteren een kleine luchtontvochtiger in de tent gestoken, de lv was iedere ochtend 80% en soms meer, en er begint een witte waas bovenop de aarde te groeien desondanks dat er 2 kleine ventilatoren constant draaien.
Maar ik ben met mijn domme kop vergeten dat er op die ontvochtiger een groene led lamp zit die constant brand, je kan er gelukkig voor kiezen om die led uit te doen.
Maar afgelopen nacht heeft die wel heel de nacht aangestaan met die groene led aan natuurlijk... Dus ik kan me waarschijnlijk verwachten aan een herma?
Ik lees wel dat groen licht gebruikt word tijdens de donkere periode omdat ze geen licht opnemen in het groene spectrum, maar is dat zomaar bij iedere soort groen licht ? Kan me inbeelden dat het groen licht die ze gebruiken niet een gewone groene led is?
Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt zonder problemen ?
Comment
-
Heyz Ik heb om te testen even de kweeklamp uitgedaan, de groene led verlichte ongeveer evenveel als een rode aan/uit knop van een stekkerdoos. Is dat veel, i dunno... Maar zal me niet te druk maken, zoals je zegt. No worrys
-
Je kunt ook maar een ding en dat is doorgaan en hopen op het beste. Maar heb ook wel meerdere keren kweken gelezen waarvan tijdschakelaars het begeven waardoor de lamp aanblijft of juist uitblijft en dat soms meerdere dagen. En uiteindelijk had alleen waarvan de lamp aanbleef foxtailing gekregen maar dat was ook onder hps dus door de warmte gebeurt.
Zal met een 12v ledje wel meevallen voor een nachtje. Joejoee
-
Ik kan idd niet meer doen dan hopen dat ze er niet teveel stress van heeft opgelopen. Heb het gelukkig snel gezien, kan me inbeelden dat lampen die dagen branden of niet uit gaan veel erger is dan een 12v lampje die een nacht aan stond. Dank u om mijn stress wat te doen zakken, want ik ben nogal een stresskip, zeker bij deze kweek want ze duurt al veel langer dan wat ik verwacht heb
-
-
Is het mogelijk dat iemand de titel kan veranderen, heb het zelf willen doen maar dat lukte niet meer.
Ingeval dit kan, nieuwe titel: 1x Amnesia Haze + 1x Lavendel van Soma Seeds - 1x Blackberry Moonrocks van Anesia Seeds - 1x OG Kush van Sensi Seeds
De So G Kush was gesneuveld tijdens het ontkiemen en is omgewisseld voor de OG Kush, en heb 1 amnesia in plaats van 2.
Bedankt
Comment
-
7 weken sinds 12/12
127 dagen totaal
Ze beginnen al goed aan te dikken, de Lavendel en de Blackberry iets trager dan de Amnesia en de OG Kush.
Voeding zit nu constant rond de 1.35 EC ze drinken ook wat meer dan voordien.
Van de og kush verschiet ik het meest, ik dacht toen ze zo hard gestretched was en zeer dunne stelen kreeg, dat er niet teveel aan zou groeien maar van de 4 is ze het dikst
Blackberry gaat het traagst, haren stonden in vergelijking met de rest veel langer wit. Ik bedoel dan ook geen 1 bruin haar te vinden, terwijl de andere 3 al 2 weken geleden begonnen te verkleuren. Niet erg natuurlijk, zolang ze maar groeit en dik word
Amnesia is mooi aangekomen afgelopen week, minder dan de kush maar zeker nie slecht.
Lavendel dikt minder aan dan de amnesia en de kush, ik denk dat dit komt omdat ze nogal bushy is. Ik heb te weinig blad weg gehaald toen ik haar lollipopte, intussen heb ik wat meer weg gehaald en kan het licht de onderste buds ook raken.
De geur is bij de og kush het sterkts, ruikt eigenlijk naar tropisch fruit met mango als de sterkste geur, op deze kon ik echt niet wachten Heb een joint gerold en ze langs de suikerblaadjes van de kush geveegd tot ze lekker begon te kleven. Wat een aroma die loskwam toen ik die aanstak, man man het worden moeilijke weken tot de oogst
k.jpgKush
kk.jpg Kush
kkkk.jpg Kush
kkkkk.jpg Kush
kkkkkkkkkk.jpg Kush
l.jpgLavendel
ll.jpg Lavendel
lll.jpg Lavendel
b.jpg Blackberry
bb.jpg Blackberry
bbb.jpg Blackberry
bbbb.jpg Blackberry
bbbbbb.jpg Blackberry
A.jpgAmnesia
AA.jpg Amnesia
AAA.jpg Amnesia
AAAAA.jpg Amnesia
AAAAAA.jpg Amnesia
AAAAAAA.jpg Amnesia
Ik schat dat ik mag oogsten midden tot eind Januari
- Likes 4
Comment
-
8 Weken 12/12
Gisteren de OG kush geoogst , ergens uit noodzaak want toen ik de tent opende waren alle stelen gebogen maar ook omdat ze zo goed als klaar was.
De Amnesia kan wel nog 2 weken gebruiken, de lavendel moet nog aandikken en de blueberry moonrocks will ik nog een week ofzo flushen. De OG Kush is niet geflushed geweest, lijkt me niet zo erg want ik was nogal zuinig op het einde met voeding.
De toppen van de kush zijn lekker hard en ruiken heerlijk, vooral citrus maar ook naar een multi vruchtensap. Trichomen waren zo goed als allemaal milky, ik zag hier en daar amber maar echt niet veel.
Zoals ik gehoopt had in het begin van de kweek, kan ik nu de amnesia in het midden van de tent zetten waar het beste licht zit en haar goed laten uitrijpen in haar laatste 2 weken. Ik ben nog niet begonnen met flushen, wil er zoveel mogelijk uit proberen te halen. Ze slikt makkelijk rond de 1.35 EC aan voeding 3x 2.5 liter per week, zal waarschijnlijk enkel de laatste 2 watergiften klaar water geven.
og3.jpgOG net voor de oogst
og.jpg OG net voor de oogst
9999.jpgOG Kush
99999999999.jpg OG Kush
99.jpg OG Kush
999.jpg
99999.jpg
9999999.jpg
lll.jpg
Amnesia Haze
lllll.jpg
Amnesia Haze
lllllllll.jpg
Amnesia Haze
llllllll1.jpg
Amnesia Haze
mm.jpg
Lavendel
mmmmm.jpg
Lavendel
mmmmmmmmmmmm.jpg
Lavendel
bbbbbbbbbb.jpg
Blueberry Moonrocks
bbbbbbbbbbbb.jpg
Blueberry Moonrocks
bbbbbbbbbbbbb.jpg
Blueberry Moonrocks
bbbbbbbbbbbbbb.jpg
Blueberry Moonrocks
voor.jpg
Voor oogst
ak2.jpg
Na
ak.jpg
Ik heb het totale natte gewicht niet gewogen, heb wel enkele toppen op een precisie weegschaal gezet en ze wogen gemiddeld 15gr dus goeie 4-5gr per top, ik had er 10 dus ruw geschat tussen de 40-50 gr droog. Zeker niet slecht
Ben benieuwd wat de andere gaan geven, zoals je nu iets duidelijker kan zien op de foto's is de Blackberry moonrocks veel kleiner dan de andere vier, daarom dat ze dan ook op een omgekeerde pot staat met daarin nog een verhoog Haar toppen zijn klein maar zeer hard, zelfs harder dan die van de kush, ze zal niet veel geven maar tzal de moeite zijn kwa dikte denk ik
Lavendel ziet er klaar uit, ook kwa trichomen maar vind dat ze nog wat kan aandikken en denk ook dat ze flush kan gebruiken dus nog goeie 10-14 dagen.
- Likes 4
Comment
-
Die pijpenragers, ik heb dat ook een keer gedaan, binden met die dingen. Nooit meer, mijn wiet zat onder de rode pluisjes van die krengen :+
Maar, blijf erbij het staat wel feestelijk
Mooi plantjes heur
Comment
Comment