Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

60 x 60 x 140, mars hydro ts 600, 4 x Zkittlez

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Even een kleine update!

Ik heb gisteren de grote schudbladeren verwijderd en een enkel takje wat geen potentie had gediefd.

Vandaag heb ik de stekjes van de dames genomen, 2 stekjes per dame en in hun kastje gezet. Hoop dat ze het gaan doen. Ze staan in jiffyblokjes, die hebben in afgezuurd water geweekt ph 5.2 met een beetje wortelstimulator. Lichtjes uitgeknepen, stekjes schuin afgeknipt, bladpuntjes voor de helft afgeknipt, vervolgens +-2 cm in de stengel gedoopt en in de jiffyblokjes gestoken. Even natgespoten nog en dakje erop. Ventilatiegaten heb ik dicht gedaan om het zo vochtig mogelijk te houden.

Is er iemand die een opmerking heeft, hoor ik het graag! Ik ben niet heel ervaren met stekjes maken.

Oja! En de klok is om! 12/12πŸ’ͺ

Hieronder een paar fototjes van de stekjes en hoe de dames er nu bij staan.

✌

20220826_202408.jpg 20220826_202026.jpg 20220826_202355.jpg

Comment

Ziet er allemaal plezant uit, wil ook ooit wel eens groeien vanuit stek. Het is niet veel sneller dan vanuit zaad, maar zoals je zij kan je wel zelf een plant kiezen die uitzonderlijk sterk groeit, ruikt of smaakt.

Succes ermee

Comment

• Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Thanks man!

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        moet zeggen als je begint met een gewortelde stek ben je toch echt wel veel sneller klaar bloei tijd is wel het zelfde maar tegen de tijd dat een zaailing net zo groot is als een gewortelde stek heb je al minstens 2week tijd winst wand een stek is immers al een plantje en je kan sneller schakelen wand stekken groeien eenmaal snel als ze aangeslagen zijn en hoe snel ze dat doen ligt aan jezelf als je met weinig licht begint gaat het snel een zaailing vind het wel prima gelijk een bak licht stekken nog niet tot ze goed zijn aangeslagen zijn ze niet meer te houden

Leuk dat er mensen volgen en bedankt voor de reacties!

Nog even een paar vraagjes...misschien dat iemand dat weet.

Kan ik van onder water geven met deze stoffen potten of neemt dat geen water op?

Ik heb de klok gister omgezet naar 12/12 geef nog wel groeivoeding ipv bloeivoeding. Ik zat dus te denken pas over te gaan op bloeivoeding als de eerste bloeiverschijnselen zichtbaar zijn. Is dat de juiste manier of juist niet?

Ik heb de lamp nu of 20 a 30 cm boven de topjes hangen. Ik dat een goede afstand?

✌

Comment

• Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Ja ik ben dus bang dat de pot zelf te lang nat blijft en gaat schimmelen ofzo. Maar dat is dus niet zo?
        Als dit dus gewoon kan ga ik even een lekbakje bestellen en ga ik van onder water geven, en dan doe ik de bovenkant even nat sprayen denk ik.

En jaa...ik merk dat ik met 30 cm een betere lichtverdeling hebt, maar heb ook t idee dat 20 cm erboven ook makkelijk kan. Maar dan zal ik m op 30 houden voortaan.

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ik heb er nooit geen problemen mee gehad, ik denk dat 30cm ook beter is als 20. 20 kan makkelijk maar dan belicht je niet alles denk ik.

• Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Dat idee heb ik dus ook over het licht dat 30 beter is wat lichtverdeling betreftπŸ‘Œ.
        Dan ga ik t maar is proberen van onder water te geven

Over de stoffen potten weet ik niet lijkt me dat je medium dat water veel sneller opneemt met een stoffen zak dan in een pot met gaatjes op de bodem. Dus lijkt me wel van onder het beste en af en toe wat van boven zodat het niet uitdroogd.

Ik zou geen groeivoeding meer geven. Zodra je in elke plant haren ziet is het dan tijd voor bloeiv. En die nemen ze dan lekker snel op na een weekje schoon water.

Je zou de temp bij de toppen kunnen meten voor je lamp maar meestal is de max toch wel rond de 20. Dichterbij kan, maar dan heb je fans nodig.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Klopt verkeerd gelezen sorry!

• Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Ik dacht ook even dat je 20 graden bedoelde ipv 20 cm haha. Maar idd, niet dichter als 20 cm. Ik heb trouwens ook nog een grotere setup met een lumatek zeus 600 watt...kan die er wel dichter op of moet ie ook minimaal wel die 20 a 30 cm afstand hebben?

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Volgens mij kunnen ze vrij laag maar dat kan je beter ff zoeken in de handleiding ofzo heb van die lamp geen verstand.

Update!!

Dag 8 12/12

Vandaag overgestapt van groei naar bloeivoeding.

Ec 1.8
      Ph 6.2
      Temp 24-28Β°
      Lv 57-63%

Water geef ik 1 keer in de 3 dagen van onder.
      Wat geef ik ze op dit moment;
      enzymen
      Wortelstimulator
      calmag
      Bloeivoeding

Er is wel een klein beetje hoogteverschil. Ik vind de dame linksvoor en rechtsachter het best gaan. De dame rechtsvoor vind ik een beetje een vreemde, t lijkt wel of dat die bijna geen bloempjes aanmaakt zowat, heel weinig iig. Waar bij de andere dame bij elk blad een bloempje maakt maakt deze dat dus niet. Zal er even een fototje van plaatsen.

Hieronder de foto's!

✌

20220901_201650.jpg 20220831_213840.jpg

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Nog niet echt pruikjes aanwezig, dan pas bloei. Nu nog groei geven weerhoudt ze wat van het vergelen later in de bloei...

• Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Ik snap wat je bedoeld. Ik heb echter al meerdere keren hiervoor, maar dan in een setups van een 1,20 x 1,20 x 2,00 tent onder 600 watt hps gelijk vanaf omschakelen naar 12/12 bloei gegeven en geen last gehad van gele bladeren. Dit is onder led dus misschien anders. Ik zal erop gaan letten en zo nodig bij de volgende ronde aanpassen als ik er indd last van gaat krijgen. Thanks voor je opmerking✌

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik geef met plagron terra in die week heft bloei helft groei soms ook. Komt dan samen uit op max dosis. Werkt ook goed.

Update!

26-8 heb ik de stekjes van de dames geknipt. Gister keek ik en wat zag ik? Geworteld! Dus dat is al gelukt! Vandaag ga ik van elke dame t beste stekje overpotten en de ander gaat weg. Hieronder de foto's!

✌

20220903_192247.jpg 20220903_192149.jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Netjes! Heb je stekken poeder of gel gebruikt?

• Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Ik heb met stekken gel gedaan van clonex

Weer even een kiekje van de 4 beste stekjes die ik heb overgepot naar de 1,5 liter potjes.

✌

20220904_174600.jpg 20220904_174557.jpg

Comment

Update!

dag 13 12/12

Ph 6.1
        Ec 1.8
        Elke 3 dagen een litertje per dame en geef van onder.

De eerste kroontjes zijn al goed zichtbaar en stekjes zijn goed aangeslagen in de 1.5 liter potjes! Hieronder wat foto's.

✌

de eerste foto van de stekjes is toen de stekjes net in hun nieuwe verblijf zaten, de tweede foto van de stekjes is 3 dagen later. 20220907_212242.jpg 20220907_212429.jpg

20220904_174600.jpg 20220907_212718.jpg

Comment

Update!

dag 20 12/12

Ph 6.1
          Ec 2.0
          Temp 24-28Β°
          Lv 65-70%
          Elke 3 dagen 1,25 liter per dame van onder.​​​​

Wat ik nu meegeef met de waterbeurten;
          calmag
          Green sensation
          Bloeivoeding

Topjes beginnen al lekker te komen nu. Dame nr 4 ( rechtsachter ) gaat tot nu toe het best, terwijl die op het begin het meest achter liep. Hieronder wat foto's!

✌

20220914_172203.jpg 20220914_172133.jpg 20220914_172148.jpg

Comment

Update!

Dag 26 12/12

Ph 6.1
            Ec 2.0

Niks gewijzigd tov vorige post.

Het begint al lekker te ruiken. Echter ben ik maar over 1 dame echt tevreden op dit moment, en dan is nummer 4 ( rechtsachter ). De stekjes doen t ook goed, al heb ik de 2 van de beste dames in 11 liter potten gedaan nu. De andere 2 gaan t waarschijnlijk zoiezo niet worden. Ik denk dat dame 4, dus ook stekje 4 de moeder gaat worden.

Hieronder een paar fototjes!

✌

2022-09-20-20-06-31-288.jpg 20220920_201609.jpg 20220920_201556.jpg 20220920_201613.jpg 20220920_200742.jpg

Comment

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Kan een vertekend beeld zijn hoor maar het lijkt wel alsof je lamp niet in het midden hangt maar verder naar achter?

Ben er zonder meer met je eens dat rechts achter er het leukst bij staat.

• Bobdebob
              Bobdebob commented
              Editing a comment
              Dat lijkt idd zo op de foto, viel mij ook op maar is dus gezichtsbedrog. Excuus voor late reactie, was even op vakantie

Update time!

Tis al weer 2 weekjes verder maar hier weer een update.

De dames waren een beetje overwaterd en hebben dus de afgelopen 9 dagen geen water meer bijgekregen. Vandaag weer een half litertje.
            Nog steeds voed ik met bloeivoeding, callmag, green sensation.
            ph 6.0
            ec 2.0

Zoals ik al aangaf was ik alleen tevreden met de dame rechtsachter en dat is nog steeds t geval. Dat is de enige met juiste topopbouw. De rest zijn een beetje raar, maar verder geen gekke dingetjes zoals balletjes of plagen. Wel zie ik hier en daar wat roestplekken op de bladeren maar dat zou kunnen doordat ze 9 dagen geen water hebben gehad dus ook 9 dagen geen callmag hebben bijgekregen. Denkt iemand hier anders over mag het gezegt worden. Nooit uitgeleerd he!

Wst stekjes betreft heb ik nummer 2 en 3 al weg gegooid. Nummer 1 en 4 staan er nog in de grote potten, waarvan nummer 4 waarschijnlijk de moeder gaat worden. Dat is ook de mooiste dame( rechtsachter ) geworden. Er staan nog 2 andere kleine stekjes bij ( amnesia haze ), maar die was voor de backup als de andere t niet gaat worden om 1 of andere reden.
            Hieronder volgen wat foto's.

✌

20221002_182645.jpg 20221002_182801.jpg 20221002_182703.jpg 20221002_182658.jpg
            20221002_182723.jpg 20221002_182716.jpg 20221002_183200.jpg 20221002_183116.jpg 20221002_182859.jpg 20221002_182658.jpg 20221002_183150.jpg
            ​​​​​
            Attached Files

Comment

Update!

dag 43 12/12

Dames drinken niet heel veel...geef ze elke 3 a 4 dagen een half litertje. Nog steeds met greensensation, calmag en bloeivoeding.
              Ec op 2.0 en ph rond de 6.0.
              Temp 19/24Β°
              ​​​​​Lv 60/70%.
              Vandaag voor de eerste keer voorzichtig aan de topjes gevoeld, en ze voelen lekker stevig/compact aan en kleven als een malle. D3 moeder is ook lekker aan het groeien en denk dat ik over een week of 3 a 4 de stekken van kan afnemen. Hieronder weer wat fototjes!

✌

Snapchat-427365229.jpg Snapchat-1244030252.jpg Snapchat-805596720.jpg Snapchat-1846846779.jpg Snapchat-769442294.jpg Snapchat-1415245411.jpg

Comment

• Bobdebob
                Bobdebob commented
                Editing a comment
                Daarom neem ik stekjes van de plant als die nog niet in de bloei staan. Dan weet je precies wat de genen zijn en hoe ze zich ontwikkelen. En dat is wat ik wil...en stabiel veldje met dezelfde kwaliteit. Dat krijg je met zaad niet. Maar ik denk dat Kun dacht dat ik stekjes van de bloeiende planten ging halen, wat niet het geval is. Als je hier heel mijn verslag heb gelezen waar ik alles duidelijk omschreven heb weet je wat hier speelt
                ✌

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                als je met zaad een redelijk vlak veldje wil moet je haast wel scroggen maar met stekken als je die hun gang laat gaan ook

k vind zelf met zaad en stekken fijn werken maar vind toch echt met stekken als je begint met gewortelde stekken dat je een boeltijd winst hebt en ook met schakelen net zaad tel je pas na week of 2bloei met stekken al vanaf schakelen

• Bobdebob
                Bobdebob commented
                Editing a comment
                Het gaat er bij mij om dat je dezelfde kwaliteit hebt Tijn, zoals ik al meerdere keren in dit topic hebt aangegeven. Dat je een egaal veld ook moet sturen dat is vaak vanzelfsprekend. Dus waarom ik het niet uit zaad maar uit stekken wilt doen is omdat je uit zaad zo goed als altijd verschil heb in de kwaliteit van je wiet en met stek van 1 moederplant niet. En wat tijd betreft...de ene keer ben je 10 weken aan t bloeien, de andere keer is t met 8 weken klaar...is maar net wat de kweekomstandigheden zijn toch

Hoi, ben je tevreden over deze led lamp?

Comment

• Bobdebob
                Bobdebob commented
                Editing a comment
                Dat kan ik niet goed beoordelen nu. Dit rondje is alleen geweest om een moeder te selecteren, dus niet heel veel aandacht gegeven aan de dames. Volgende ronde met de stekjes van de moeder wordt wel een serieus rondje, dus dan ga ik het zien. Weet alleen nog niet of dat ik met deze setup verder ga of dat ik met een andere setup verder ga ( 1.20 x 1.20 x 2.00 met een lumatek zeus pro 600 lamp ). Misschien kan je ergens anders op het forum opzoeken of daar beoordelingen zijn gegeven op de mars hydro ts600.

Hi Bob,

Hoe bevalt de 140 hoogte?
              Ik heb een MarsHydro startsetje gevonden bij onlinetopgarden wat er aantrekkelijk uitziet.
              Ben alleen bang tegen die 140 hoogte aan te gaan lopen? Of is dat geen beperking?
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Mars hydro setje is geen verkeerd setje.
                Afzuiging is wel lawaaierig en overdreven duur voor 60Γ—60 vind ik.
                OTG zijn boeven en niet echt nauwkeurig met de leveringen.
                Beter kijk je op marshydro.eu ofzoiets
                of
                Bij nomercysjoppie hier

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Er zijn ook tentjes van 160 hoog alleen niet van mars hydro

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Mars hydro heeft ook tentjes van 160 bij 70 bij 70, heb er zelf 2 van.

Update!

Dag 55 12/12

Alweer 8 weken bloei erop zitten, aardig wat bruine haartjes al dus vanaf nu ga ik alleen nog afgezuurd water geven. Denk nog 1 of 2 weekjes en dan om?! Vind ik altijd best moeilijk te bepalen. Wil niet te vroeg zijn. Maar wellicht kan iemand mij daarin advies geven. De topjes voelen keihard aan dus dat zit wel goed. Ondertussen ook stekjes genomen van de moederplant en die staan in de propagator. Uiteindelijk wil ik met 2 dames verder in deze setup maar dan niet in 11 liter potten maar 25 liter potten en netjes scroggen. Hieronder wat foto's!

✌

2022-10-19-18-13-24-809.jpg 2022-10-19-18-13-33-422.jpg Snapchat-1169540617.jpg Snapchat-1547402289.jpg Snapchat-1260472610.jpg

Comment

• Bobdebob
                Bobdebob commented
                Editing a comment
                Bedankt voor je reactie WesπŸ‘Š

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Graag gedaan clip on lensje hou ik op een halve cm van de top, en dan zoom ik nog es 10x in op de gsm.

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                De trichjes zien er al aardig milky uit, maar zoals Wes zegt even van dichterbij bekijken, maar denk dat je wel kunt gaan spoelen, ziet er goed uit onder dat 100 watt lampje, suc6 met de laatste loodjes.
            Bezig...
            X