Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze kweekje, 3 soorten: Super Lemon Haze, Amnesia Haze, Silver Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Haze kweekje, 3 soorten: Super Lemon Haze, Amnesia Haze, Silver Haze

Korting op 420shop
    Was eerder een eerste bio kweek begonnen voor deze haze kweek. Maar dat eindigde na 6 weken omdat de planten niet gezond stonden, wat ik ook deed werkte niet desondanks dat ik alles volgde zoals andere biobizz gebruikers en het schema... Het zal wel aan mij gelegen hebben en niet aan de biobizz voeding want bij andere kwekers zie ik nochtans goeie resultaten... Misschien omdat ik mijn water afzuurde ? Who knows, er zitten nu 4 nieuwe in de tent

Ik ben terug naar plagron gegaan en ik ga de sativa/haze toer op.

Ditmaal kleinere potten (van 25l naar 11l) omdat 4x 25l eigenlijk overkill was voor deze tent en omdat die airmax potten een hel waren om te gebruiken.
    Heb ook een nieuwe lamp aangeschaft de mars hydro is vervangen door een Lumatek 200w pro, het maximum dat ik in een 70x70 kan gebruiken.

Even een opsomming

plagron terra lijn (op growmix)

4x 11l potten

200w lumatek pro lamp

Blumat digitale tensiometer (eerste maal dat ik dit gebruik)

1x oscillerende fan

2x Amnesia haze van soma, 1x Lemon Haze van green house seeds, 1x Silver Haze van Sensi Seeds.

Ik zie al verschil met de nieuwe lamp, nodes zitten veel dichter bij elkaar. Je kan het verschil goed zien bij mijn eerste Amnesia en de nieuwe, even oud maar de nieuwe is al begonnen met zijtakken aan te maken en nodes zitten dichter op elkaar in vergelijking met mijn eerste amnesia onder de mars hydro (zie laatste foto voor verschil)

Had wat problemen met de ontkieming, hierdoor zit er 14 dagen verschil tussen de eerste ontkieming en de recentste. Ik had zo een ontkiemsetje gekocht van plagron, maar na 4 dagen stond er schimmel op en waren de zaden opgevreten, enige die het overleeft hadden waren de 2 amnesia's en zelfs daar was de schimmel al goed ingezet... had nochtans gewoon de handleiding gevolgd

Nieuwe zaden besteld en gewoon op de oude manier tussen wat keukenpapier en water en 36 uur later waren ze er...

a4.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

11.jpg

vergelijking.png

lemon1.jpg
    Mischien moelijk te zien op de eerste foto, deze is ingezoomt maar de lemon haze mag blij zijn dat ze nog leeft. Tent stond open en toen ik even de boel niet in het oog had, zat men kat in de tent met al een klein stuk blad in haar bek van de lemon haze Ik laat haar soms aan een blad kauwen als ze groter zijn maar dit is wat te vroeg

Attached Files

Dat jij je water afzuurt is alleen maar beter
    anders zit de ph in eind 7 en dat wil je niet

ph 6.0 is mooi word alle voedings stoffen opgenomen

kan zijn dat je afgezuurt heb tot een te lage ph met alle gevolgen van dien dan groeit er ook echt niks 2 rondes terug had ik dat ook tis me nooit weer over komen liever wat te hoge ph dan te lage

en als je met light mix of stek en zaai grond gebruikt heb je ook veel snellere groei door de meeste potgrond zit ook echt vol met voesing en hoge ec vinden de kleintjes ook niet erg fijn

Comment

• TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ik dacht wel dat afzuren het probleem niet kon zijn, heb eigenlijk geen idee wat er verkeerd gelopen is. Ik zuurde af tot 6.3 zoals op de handleiding stond... Zal in de toekomst sws nog eens bio kweken maar voor nu hou ik het bij mineraal...

Katten of dieren beste niet bij je kweek laaten die brengen allerlei ziekten en ongedierte naar je tent voor je het weet

Comment

• TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Denk niet dat ze veel schade kan aanbrengen. Ze kan buiten, maar niet verder dan een goed onderhouden koertje waar niets groeit... Ze is vooral een salontijger

Succes ik kijk mee

Groetjes,
    Ricky

Comment

• TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Zet u erbij Ricky

2x Amnesia Haze 17 en 20 dagen oud (ik reken vanaf ze boven aarde komen)

Lemon Haze 11 dagen oud

Silver Haze 8 dagen oud

Vandaag de amnesias plat getrokken, bladeren weg genomen die licht wegnemen van de onderste vertakking en de bladeren weg gedaan die de aarde aanraken.
    Redelijke marteling zo vroeg in het leven, maar ik weet dat ze er tegen kunnen en hoe vroeger hoe beter want ik heb de neiging om te lang te wachten voor ik begin met trainen.

Zonder voeding 200ml water voor de amnesias en 100ml elk voor de lemon en silver PH 6.5 EC kraanwater 0.36

Ik zal later deze kweek gebruik maken van een scrog net in combinatie met lst in het begin, eerste keer dat ik dit doe normaal doe ik lst, toppen en binden aan de potten (toppen heb ik nog niet gedaan).
    Maar ik had altijd plaats over in de hoeken van de tent, met een scrog net zou ik normaal alles kunnen opvullen

Fotos na de training

20230515_230250.jpg

20230515_230259.jpg

20230515_230303.jpg

20230515_230309.jpg

Comment

Vandaag was de super lemon haze aan de beurt (16 dagen oud), intussen zijn de 2 amnesias al bekomen van de training
      De silver haze zal de komende week aan de beurt zijn.

Ik geef nog steeds geen voeding, oudste planten zouden normaal pas gevoed moeten worden over een goeie 10 dagen tenzij ik tekorten begin te zien.

De 2 amnesias krijgen 400ml water om de 2à3 dagen 300ml voor de lemon haze en 200ml voor de silver. PH 6.5~ EC 0.36

Temperatuur in de tent is aan de hoge kant rond de 28°c 29°c, lamp uit zit ik rond de 20°c 22°c, LV 40% overdag, loopt op tot 75% als de lamp uitgaat.
      Het zijn sativas, ze zullen er wel tegen kunnen

slh.jpg
      Lemon Haze net na training

Amnesia 1, 5 dagen na training
      am1.jpg

Amnesia 2, 5 dagen na training
      am2.jpg

Silver Haze 12 dagen oud
      sh.jpg

Groep foto
      am1 2.jpg

So far so good

Comment

80x80 tent?

Comment

Gaat lekker hier en leuk Sativa dominantie in dat formaat tentje, strak plan dan scroggen👍
        Zoals je zegt die lege hoeken en directe ondersteuning maken een scrog al goed, de gelijke lichtverdeling een groot pluspunt en wss lekker vlug omschakelen met die genetica en lst like a boss👍
        Erg benieuwd hoe het er hier aan toegaat, en mss werkt de biotabs.nl lijn beter als je ngmls de bio manier wilt proberen?
        In ieder geval veel succes
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Bedankt , ik zal sowieso nog eens bio kweekje proberen, als ik verhuis en meer plaats heb ben ik van plan een tent te plaatsten om nieuwe dingen te testen
          Een tentje waar het verkeerd in mag gaan zeg maar

2x Amnesias 38 dagen en 35 dagen oud

Lemon haze 28 dagen oud

Silver haze 25 dagen oud

Intussen heb ik de 2 amnesias vorige week een laatste keer plat getrokken en vandaag werden de lemon en de silver ook een laatste keer plat getrokken.
        Het scrog netje is intussen ook opgehangen, zal ze nu laten groeien tot aan het net en dan de mazen beginnen opvullen
        De lemon en silver staan nu op een verhoog zodat ze even hoog zijn als de amnesias.

Voeding geef ik nog steeds niet enkel calmag en silica, 10 druppels calmag per liter en 0.8ml silica per liter (om de 2 water beurten) EC is dan 0.45 PH 6.5~
        De 2 Amnesias krijgen nu om de 2 dagen 500ml water, lemon en silver 400ml.

Ze hebben het alle 4 naar hun zin lijkt me, groeien stevig en reageren goed op de training na 5 uur stonden alle plat getrokken topjes alweer naar boven gericht.
        Wat me opviel is dat ze het snelst herstellen als je de training en watergift op dezelfde dag doet.

Ik heb nu wel wat moeite om in te schatten wanneer ik het best overschakel naar 12/12, doordat er 2 weken verschil zit tussen de oudste amnesia haze en de relatief jonge silver haze.
        Ik heb de neiging om de kweek meer af te stellen op de oudste dan de jongste, zou natuurlijk heb best zijn dat ze alle vier even groot de 12/12 in gaan maar de 2 weken verschil tussen ontkiemen laat dat niet toe.
        De amnesias beginnen nu ook als gekken te groeien dus de 12/12 zal waarschijnlijk voor eind volgende week zijn

Voor de training
        4.jpg

na tr.jpg
        Rechtsboven en rechtsonder zijn de Amnesias, linksboven de lemon en linksonder de silver.

lemon.jpg
        Lemon na training

silver.jpg
        Silver na training

Comment

Deze staat er lekker fris bij!

Comment

Vraagje ivm het scrog net.

Hoe geef je in godsnaam water aan de achterste planten? Ik zou de amnesias op gelijke hoogte willen zetten als de achterste planten (deze die jonger zijn).
            Maar ik vind geen manier om de potten zo te zetten dat ik overal makkelijk bij geraak, vanaf het net erboven komt moeten ze zo blijven staan tot ik oogst dus het is nogal belangrijk dat ik manier zoek dat water geven vlot gaat...

Mensen met hetzelfde probleem op het forum laten de planten groter worden zodat er meer plaats is onderaan. Maar zelfs als ik ze laat groeien tot het dak van de tent zou ik nog altijd moeite hebben om water te kunnen geven, er zijn zoveel vertakkingen onderaan dat ik met de tuit van de gieter moeite heb om erdoor te geraken.

Tent is maar 70x70 dus veel ruimte is er niet, hoe doen jullie het ? Heb al zitten denken om een gieter te kopen met een zeer lange tuit, of gewoon het net weg te laten..

Zo zien ze er nu uit, eergisteren heb ik de amnesias getopt dus ik zal ze nog enkele dagen geven om daarvan te recupereren daarna is het 12/12 tijd
            20230612_154041.jpg

20230612_154052.jpg

Zoals je ziet zijn de achterste 2 een stuk lager dan de amnesias, de silver haze (rechtst achteraan) zie je zelfs amper. Dus ze op gelijke hoogte zetten als de kleinere en dan 12/12 was het plan.
            Maar vanaf ik dit doe kan ik de achterste ook niet meer deftig lollipoppen... zou het misschien beter zijn om het net weg te laten en gewoon op 12/12 zetten ?

Intussen ook begonnen met voeding want ze begonnen er nogal bleekjes uit te zien.

Comment

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Stuk electriciteitspijp met een trechter

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Het uiteinde van de slang heb ik knetterhard bevestigd aan zichzelf met 2 tieraps, daardoor staat het uiteinde maar een heel klein beetje open en kan je tevens die mooie cirkel maken. Met 2 grondankers zorg ik dat alles op z'n plek blijft zitten, de slang ligt gewoon los met de gaatjes naar beneden gericht op de aarde.

Het begin van de slang zit inderdaad ook vast met tieraps, stevig genoeg zodat mijn trechter erin past en hoog genoeg zodat de slang volledig op afloop ligt.

Doe verder niet aan lollipoppen, ben zelf een topper en probeer mijn plantjes te scroggen en snoeien waar nodig en ja de achterste worden ook hier net wat minder goed behandeld doordat ik er niet goed bij ken.

Pfoe hoop antwoorden, hoop dat je er wat mee kan en anders hoor ik het wel ennuh vragen staat altijd vrij hé

• TegridyFarms
              TegridyFarms commented
              Editing a comment
              Highrider Bedankt ik zie het nu veel beter voor me Corleone1933 Dat zal ik ook proberen, heb normaal nog van die elektriciteitspijp liggen in de kelder

Alright, net hangt erover, amnesias (bijna) gelijk getrokken met de jongere silver en lemon haze, maandag 12/12

Intussen hebben ze hun kleur terug, water voor de amnesias is 1L om de dag (komt ook door de hitte) PH 6.3 EC 1.30~ Lemon en Silver zit de EC voorlopig op 1.1~ en 700 ml water om de dag.

EC van ons kraanwater is 0.30~ ik voeg calmag toe tot het de 0.40 raakt, daarop komt silica 0.8ml/L, roots 0.8, sugar royal 0.8, grow 4ml/L. Silver en Lemon krijgen het zelfde enkel de Terra grow is minder (2.5ml/L)

In men vorige kweek had de amnesia het naar haar zin op dat dieet en nu ook blijkbaar ook had toen wel iets te laat begonnen met voeding geven.

20230613_170001.jpg

20230613_184407.jpg

20230613_184416.jpg

LM.jpg

Die blumat tensiometer gebruik ik trouwens niet... ze zit nog in de aarde omdat als ik eraan trek hoor ik wortels breken dus laat ik ze liever zitten. Als het van die meter afging zou ik iedere dag liters water moeten geven... dan nog zakt de waarde niet. Bij de volgende ronde zal ik ze later in de grond steken en niet als ze nog zaailingen zijn.

Comment

Kleine update

6 weken groei in totaal voor de amnesias, 4 weken voor de lemon en silver haze.

Week geleden getopt, afgelopen vrijdag overgeschakeld naar 12/12. Net was vol genoeg en er komt nog een stretch om de boel compleet vol te maken

20230618_171638.jpg

20230618_171647.jpg

20230618_171656.jpg

Attached Files

Comment

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                En hoe gaat het nu met watergeven.

• TegridyFarms
                TegridyFarms commented
                Editing a comment
                Elektriciteitspijp had ik niet meer, enkel te korte stukken. Ging dan een tuinslang kopen om highrider zijn idee te maken. Maar daar kwam ik iets interessants tegen namelijk een drukspuit. Daar kan 5 liter water in wat genoeg is voor deze potten en de lange dunne spuit zorgt ervoor dat ik makkelijk bij de potten achterin de tent kan... DHL is wel men pakket kwijt dus zal niet voor direct zijn... Intussen verzet ik iedere keer voorzichtig de 2 voorste potten zodat ik middenin met een kleine gieter de achterste kan water geven.

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Drukspuit is ook een goeie, heb het ook wel eens met een lans gedaan maar dat was in de tijd dat ik nog veel planten had staan, ik had toen een watervat met een pompje erin, met een stuk slang aangesloten op een lans, zo kon ik overal makkelijk bij.

8 dagen 12/12 en holy shit zijn ze gestretcht...

De jongste planten zijn het meest gegroeid wat normaal is blijkbaar door de jongere leeftijd. Zowel de lemon als de silver hebben beide amnesias ingehaald, om terug een gelijk veld te hebben staan de amnesias nu op een verhoog.

Nodes zitten wel nu zeer ver van elkaar bij de lemon en silver, zal bij die twee niet te veel moeten afhalen eenmaal de stretch gedaan is.

Voeding zitten ze nu allemaal gelijk, EC 1.70~ PH 6.3~ allemaal een liter water om de 2 dagen of als ze beginnen te verwelken.
              Temperatuur lamp aan 27° LV 55%~ lamp uit 22° LV 70%~

Heb intussen een nieuwe voeding van plagron aangekocht 'Plagron Power Buds', het zou helpen bij meer knopvorming en het versnelt de bloei, hopelijk werkt het .

Was niet echt van plan het nog te kopen omdat op hun site staat "uit onze testresultaten is echter gebleken dat het product het meest optimaal werkt wanneer je een hydrologische manier van kweken hanteert"
              Nuja... het zou ook helpen op aarde, we shall see

Moeilijk te zien op de foto's maar er is gemiddeld 35cm bij gekomen in 8 dagen...

azz.jpg

azzz.jpg

azaz1.jpg

azzzz.jpg

Hopelijk is de stretch er wat uit nu, anders moet de filter uit de tent want de lamp zit er bijna tegenaan...

Comment

Hoeveel afstand heb je tussen de lamp en de top van je blad? Lijkt vrij veel op de foto namelijk

Comment

• TegridyFarms
                  TegridyFarms commented
                  Editing a comment
                  Lamp hangt er nu ongeveer 25cm boven, ene top iets dichter dan de andere. Ik kan de lamp nu niet meer verhogen, of ik zou de filter moeten verplaatsen buiten de tent.

Tijdens de groei was het 50 cm, reden hier voor is omdat de handleiding die afstand aangaf. Er stond als ik de lamp lager zou hangen ik co2 zou moeten beginnen toevoegen...
              Bezig...
              X