Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The ultimate in mgb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    The ultimate in mgb

    Korting op 420shop
    Een goedendag

    Normaal begin ik mijn verslagen altijd te laat dus laten we nu eens te vroeg beginnen.

    het idee is om The ultimate te gaan draaien. Ik had in mijn vorige ronde een beetje last van top rot dus moest een weekje eerder oogsten helaas.. dus vandaar het idee om nu the ultimate te zetten die bekend staat om nog grotere toppen en ook nog is gevoelig voor toprot soo yeahh what can go wrong right.

    Zaadje zit op dit moment in nat keuken papier aangezien de koffie filters op waren en verder is er letterlijk nog niks voorbereid. Op dit moment hangt er zelfs nog een plantje te drogen in de mgb dus lekkere voorbereiding.

    Maar goed als je het plantje zaait dan komt er wat druk op te staan dus zul je wel moeten. En dit gaat ook vast wel weer goed komen.

    Goed dan de setup is natuurlijk de mgb en dat zonder extra opties. Enigste wat mischien een beetje afwijkt van de rest is dat ik op cocos kweek (ph waardes tussen cocos en deep water culture is hetzelfde) en dit om de simpele reden dat ik hydro gewend ben en aangezien ik geen groene vingers heb heb ik liever dat ik kan aansturen op ph en ec waarde.

    Voedingslijn is van terra aquatica en dan de cocos lijn

    Met vriendelijke groet!

    Bartje

    Ps fotos komen later als de plant ook werkelijk in de mgb staat

    #2
    Hey leuk dat je een verslagje begint, ik volg.
    En cocos heb ik nul ervaring mee, dus ben benieuwd hoe het precies werkt en hoe het jou af zal gaan in de Mgb.


    Succes en veel plezier met je kweek Bart!

    Comment


    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Op cocos kweken is voor de handelingen hetzelfde als op aarde kweken
      Alleen hou je de ph op 5.8
      En niet op 6.5

      Het grootste verschil zit in de reactie van de plant
      Als je op aarde kweekt en je geeft ze voeding
      Dan zie je dat aan je plant na 5a7dagen

      Op cocos zie je dat na 3 dagen

      En op hydro zie je het de dag erna al

      Ik vermoed dat het te maken heeft met de bufferzone die het substraat heeft
      Waar ze nog haar voeding uit kan halen

      Hoelanger het duurd voor het effect heeft
      Des te langer kan je bijsturen met je voeding
      Daarom is aarde kweken het makkelijkst
      En hydro het moeilijkst
      Geef je met hydro verkeerd voeding
      Dan heeft je plant al snel schade
      En heb je veel minder tijd om weer bij te sturen
      Wat dus veel sneller resulteerd in te kleine planten
      En geen vitale gezonde groei en bloei

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Kijk, duidelijke uitleg Bobledsgrow, dankjewel.

    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Dat die waardes hetzelfde zijn is voor mij een groot pluspunt want aangezien ik meerdere runs tegelijk heb lopen is het makkelijk om iets door elkaar te halen.

    #3
    Leuk, ik volg. Mijn eerste weekje was ook op cocos, en ben benieuwd hoe jij dat aanpakt. Succes!

    Comment


      #4
      Leuk, ik volg! Ooit cocos met aarde mix gekweekt wat mijn aardig goed beviel. Succes

      Comment


        #5
        Wat een positieve reacties allemaal! Dankjewel guys

        Comment


          #6
          Allereerst dit was ik vergeten te zeggen maar dit word mijn 2de ronde ooit in de mgb dus fouten zijn verre van uitgesloten.

          Vanmorgen is even bij het zaadje gekeken en ik zag dat die al open is gebarsten maar nog geen echte wortel maar dat gaat wel snel gebeuren nu.

          Ik heb nu dus alles afgezuurd ik ga hier persoonlijk vrij ver in omdat ik op dwc geleerd hebt dat echt alles je ph kan bijsturen dus voorkomen is beter als genezen. (Sommige mensen noemen het autisme maar dat terzijde)

          De planten bak is schoongemaakt met bleek en daarna afgezuurd samen met de gieters maatbekers mix vat etc.

          Ik heb nu een nieuwe geperst cocos brick liggen maar die is nog niet nat.

          Ik had toevallig nog een andere tent staan waar nog wel van alles instond maar die is nu leeg gehaald zodat ik daar de plant in kan hangen die momenteel in de mgb hangt om te drogen.

          Ik hoop vannacht de mgb schoon te maken als ik dat red kwa tijden en dan de cocos brick ook uit laten zetten.

          Ik wil deze ronde proberen om wat metsel zand boven op te gooien ongeveer een cm in de hoop dat ik geen schimmel op de cocos zelf krijg. Dit was de vorige ronde wel het geval namelijk en ergens lijkt het me een mogelijkheid dat de sporen daarvan op de buds zijn beland en zo toprot kreeg.
          het viel me namelijk op dat de toprot op de kleinste toppen onderaan begon vandaar dus deze denk wijze.

          Maar dat metsel zand ga ik zeker niet toevoegen voordat ik zeker weet dat de ph waarde goed is dus dat spul is nu lekker aan het spoelen.

          Comment


          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Ik heb nog nooit schimmel op mijn cocos gehad
            Ik heb wel een periode de cooos opgewaardeerd met bactoforce en wormen mest en kalk
            Dan krijg je wel een schimmellaagje over je aarde
            Maar dat zijn goede schimmels
            Ik had soms wel dat er kleine paddestoelen in mijn cocos groeide
            En ondanks dat je cocos niet hoeft op te waarderen
            Heb ik wel prachtige oogsten gedraaid op het opgewaardeerde cocos

          #7
          20240727_001852.jpg
          En daar gaan we!!


          Kastje even mooi schoon gemaakt en alles op zijn plek.

          Op dit moment zit er nog geen zaad in dat gaan we morgen doen hoop ik.

          Planten bak is de floraflex pro pot en dan de kleine versie hier past exact een brick in. De onderkant zitten heel veel gaten in zodat het overige voeding weg kan lopen in de schotel en daar zuig ik het dan uit.

          Vrij simpel systeem eigenlijk!

          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Als je maar geen bio nova bricks koopt dan loopt alles prima. Dat is rot kokos zeg.

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Nee is gewoon van flora ook

          #8
          Kokos is een mooi medium en het is verkrijgbaar bij de plaatselijke discounter!

          Succes!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Dankjewel! Ik las het idd in jou topic geen gek idee! Al heb ik voorlopig nog genoeg bricks van flora liggen

          #9
          Een goedendag

          Om met de deur in huis te vallen..
          Ik ben er nog niet helemaal achter wat het is maar verschillende runs lopen niet op rolletjes op dit moment.

          Mgb had ik het zaadje in het keuken papier gedaan inplaatst van een koffiefilter want die waren op.

          Toen ik die checkte na 2 dagen was het zaadje wel open gebarsten maar kwam er geen wortel uit dus ik heb hem laten rusten. Na nog 2 dagen gewacht te hebben weer gekeken en was er geen enkele ontwikkeling.

          Dit baarde me ernstige zorgen maar op goed geluk toch in de cocos gelegd.


          Dit was 2 dagen later

          Met grote blijdschap kan ik dus zeggen dat er toch nog leven is dus voeding etc gegeven en de run kan nu echt van start gaan.

          Waarschijnlijk zitten er toch iets van chemicaliën in keuken papier waar ze niet heel blij van worden maar dat is een goeie les voor de volgende keer!!

          Dit was hem weer voor vandaag..

          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            In een watten schijfje werkt ook prima, vrouwen hebben die genoeg op voorraad meestal 😋

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Kan gewoon aan het zaadje liggen hier vaak zat ontkiemd tussen toilet en keukenpapier. Maar kpffiefilter in een sealbag werkt het snelst.

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Dat zou zeker een optie kunnen wezen! Ik ben heel benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen

          #10
          Slecht nieuws..

          20240803_130230.jpg

          Dit is hoe ik het vanmorgen aantrof

          Het is me een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren ik had hem net 2 dagen terug voeding gegeven en juist heel voorzichtig dus ik ben er bijna wel zeker van dat die niet geknakt is...

          ik heb dit plantje verwijderd en nieuwe zaden zitten in het koffie filter zelfde soort maar weer kijken of we nu meer succes gaan hebben!

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Jammer, succes met de nieuwe!

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Niet te vroeg toppen

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Hahaha you just made my day🤣
        Bezig...
        X