Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud 2.0 Dutch Passion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ff wat lst clips aangebracht en de takjes naar buiten gebogen. Ook 2 grote fan leaves mee gepakt, omdat die ander wel heul veel "zonlicht" zouden pikken.
    Waarschijnlijk staat het morgen ochtend (einde van haar dag) wel weer overeind. Dan ga ik op gegeven moment die takjes vast binden.
    IMG_0434.jpg
    IMG_0431.jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Het is net kunst zo!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Haha ja echt he😁

En inderdaad, aan het einde van haar dag staat alles weer fier omhoog. Maar wel een stukje lager en verspreid.
    IMG_0439.jpg
    IMG_0440.jpg
    Last edited by stef273; 4 weken geleden.

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er netjes uit, nemen die fans niet een hoop licht weg?

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Goed punt giinnoo! Ik dacht van niet maar ga d'r nog ff goed naar kijken. Het plan is, zodra de strek er uit is, de fans anders op te stellen maar daar over meer. Wil daarover even sparren met jullie, wat de beste opstelling zal zijn.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Andere houder en dan links boven in de hoek? Dat de fan wat dichter op de wand zit zeg maar dat er minder licht verlies is maar toch een briesje?

Ff vraagje aan jullie, over de opstelling van de 2 fans. Ik ga ze wat platter tegen de muur monteren met wat kunstof profielen (mcgyver style). Ik hou genoeg ruimte over aan de achterkant voor airflow.
    Wat vinden jullie de beste opstelling?

1) de 2 fans tegen over elkaar boven de toppen. Dit zou een oscillerende werking moeten hebben. Hierbij richt ik de fan niet op de toppen maar laat de airflow er net boven lopen zeg maar. Waardoor een lichte airflow tussen de toppen zou moeten ontstaan.

2) 1 fan boven de toppen en 1 fan onder het bladeren dek. Dan creëer ik airflow boven de toppen en onder het bladeren dek.

3) anders, dan hoor ik graag hoe jij het zou doen

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank voor het meedenken! Ok ik ga er 1 onder het bladerendek plaatsen en 1 er boven. In principe is het beter om niet direct op de toppen te richten toch? Maar er net boven?
      Ik heb ze net allebei uit het kastje gehaald. De bovenste blokkeerde inderdaad licht en de andere was boven op mn plantje gevallen... Gelukkig niets gebroken.
      Ik wacht even tot de strek er uit is en dan plaats ik de bovenste fan weer (dan weet ik de hoogte). De onderste fan zal ik wel alvast plaatsen.

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ook optie 2

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      OK top! Thanks Bob. Optie 2 gaat het worden.

Wat een toffe box. Die extra fans, damn. On steroids de box én de plant. Laat Fred het maar niet zien .

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      haha thanks man!

• Deviezepresident
      Deviezepresident commented
      Editing a comment
      Ja tof. 👌🏻 Ook de understated humble-bragging rand van de tweede MGB 😁

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      😆😆😆

BTW, de andere heater pads zijn nu ook beschikbaar (kan de thread waar we het hierover hadden niet terugvinden dus post het hier)

Please note: The heater will only increase temperature slightly with a few degrees. It may not reach the set ideal temperature

Two options are available:
    • Floor option is placed on the floor with the pot on it. The heater is fixed on a aluminium plate with space between ground and heater plate. Make sure that you keep some space between plant and heaterplate, eg by putting the pot on a plate.
    • Wall option. Two plates with 12W heater in each plate to be fixed on the wall. Wall-mounting is more space-saving solution.

​cc Babz

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Topper! 😊👍

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Persoonlijk denk ik dat de wall optie het handigst is om schimmel ed te bestrijden Babz. Anders ben je voornamelijk de wortels aan het verwarmen

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik kijk nog wel even wat ik doe.

26 dagen boven grond
    6 dagen op 12/12

Plantje strekt nog niet veel, ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren. Zo niet is dat ook prima, dan weet ik dat weer voor de volgende keer.
    IMG_0467.jpg
    IMG_0463.jpg
    IMG_0466.jpg
    IMG_0470.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik hoop het. Ze mag nog wel ff wat groeien. Tot aan onderkant filter is een mooie hoogte

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ik weet niet of je n27 hebt
      Dat bevorderd ook de celdeling en krijgen ze een extra groeischeut

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Heb ik niet liggen, maar kijk het liever even aan. Ik denk dat ik dit soortje ook wat vaker ga zetten in de toekomst, dan weet ik ook meteen hoe het groei patroon is met de huidige voeding.

27 dagen boven grond
    7 dagen op 12/12

Ze is inderdaad nog wel aan het strekken, ze heeft er zin in. Ik krijg vandaag als het goed is mn nieuwe heater pads binnen en ga ik vanavond ff installeren. Ook meteen ff wat grote fan leaves (die op dit moment verdrukt tegen de buitenkant zitten en toch weinig licht opvangen) verwijderen. En ff wat binden hier en daar.
    Ik ben ook aan het experimenteren met de fans. Nu heb ik ze met nano tape bevestigd en die gaat verbazend goed! Je moet echt moeite doen om ze los te trekken dus zit stevig vast. Voordeel van dit is dat je ze makkelijk in hoogte kan verplaatsen en dat de nano tape geen residue achterlaat. Eens kijken of die een mooie oplossing is de komende tijd. Ik moet wel een beetje opletten dat er geen blaadjes blijven vast plakken want dan gaan ze stuk. Misschien het blootliggende nano tape ff bedekken met iets ofzo.
    IMG_0482.jpg
    IMG_0483.jpg
    IMG_0475.jpg
    IMG_0474.jpg
    Last edited by stef273; 4 weken geleden.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Je fans staat ook op 90 in de mgb?

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks giinnoo, ik heb zo wel een werkende oplossing denk ik😊

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik heb alles op automatisch staan stef273
      Heb het wel eens manueel ingesteld, maar ik merkte volgens mij niet veel verschil.
      Maar ik heb het nu alsnog manueel ingesteld bij m'n dame die in bloei staat, kijken of het veel verschil maakt.

30 dagen boven grond
    10 dagen op 12/12
    Gaat goed met de dame, ze oogt sterk en gezond. Behalve hier en daar wat LST clips aangebracht te hebben en wat blad verwijderd heb ik weinig tijd/energie gehad voor haar. Oh ja, perongeluk een zij takje "getopt", maar aangezien ik vermoed dat ze het bladerendek niet zal halen heb ik het maar weggeknipt.. Vandaag of morgen beginnen met binden.
    IMG_0535.jpg
    IMG_0536.jpg
    Last edited by stef273; 3 weken geleden.

Comment

31 dagen boven grond
      11 dagen op 12/12​
      Gisteravond de boel even aangepakt. Kool in het filter vv (rook de geur al door het filter heen, ik denk toch aangetast toen ik een keer alcohol verdampte in die box (wiet tinctuur), de alcohol schijnt het fitler te kunnen aantasten).
      De boel nog wat verbonden hier en daar om een gelijk bladeren dek te krijgen, aardig gelukt denk ik.
      Heating pads geinstalleerd, beide pads aan elke kant, mooie oplossing zo!
      Fans montage aan muur wat verstevigd. Af en toe valt er 1 naar beneden (gelukkig naast de plant).
      Ik zie al tekenen van voorbloei. Laat het maar komen, ze is er klaar voor . Als de toppen uiteindelijk net onder het filter uitkomen qua hoogte, ben ik blij.
      IMG_0578.jpg
      IMG_0580.jpg

Comment

• Deviezepresident
        Editing a comment
        Je kunt van die strips va Tesa proberen. Die kunnen veel gewicht hebben.

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Mooi boeketje zo 👌

De nano tape blijft bij mij wel plakken, zelfs op de eerste MGB versie. De andere tape versies lieten allemaal vrij snel los.

Keep it up 💪

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja die nano tape is echt top. Alleen heb ik weinig raakvlak met de fan zelf en door de trilling trilt het los denk ik. Dus ik ga ff knutselen met hoekprofiel wat ik al heb liggen

Grappig is dat wortels proberen het blumat slangetje in te kruipen.
      IMG_0575.jpg IMG_0574.jpg

Comment

stef273 wat is de reden van een laag metselzand?

Comment

34 dagen boven grond
        14 dagen op 12/12​​

Groeit gestaag door. Prima, ik heb de hoogte. Ze oogt nog steeds erg gezond. Wel nog steeds wat verbrande puntjes, ook nog bij nieuwe bladeren. Ik zou na 4 weken nog wat orgatrex/bactrex bij moeten voegen maar wacht daar nog maar even mee. Kan altijd later nog. En ik heb na 2 weken nog een beetje gegeven.
        Ik heb nog geknutseld met nano tape en nu hangt het echt goed vast. Ik vind wel de airflow een beetje tegen vallen nu bij de bovenste fan. De fans staan nu op max en zie een lichte beweging in het bladeren dek. Lijkt me prima zo.

IMG_0586.jpg
        IMG_0633.jpg
        IMG_0629.jpg

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja echt he. Mijn Strawberry Cookies flipte ik na 14 dagen en vulde het kastje ook mooi op

• Deviezepresident
          Editing a comment
          Sexy AF

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Haha ja ben ook best tevreden hoe het gaat hier

mooi ook orange bud aan het proberen, van dutch pasdion maar zaadhoesje en vlies niet opgemerkt, waardoor ik vrees ervoor. mooi hier hoor!
        Ganja always does the trick.

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Dank je. Hopelijk komt het bij de jouwe ook helemaal goed!🌱

5 weken en 3 dagen boven grond
        2 weken en 4 dagen op 12/12​​

Ik dacht eerder dat ze klaar was met strekken, FOUT! Ze deed nog ff een groei spurt. Ze is nu wel iets hoger dan ik had gehoopt (de toppen moeten nog komen natuurlijk) maar dat geeft niet, ik heb de ruimte nog.
        De LV is wel wat aan de hoge kant. De sensor van de MGB (boven het bladeren dek?) geeft aan tussen de 72-79%, de andere sensor onder het bladerendek geeft aan tussen de 65 en 71%.
        Ik zit te denken om de lucht ontvochtiger aan te zetten zodra het licht uit is (met tijd schakelaar) en weer uit te zetten zodra het licht weer aan gaat (misschien met een half uur overlap). De lucht ontvochtiger, ontvocht niet alleen maar verwarmt ook. Even aankijken hoe dit gaat de komende dagen. Ik denk niet dat de hoge LV in deze fase een groot probleem is maar ik zoek liever nu een oplossing voor straks zodat ik alvast een plan heb. Ik kan de statistieken van de temperatuur en luchtvochtigheid bijhouden (evenals stroom verbruik).
        Een rondje ontbladeren zal de LV ook wel verlagen natuurlijk, maar ik neem het liefste zo min mogelijk blad weg, Ik denk namelijk dat dit ten koste kan gaan van de opbrengst.

IMG_0795.jpg
        IMG_0796.jpg
        IMG_0801.jpg
        MGB1 = JH
        MGB2 = OB2
        Zolder = metrics van omgeving buiten de MGBs

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja precies, lollipopping. Goed idee. Ben ik wel al te laat mee lees ik. Kan ik nu het beste wachten tot ze klaar is met strekken?

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Kan makkelijk. Kijk maar bij m’n verslag chapter 1 daar heb ik dat ook gedaan en elke dag geüpdatet

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Top, dank je Bo$wachter, ga ik checken!

5 weken en 5 dagen boven grond
        2 weken en 6 dagen op 12/12​​​

Damn, en ze gaat maar door met strekken🙉. Nee ze strekt niet zo veel zeiden ze bij DP😅. Misschien komt het wel door de nieuwe fans. Die had ik op gegeven moment tandje harder gezet. Ik ontblader normaliter ook zo min mogelijk. Misschien dat dit resulteert in de stengels vechten om zonlicht en dus gaan strekken?
        Ik heb nog niet de schaar ingezet omdat ik haar niet nog verder wil stressen en laten strekken. Zodra de strek er uit is, gaan de beentjes glad en ga ik bovenop nog wat ontbladeren en dan ga ik de stengels links om of rechts om draaien en proberen de boel naar beneden te krijgen. Volgens mij zag ik dat captain fantasy een keer doen. Zal zijn verslagen er nog eens op na lezen.
        IMG_0832.jpg
        IMG_0833.jpg
        Last edited by stef273; 2 weken geleden.

Comment

• Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Om de groei te remmen is het licht er dichter op
          En terug schroeven van het vermogen
          Al voelt dat tegendraads
          Ze groeid Zo goed als de omstandigheden. Goed zijn
          Hoe meer licht is hoe meer ontwikkeling
          Tempratuur iets terug draaien wil ook helpen
          Maar dat zal je vanaf het begin al moeten doen om de boel iets te vertragen
          Ik vind het zoiezo knap dat jullie zulke grote potten gebruiken
          Alles is er om een beer van een plant te worden
          Grote pot ,kwaliteit licht, hoge lv
          Alleen de ruimte is er niet

Ik denk dat een goed ontwikkelde plant in een 7of10liter pot
          Meer kan geven
          Als een plant in een 18 liter pot
          Waarbij je alles op alles moet zetten om het in toom te houden

Je hebt in iedergeval een prachtig mooi ontwikkelde dame👌🏽
          Ze voelt zich happy

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Bedankt Bobledsgrow!
          Lijkt inderdaad tegenstrijdig, dichterbij licht brengen en die vervolgens dimmen hehe. Op dit moment kan ik de lampen in de MGB nog niet dimmen maar na deze kweek ga ik de firmware updaten en dan kan het wel. En zal ik na de flip de plant ook dichterbij het licht plaatsen.
          Temperatuur schommelt nu tussen de 23.5 en 25 graden ongeveer (dag en nacht). Is dit goed zo?
          De pot die ik gebruik bij dit kweekje is 7 liter En veel kleiner wil ik liever niet ivm bio kweek (bodem leven heeft wel wat ruimte nodig).
          Ik zat er nu wederom niet heel goed bovenop, dat kan beter. Elke keer dacht ik dat ze klaar zou zij met strekken, niet dus 🙈🙃

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          bij geen licht strekken ze maar is er licht heeft het er weinig mee te maken denk ik blad zelf laat zon door. of het puur groeihormonaal is dat weet ik niet maar altijd bij einde groei het felst, ik denk ook niet dat snoeien veel uitmaakt qua strekduur dan. idd mss toch wat sativa overheersend of echt puur joie de vie die het doet? ng es gelezen maar dat ging wss over bomen maar vele soorten sluiten cellen tegen uv van de zon en hebben genoeg met 1 % van daglicht. wiet is anders weet ik wel maar idd , lamp dichter en lager zetten , enkel om minder risico op verbranden dan. bij mij strekken ze altijd wanneer het niet hoeft, en nooit wanneer ik het wil. maar meestal zie ik aan de plant of de groei ervan dat het zo zal zijn ook. mss nog een boost door vrijgekomen voedingsstoffen kan ook nog?
      Bezig...
      X