Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De schijf van vijf

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beter laat dan nooit tip,

Zo’n zaad hoesje gaat het best als je het ff week maakt door een wattenstaafje nat te maken en het enkele keren aan te tippen .
    let wel op dat er geen druppels over het stammetje gaat, dan valt ze om!

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of effe met je nagels of pincet voorzichtig open pielen.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik was gewoon wat te ruwπŸ™ˆ, normaal gesproken gaat het prima op deze manier.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Altijd handig mosterd na de maaltijd!

Dag 6 op 12/12. 😊 20241224_123203.jpg 20241224_123145.jpg 20241224_123212.jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      So far so good stef273 πŸ˜ŠπŸ‘

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Het vult al aardig op in de kindergarten πŸ‘€

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Haha ja de peuterspeelzaal vult zich langzaamaan Grow Co 😁

OkΓ© gevonden, suc6 Babz met de vijf kleintjes
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hey Don, schuif gezellig aan. 😊

Alles groeit lekker, de 2 kleinere zijn later de grond in gegaan maar groeien ook prima. 😊 20241226_095850.jpg 20241226_093719.jpg 20241226_093758.jpg 20241226_093739.jpg 20241226_093755.jpg 20241226_093742.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Spiegelfolie van de ac tion Grow Co

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Klopt mss weet ik niet kom daar nooit @Rreppellsteeltjam maar alufolie heeft over t algemeen iedereen in huis

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hey giinnoo thanks man. πŸ˜ŠπŸ™

Gaat prima hier met de dametjes. 😊 20241229_115413.jpg 20241229_115315.jpg

Comment

Die hebben er zin in, het ziet er naar uit dat ze met elkaar concurreren! Ik zou ff een balkje o.i.d. over het teiltje leggen en die drie groten daar op zetten zodat ze wat meer licht krijgen en wat geremd worden in de groei. En tijdens het wateren zet je ze weer ff in het teiltje.

Dan krijg je ze gauw op gelijke hoogte denk ik en anders zou ik uiteindelijk voor drie gaan als de kleintjes niet meekomen. Optioneel later verpotten in een grote pot die je in het teiltje zet.
      Last edited by Hork; 29 December 2024, 11:31.
      Horks Fototopic 2.0

Hoe bouw ik een eb- en vloedsysteem?

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Great minds think alike want heb er net een teiltje onder gezet. πŸ˜πŸ‘
        Oh en die 3 ook nog even verhoogd idd.
        Last edited by Babz; 29 December 2024, 11:45.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Great ideas 2.0!

Hola! Beste wensen beste mensen! πŸ₯‚βœ¨

De dametjes hier gaan redelijk, 2 hebben het ietwat moeilijk.
      Had ze verhoogd maar ik denk dat het licht te intens was, heb ze dus weer verlaagd.
      We zullen zien of ze nog mooi mee kunnen komen. 20250104_094059.jpg 20250104_094104.jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Dit kreeg ik ook altijd in kleine potjes… ik denk voeding en water ofzo. Vanaf 2 liter potten ging het bij mij wel toen wel goedπŸ˜…

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Ik vermoed dat ze te nat staan
        En wortelrot onstaat
        Ik had dit ook zo bij mijn vorige ronde diesels
        Van de 14 hadden 7 het gehaald de andere 7 niet
        En die gelukt zijn
        Hebben de tijd nodig gehad om nieuwe wortel uit de stam te laten groeien

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Denk ook te nat, even geen water, dan water met beetje voeding.

Ik weet denk ik waar de fout zit, ik heb namelijk toen ik over ging op 12/12 de lamp ook op bloei stand gezet, dit is waarschijnlijk een te hoge licht sterkte.
      Heb de lamp weer terug op groei stand gezet. (wel gewoon op 12/12 natuurlijk)

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Volgends Fred zit er geen verschil qua licht in de groei of bloei stand.
        Had mijn 1ste ronde n AF staan en nog ruimte voor n zaailing erbij te laten voorgroeien op het inlaat labyrint
        Zijn woorden waren toen letterlijk. Dat het licht t zelfde is in de beide standen en ik er heel goed n zaailing bij kon zetten.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Nu je dit zegt ja, dit heb ik volgens mij vaker gelezen idd Grow Co.

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Als je de loop van de seizoenen vergelijkt met werking van t lichtpaneel dan is er in de groei/lente minder rood licht in de lucht.
        Is t meer blauw door hoge Luchtvochtigheid.
        In de bloei\zomer is het licht roder als t goed is door lage LV .zo werkt t in de natuur.
        Dit zou je dan na kunnen bootsen door de rode leds in de groei stand uit te doen en dit als groei stand in te stellen op t display
        In de bloei stand zou je dan de blauwe groep uitzetten.

Ik heb dit niet geprobeerd of na gevraagd en raad het ook niet aan!!!
        Is mijn theorie waarom kleuren apart aan en uit kan zetten.
        Door rood licht gaan planten strekken en stimuleert bloei.
        Blauw licht stimuleert wortelgroei

Maar goed terug komend op je onderwerp Als je zulke instellingen veranderd zou hebben kan ik me voorstellen dat planten anders zouden kunnen reageren als je gelijk omschakeld naar de bloeistand zonder blauw licht.

Wat is jouw idee Greyvol gezien je ook kweekt op 12/12 vanuit zaad? Heeft dit nog kans van slagen?
      Horks Fototopic 2.0

Hoe bouw ik een eb- en vloedsysteem?

Comment

Ze zien er wat droevig uit, maar wiet is sterk en komt er wel weer bovenop. Ik heb pas 1 keer vanaf zaad 12/12 gedaan en draai nu weer 24/0 de eerste week. Denk ook dat ze wat licht stress heeft door de bloei stand? En met overpotten zien ze er bij mij ook vaak zo uit. Maar trekt wel bij, ook op meteen 12/12 heb daar wel vertrouwen in
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Oja, drie weken oud toch, ik begin ook iets eerder al met voeden. Al scheelt dat per plant

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          En ook per pot denk ik, voeding in een kleine pot is eerder op dan in een grote pot

Bedankt voor het meedenken mensen! 😊

Ik kijk even hoe ze het de komende dagen doen, gaat het niet naar behoren dan kap ik met dit kweekje en start een nieuwe. (1 plant in een 11L pot)

Comment

• Deviezepresident
          Deviezepresident commented
          Editing a comment
          Ik kijk nog steeds met interesse naar dit experiment. Denk aan 4 potten (11 liter, afsnijden tot passend) en dan non-AF erin.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Misschien heb je wel gelijk hoor Highrider maar dan neem ik wel een risico mochten ze idd klein blijven.
          En heren, ik vind het top dat jullie meedenken maar grotere maat potten past niet in m'n kastje.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik denk dat het bij dat blad gaat blijven , mss nog 1 node omhoog gaat komen wat gedraaid maar dat zal geen probleem geven denk ik. Ze zijn allang uit de cruciale fase en blad stam grootte
          te zien gaan ze snel gaan denk ik. Ik zou bang zijn voor uitdrogen wel met die potmaat, maar als je er dicht bij blijft moet het lukken. Hier soms maar na 16 u terug zicht erop en dat zou te lang zijn wss?

De schijf van vijf is niet meer.
        Ze wilde gewoon niet lekker meekomen en tegen de tijd dat ze eventueel zouden zijn bijgetrokken kan ik allang weer een nieuw gezond kweekje hebben lopen.
        Wat ik wel heb gedaan is de beste en tevens de jongste van de vijf(Kalini Asia) omgepot naar de 11L pot om toch even te kijken of ze nog wat doet.
        Zo niet, gaat het zaadje wat in het kleine potje wat ernaast staat de grote pot in en de Kalini weg.

To be continued.... 20250107_132550.jpg 20250106_085642.jpg 20250107_132546.jpg 20250106_084456.jpg 20250106_084204.jpg 20250106_084233.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Die trekt wel bij, netjes babz!

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Goed dat je snel knopen door hakt, wat dat betreft lijk ik dan meer op een wijf hoe lang ik soms blijf door hannesen πŸ˜…

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Wees 's niet zo'n wijf Bo$wachter! 😁

Beste Silas​​​​​​, je mag dit verslag sluiten.

Alvast bedankt! πŸ‘

Comment

Bezig...