Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dos si dos 33. In zelfbouw MGL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Dos si dos 33. In zelfbouw MGL

Korting op 420shop
    Yes yes.

eerste ronde na dik 10 jaar niks meer te hebben gedaan!

Dit keer in een zelfbouw MGL Mini Grow Locker
    yep moet toch met iets origineels komen 😁

zaadje
    zaadje die ik gebruik is van Barney’s farm de dos si dos 33. De handleiding stond me wel aan kwa korte groei en hoog thc percentage (dit verschilt nogal per persoon of kweek)

Grond/voeding
    grond die ik gebruik is van plagron, de lightmix variant.
    plagron supermix
    Voeding. plagron roots, groei, bloei, superfish en nog 2 naam kom ik even niet op.

pot
    op dit moment zit het zaadje in en geprinte bakje. Hier mag hij even inzitten tot hij wat groter word, daarna gaat hij kver in een flexapot van 26liter

verlichting/afzuiging/fan
    ledlamp die ik erin heb gebouwd is er een van Mars Hydro de TS-1000 met 150w vermogen. Deze is tevens ook dimbaar. Dit leek mij wel handig in een klein hokkie!!
    afzuiging. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van 2 noctua fans en 2 3d geprinte filters met koolstof. Dit word aangestuurd doormiddel van pwn snelheidsregelaar op 5v usb-c aansluiting.
    Fan. Deze was netjes binnen gekomen, Alleen hier zat een vervelende brom in. Dus de prullenbak in en een nieuwe besteld

hierbij wil ik ook een shootout doen naar Mars Hydro aftersales Randi voor hun snelle mail wisseling en contact🤘🏻🤘🏻

inmiddels is het zaadje ontkiemd. doormiddel van 2 schoteltjes op elkaar te leggen en daar een stukje keukenrol erin gedaan met wat kraanwater. Dit werk al jaren goed bij mij! Dusss nu ook weer 👌🏻

zaadje is direct na ontkiemen in zijn bakje gegaan met wat lightmix en stekgrond gemengd
    Hij staat nu een cm of 35 onder de lamp, deze staat op +-%25 lichtsterkte volgens Mars Hydro specs

IMG_6234.jpg
    IMG_6280.jpg
    IMG_6285.jpg

natuurlijk een naambordje erbij met type en datum 👌🏻
    IMG_6294.jpg

Tot zover wil ik proberen om elke week een update te geven 🤘🏻

als jullie tips of tricks hebben hoor ik dat natuurlijk graag!!!

Heel leuk, ik ga zeker volgen. Succes met je kweek!🌱

Comment

Suc6 met de 1e ronde in de Minigrow locker
      Ik kijk mee

Comment

Ze groeit fijntjes door!!

beetje water erbij gegeven ze begon wat droog te worden

IMG_6304.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Groeit lekker! 5 dagen oud pas😁

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Nu al n week voorbij.
          De tijd vliegt 😶‍🌫️

Updatetjuhhh!!

aangezien aankomende week wat afspraken heb staan. Plant verpot naar de flexapot 26liter. Alleen de pot zet toch iets uit in de breedte waardoor hij net wat breder is dan het gezaagde gat (volgende ronde kijken voor een smallere versie)

maargoed. Gevuld met plagron lightmix en wat plagron bio supermix. Gelijk haar eerste litertje water toegevoegd met 1ml plagron roots.

Temperatuur die zit overdag rond de 24/25 en snachts rond de 20/21. Lv blijft rond de %45/50. (Lamp staat op 20/4)

lamp sterkte heb ik iets feller gezet. Plantje staat ook wat verder weg natuurlijk 😁

IMG_6308.jpg

Comment

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          Had de pot iets kleiner ingeschat. En de 19L variant hadden ze niet op voorraad (al een tijd niet) dus ik dacht waarom ook niet 😇

Kast staat in een ‘verwarmde’ ruimte, er lopen verschillende warmteleidingen doorheen (klein voordeeltje)

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          👍🏻👀

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Gaat lekker hier. 👀😊

Zoo het is maandag de 17e dus we zijn 12 daggies onderweg!

Zojuist wat water gegeven met plagron roots. Temp blijft rond de 23/24 hangen overdag en in de nacht 19/20. Lv zit rond de %70.

dag 8

IMG_6345.jpg

dag 12
        IMG_6366.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Groeit goed!

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Mooie dame voor 12 dagen, gaat lekker. 😊

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Nice lady 👀

Eigenlijk weinig te vertellen!!!

fan was helaas wel kapot. Deze snel gerepareerd door een rc motor erin te doen 🤘🏻

temp en lv blijft hetzelfde. Gelukkig komen er wel wat warmere dagen aan 👌🏻

Dametje groeit lekker door

IMG_6394.jpg

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Dat haar stammetje maar wat dikker mag worden zodat ze al dat mooie blad kan dragen.
          Nice lady. 😊

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          Babz ze groeit lekker! dat moet wel goedkomen. fan spint weer als nieuw.

Inmiddels zitten we op dag 20. Heb haar een waterbeurtje gegeven met wat plagron roots erin.

wat me opvalt is dat de bladeren wat lichter groen worden!
        ben benieuwd of jullie weten wat het probleem kan zijn?

naast water met wat roots erin geef ik haar niks

IMG_6450.jpg

IMG_6451.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien calmag, maar effe afwachten want daar herstellen ze van bij toevoeging,

Weer een paar dagen verder. Plant lijkt het nog niet echt naar zijn zin te hebben.

Licht staat op %35 en nog geen water gegeven!

calmag is besteld voor de zekerheid. Deze komt als goed is morgen binnen.

maar weer nig steeds niet wat het probleem kan zijn 😵‍💫

IMG_6479.jpg
        IMG_6480.jpg

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik zou zeggen een magnesium dingetje (https://www.growweedeasy.com/cannabi...ium-deficiency) maar dat heb je dan wel erg vroeg. Er zou nog voldoende voeding in de grond moeten zitten.
          Meet je de ph van je voedingswater?

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Inderdaad maar kan ook te vochtig hebben gestaan.. dan krijg je dit blad ook helaas, dus even voorlopig geen water geven.

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          Takketoelli thanks ga hem even doorlezen!
          Jah ph waarde meet ik deze zit rond de 6/6.2

giinnoo ik laat hem nu even ‘uitdrogen’ om te kijken de grootste bladeren lijken hier geen last van te hebben nog. 😵‍💫

Inmiddels watertje gegeven met calmag! (Grond was al aardig droog) Hoop dat dit de ellende zal oplossen. Nieuwe bladeren maakt hij wel groen aan, maar deze krijgen al snel gele puntjes

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Gele puntjes kan ook door overvoeding of teveel water of nu al calmag gebrek.

Goodmurnning!!

ze lijkt wel gewoon lkkr door te gaan met groeien. Alleen huidige bladeren lijken toch geler te worden en wat op te krullen.

ik ga het nog even aankijken. Inmiddels bijna een maandje oud

IMG_6513.jpg

Comment

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          Highrider ik snap je nu! Dat durf en kan ik helaas niet zeggen. Ik dacht dat de plant het fijn zou vinden de eerste paar weken met een hoge lv! Vandaar ook de hoge lv

@Takketoellie is van plagron bio supermix

Babz klopt idd bijna een maandje oud

Heb op dit moment van plagrond de
          Fish force
          Alga bloom
          Roots
          En calmag pro

Zouden jullie dan gewoon de roots, fish force en bloom geven met bij behorende milliliters kwa schema?

Bigg thanks!!!

Me eerste kweekies jaartjes terug had ik gelukkig geen problemen gehad. Dus helaas is het vrij nieuw voor me

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Los van de honger qua voeding vraag ik me verder af hoe je water geeft, het lijkt wel alsof die plant gewoon crispy is van de dorstigheid. Aangezien je een stoffen pot gebruikt, heb je de pot weleens op een schotel met water gezet? Zou zo maar eens kunnen dat het onderin kurkdroog is momenteel maar kan het mis hebben natuurlijk.

Edit, lees net hierboven dat het ook te nat zou kunnen zijn heb je topic verder niet gelezen maar als je watergift gewoon goed geweest is zou het dan eerder te nat zijn. Wegen is weten. Verder is via onder water geven voortaan wel aan te raden maar ieder ze ding.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik zou gewoon een beetje groei voeding geven(ze bloeit nog niet namelijk) en eventueel wat calmag.

Zooo!! Updeeetje

Ik heb wat waardes kunnen meten van het ‘run off’ water.

PH 6,2
        PPM 3549
        EC 4,8

Op deze waarde heb ik lopen goochelen op internet. En kom ik uit dat de ppm/ec veel te hoog is!

dus ik twijfel wat ik hiermee ga doen 😵‍💫

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Bio ec is niet te meten, plant pakt wat ze nodig heeft

• Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Plagron groei ,bloei, zijn minerale voeding
          Superfish is bio
          Misschien zit daar het probleem
          Dus wat gaf jij je planten nu precies?
          En bij te hoge voedingswaarde
          Alleen afgezuurd water geven met enzym
          Om de voedingswaarde af te dunnen en de oude voeding en plamtresten weer heropneembaar te maken

Goeiemorgen mede stoners

inmiddels voor de zekerheid plant verpot met wat verse grond! Plant afgelopen week alleen wat water gegeven en ze lijkt weer rustig aan te herstellen.

her en der wat lst toegepast. Ze is inmiddels alweer 5 weekjes oud. Ik denk dat ik haar nog een weekje laat groeien en over gaat maar 12/12.

temperatuur blijft rond de 24 graden lv zit rond de %50

IMG_6560.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Mooi, nou niet gaan voeden en pot tillen voor je haar water geeft, als ze licht is water geven, liefst van onder in een bakkske.

15 minuten laten staan en dan eruit en "droog" laten trekken.

Geen voeding geven, dat zit er nu genoeg in.

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam thanks voor de tip!! Heb ook een bak eronder. Dus kan idd op die manier water geven. Voeding wacht ik zeker nog ff mee (plantje is nog klein)

Geduld is een schone zaak! Ze blijft redelijk doorgroeien. Zojuist even wat blad verwijderd en nog wat stokkies geplaatst, wil toch proberen om wat vierkante metertjes te pakken 😇

IMG_6591.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit! Wanneer gaat ze op 12/12?

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ze heeft wat licht verbrande puntjes, voeding heeft ze dus voldoende.
          Lst heb je mooi gedaan man.

• pleuriskind
          pleuriskind commented
          Editing a comment
          giinnoo ik denk eind van de week, aangezien ze nog een stuk door kan groeien!

Babz idd, licht staat op %50 (75 watt) lst was wel een gepriegel maar wel leuk om te doen

Eigenlijk weinig te vertellen. Ze blijft aardig groeien. Gister weer even wat blaadjes weggeknipt en de boel weer wat vlakker gemaakt.

ze krijg nog steeds water zonder voeding

vandaag gaat ze over op 12/12. Dus ben benieuwd!!!

IMG_6626.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Af en toe effe goed vol latren zuigen in een voet badje, willen ze nog weleens waarderen.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Deze maakt in de overgang naar de bloei de lengte wel goed ze strekt best

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Netjes gedaan die lst. 👍
      Bezig...