Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

    Korting op 420shop
    Hey Gemeenschap,


    Na al enkele buitenkweekjes die wel ca va waren, heb ik mij gewaagd aan een eerste binnen-kweekje. heb eerst dit forum goed uitgepluisd en denk dat een kleine kweek het best past voor mij. Ben begonnen net na kerstmis en ben nu dus een 8 weken ver met de groei van mijn powerflwover ( net iets te lang denk ik)
    De start was erg moeilijk en traag.Heb laten kiemen in een uitgeholde pc-kast met 30w cfl en ventilatortje als uitlaat.Ben begonnen in kokos met biobizz groeivoeding en al snel stond die veel te nat.

    Voor ik dat doorhad was er al bijna een maand gepaseerd van de dag van ontkiemen.niet groter dan 10 cm. penibel. Was echt aan het twijfelen om nog door te doen, heb ook nooit foto's durven trekken hiervan...Excuses hiervoor.. Dan ben ik naar een andere growshop geweest en daar heb ik een starterkit voeding (Hesi),H-pro ph min om af te zuren, plagron de light mix, Perlite en ene goeie pot gekocht en de grotere lamp van 120watt cfl. En dan ook naar de nieuwe kast gegaan.


    Foto0063.jpg
    Foto0053.jpgFoto0052.jpg
    Nieuwe kastje: Ikea-kastje van 55-40-85cm met een cfl 120watt groeilamp met een reflector.
    In deze kast zit een 12v pc-fan als inlaat ( regelbaar met lichtdimmer van Action) en een grotere uitlaat van een badkamer afzuiging ( ook regelbaar) die langs buiten vast gemaakt met geluidsarme buis en een kleine koolstoffilter( met buiten-gaas langs binnen gefixt).Volledig lucht-lichtdicht gemaakt.

    Heb altijd de lamp erg dicht gehangen (7-10 cm) en die is beginnen groeien als kool ism de nieuwe grond en voeding. mooie wortels en mooie bladkleuren. en d eplant bleef mooi laag.
    Ik vind mainlining een ongelofelijke ineressante techniek dus wou dit proberen....Ik ben voor vier toppen geggaan omdat 8 me wat veel lijken voor in mijn kleine kotje.
    Foto0054.jpgFoto0055.jpg
    Foto0060.jpgFoto0056.jpgFoto0057.jpg

    De toppen groeien nu, vanaf de laatste bocht naar boven. En groeien goed door.

    Ik heb echter wel een paar vraagjes waarop ik hoop antwoord te krijgen:

    Moet ik de groeischeuten blijven afknippen na de laatste bocht ( wanneer de toppen enkel nog omhoog gaan groeien)? of hangt er op deze moment carrement nog te veel blad aan?
    En vooral: Wanneer kan ik volgens jullie best beginnen bloeien?. hieronder fotos van vandaag de situatie qua hoogte...Zols jullie zien niet veel speling meer denk ik.


    Foto0059recht.jpg

    alvast bedankt voor julile hulp. Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
    Attached Files
    1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

    #2
    Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

    Leuk mainlining mooi kasje ook.

    Die groeischeutjes wegknippen zul je zelf even moeten beoordelen, ik denk dat als je ze eraan laat dat de opbrengst iets hoger is.

    Je kan ze nu wel in bloei zetten, want ze groeien altijd nog even door en komt hopelijk net goed uit als je nu de klok op 12/12 zet.

    Comment


      #3
      Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

      Hey bedankt voor je antwoord. Ik heb ze ondertussen in bloei gezet en ben overgeschakeld naar bloei-voeding.
      1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

      Comment


        #4
        Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

        Pas bloeivoeding geven als je plant echt in bloei staat.
        Niet zodra je de klok op 12 12 zet.
        Duurt nog wel 2 weken voor de echte bloei begint.

        Heb je geen voedingsschema?
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

          heb een bloeischema van Hesi en daar staat op aangeduid dat ik al mocht beginnen met 1 van de twee bloeivoedingflessen ( de groene) en de baluwe komt wat later bij ...
          1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

          Comment


            #6
            Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

            update...
            Staat nu derde dag in bloei
            vind dat hij ineens in de hoogte shiet.Hopelijk niet meer te veel
            Foto0066.jpgFoto0067.jpg
            Hij had vroeger wel al wat bruine plekjes maar nu verspreid het zich over heel de plant. Had gecheckt met bladprobleem oplosser en denk dat het Calcium tekort is. Kan da?
            Foto0069.jpgFoto0068.jpg
            Heb nu gevoed zonder af te zuren naar 5.8-6 ph en op 6.5 gehouden. eens zien wat dat geeft. Ik dacht zo Hoe meer Calcium hoe basischer uw water wordt en vervolgens als ge er zuur bijdoet dat hij eigenlijk Calcium zogezegd wegneemt ( door te binden). en daardoor tekortkomingen. Werkt het zo?
            1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

            Comment


              #7
              Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

              Ik dacht zo Hoe meer Calcium hoe basischer uw water wordt en vervolgens als ge er zuur bijdoet dat hij eigenlijk Calcium zogezegd wegneemt ( door te binden). en daardoor tekortkomingen. Werkt het zo?
              Niet helemaal nee. Als de calcium zou gaan binden dan zou je water na het toevoegen van de Ph- troebel zijn (niet helder). Dat is niet het geval. In plaats van dat gooi je er zuren bij waardoor de verhouding tussen de zuren en basen (= Ph) van de wateroplossing veranderd. Er gaat niks binden met Ph-.

              Correct me if i'm wrong. Scheikunde is al even geleden.

              Comment


                #8
                Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

                Als PH- op basis is van organische zuren, dan bindt ze meestal niet zo snel. Als het sulfaat-basis zuur is, dan wel. Dat zie je mooi met zure regen op standbeelden van kalksteen.
                Hoe dan ook, met vrije waterstofatomen en calcium, krijg je altijd wel wat binding. Maar dat hoeft niet erg te zijn, zolang het maar in de grond beland. Van daar uit, komt het ooit wel in de plant terecht.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

                  Ok thx. Heb maar twee voedingsbeurten gegeven zonder ph- en de plant nam veel minder water op dan vroeger. (kan misschien ook door van 18 naar 12 te gaan). De plant groeit niet meer goed door en de groeipunten zien lichter groen... en er zijn al mini pisteltjes te zien , dus het is een bitchke denk ik . Misschien toch terug afzuren die handel.. Langs de andere kant zijn er op de nieuwe plantdelen geen nieuwe plekken te zien...
                  Ik steek zo snel mogelijk pics online, mr geen camera.
                  1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                  Comment


                    #10
                    Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

                    Update na twee weken op 12/12 te zetten. Ben gisteren begonnen met eerste maal bloei-voeding te geven nadat ik de plant 3 dagen niet gevoed/gewaterd had. en ook sinds een week terug begonnen met afzurentot 6,0 te geven en het slaat goed aan. Alleen neemt die veel minder water op dan toen die nog in 18/8 was.
                    Foto0092.jpgFoto0089.jpg
                    Ik heb geen nieuwe scheuten meer afgesneden maar wel zo een 20 tal bladeren( over 2 weken zijd) gekapt die echt te groot waren en de bloemen bedekte...
                    Elke hoofdtak heeft nu twee internodes na de "bocht" waaruit goeie scheuten gegroeid zijn. De 4 zijtakken aan elke main die naar binnen gericht zijn heb ik proberen schikken zodat ze het midden wat vullen. Die shieten nu hoger dan de hoofdtakken en zijn enorm gestrekt. Is misschien geen main-lining meer ? Hoe kan ik ze op gelijke hoogte houden.Met een netje? Is dat niet te laat?
                    Foto0082(1).jpgFoto0091.jpgFoto0084.jpg
                    Met de lamp heb ik nog zo een 15 cm en ik hang aan den plafond.
                    Foto0088.jpgFoto0094.jpgFoto0093.jpg
                    Ga zowizo een oplossing moeten vinden voor hoogte probleem... Misschien de potten laten zakken en op de grond placeren dan win ik 15 cm....
                    In de linkerhoek staat nog een WW die meer op een spruitenplant lijkt . Ik hou hem zolang ik plaats heb..
                    Foto0074.jpg
                    1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                    Comment


                      #11
                      Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

                      echt gezond ziet die ww er toch niet uit
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment


                        #12
                        Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

                        Update na 3 weken bloei: heb de kleine WW eruitgejenst en heb men onderplaat 20 cm laten tot op de vloer.
                        Foto0108.jpgFoto0109.jpg
                        Had lichte tekenen van overvoeding dus geef nu al 2 dagen enkel afgezuurd water, Met positieve gevolgen, in ieder geval niet negatief.
                        Foto0111.jpgFoto0105.jpg
                        Voor 3 weken ver zitten er al veel knoppen aan vind ik.

                        Groentjes
                        1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                        Comment


                          #13
                          Re: Kastkweek 1 x Powerflower mainlining 125w CFL

                          Hallo publiek,

                          Heb lang niets gepostwegens magere feedbak maar ga toch dit topic afmaken.

                          Heb hem in totaal 10 weken laten bloeien en ben wel iets te vroeg gestopt met voeding denk ik. ( 3 weken op voorhand omdat ik 1 weel lange rheb laten bloeien dan voorzien)

                          Dit is tgeen week 8




                          Hier heb je wat foto's van net voor het oogsten.


                          Al bij al 58 gram afgehaald met, al zeg ik het zelf, hele goeie frisse smaak en kwaliteit en mooie hars waar ik nog ene lekker hashe van kon maken ( 4. 5 gram). Ik heb wel gemerkt dat de bovenste toppen ( die meteen onder de lamp hingen ) veel mooier gevormd zijn. HEt zijn echt harde dichte toppen in vergelijking met de onderste toppen, die eerder fluffy en licht qua dichtheid waren. Ik blijf in ieder geval bij de mainline techniek ( in ieder geval met spaarlamp wel)
                          Toffe eerste run maar wel een minpuntje: te kleine kast voor de lamp. Ik geloof dat met een iets groter oppervlak er meer af kon komen.

                          Heb dus ondertussen een DS90 gekocht en een extra lamp. Zodat ik 2 x 125 Watt kan verdelen. over 90 xm x 90 cm. 2 x Silver Haze, 1 x Royal Cheese en 1 x OJ Kush, RQS
                          U kan me dus binnenkort volgen op een nieuw kweekverslag.

                          Bedankt voor reacties en commentaar.

                          GRoet
                          Last edited by koranus; 22 August 2014, 18:59.
                          1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                          Comment

                          Bezig...
                          X