Re: Skafe's Grote Knal
Hooggeachte medestrijder aan onze rondetafelconferentie der LSTpioniers,
Weer een mooie lap tekst man! Net een flinke joint gerookt, dus ik moest het wel 2 keer lezen.. maar dat ligt dat ligt aan mij, de tweede keer viel het kwartje.
Als ik het goed begrijp heb ik het dus precies verkeerd gedaan met het wateren. Ik had dus moeten beginnen met spa en na een bepaalde periode (maandje of 2 ongeveer) harder water toevoegen.
Ik was alleen maar gefocust op de pH waarde van het water en heb het belang van de elementen in het water helemaal over het hoofd gezien. Het word tijd voor een pH-meter, gelukkig ben ik bijna jarig en kan ik 'm op mijn lijstje zetten
Hier nog even de samenstelling van mijn kraanwater:
En de samenstellingen van Spa en Vittel ter vergelijking:
* Samenstelling SPA blauw:
Ca = 4,5 mg/l
Cl = 5,0 mg/l
K = 0,5 mg/l
Mg = 1,3 mg/l
Na = 3,0 mg/l
SO4 = 4,0 mg/l
HC03 = 15 mg/l
* Samenstelling VITTEL:
Ca = 203,8 mg/l (45,28 keer meer Ca aanwezig)
Cl = 8 mg/l
K = 2 mg/l
Mg = 43,1 mg/l
Na = 5 mg/l
SO4 = 328,9 mg/l
HCO3 = 399 mg/l
Fluor = 0,28 mg/l
NO3- = 4,3 mg/l
Hooggeachte medestrijder aan onze rondetafelconferentie der LSTpioniers,
Weer een mooie lap tekst man! Net een flinke joint gerookt, dus ik moest het wel 2 keer lezen.. maar dat ligt dat ligt aan mij, de tweede keer viel het kwartje.
Als ik het goed begrijp heb ik het dus precies verkeerd gedaan met het wateren. Ik had dus moeten beginnen met spa en na een bepaalde periode (maandje of 2 ongeveer) harder water toevoegen.
Ik was alleen maar gefocust op de pH waarde van het water en heb het belang van de elementen in het water helemaal over het hoofd gezien. Het word tijd voor een pH-meter, gelukkig ben ik bijna jarig en kan ik 'm op mijn lijstje zetten
Hier nog even de samenstelling van mijn kraanwater:
En de samenstellingen van Spa en Vittel ter vergelijking:
* Samenstelling SPA blauw:
Ca = 4,5 mg/l
Cl = 5,0 mg/l
K = 0,5 mg/l
Mg = 1,3 mg/l
Na = 3,0 mg/l
SO4 = 4,0 mg/l
HC03 = 15 mg/l
* Samenstelling VITTEL:
Ca = 203,8 mg/l (45,28 keer meer Ca aanwezig)
Cl = 8 mg/l
K = 2 mg/l
Mg = 43,1 mg/l
Na = 5 mg/l
SO4 = 328,9 mg/l
HCO3 = 399 mg/l
Fluor = 0,28 mg/l
NO3- = 4,3 mg/l
Comment