Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skafe's Grote Knal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Skafe's Grote Knal

Hooggeachte medestrijder aan onze rondetafelconferentie der LSTpioniers,

Weer een mooie lap tekst man! Net een flinke joint gerookt, dus ik moest het wel 2 keer lezen.. maar dat ligt dat ligt aan mij, de tweede keer viel het kwartje.

Als ik het goed begrijp heb ik het dus precies verkeerd gedaan met het wateren. Ik had dus moeten beginnen met spa en na een bepaalde periode (maandje of 2 ongeveer) harder water toevoegen.
    Ik was alleen maar gefocust op de pH waarde van het water en heb het belang van de elementen in het water helemaal over het hoofd gezien. Het word tijd voor een pH-meter, gelukkig ben ik bijna jarig en kan ik 'm op mijn lijstje zetten

Hier nog even de samenstelling van mijn kraanwater:

En de samenstellingen van Spa en Vittel ter vergelijking:

* Samenstelling SPA blauw:

Ca = 4,5 mg/l
    Cl = 5,0 mg/l
    K = 0,5 mg/l
    Mg = 1,3 mg/l
    Na = 3,0 mg/l
    SO4 = 4,0 mg/l
    HC03 = 15 mg/l

* Samenstelling VITTEL:

Ca = 203,8 mg/l (45,28 keer meer Ca aanwezig)
    Cl = 8 mg/l
    K = 2 mg/l
    Mg = 43,1 mg/l
    Na = 5 mg/l
    SO4 = 328,9 mg/l
    HCO3 = 399 mg/l
    Fluor = 0,28 mg/l
    NO3- = 4,3 mg/l
    Attached Files

Comment

Yo skafe,

De waarden van vittel werden ter vergelijking eens opgenomen om aan te tonen dat water en water 2 heel verschillende dingen zijn. Het is dus zeker niet nodig om af en toe eens vittel aan te schaffen ofzo, maar als je dat wil zal dat zeker geen kwaad kunnen.
      Ik denk idd dat je net omgekeerd te werk moet gaan, van zacht water naar harder water. De reden hiervoor is dat de grond reeds een goeie hoeveelheid Ca bevat (zie bekalken gazon in de winter) maar dat deze op termijn uitgeput begint te raken. Mijn filosofie achter het mengen met kraantjeswater bestaat eruit dat het Ca in de bodem langzaam aan opgebruikt raakt en ik probeer op te vangen door harder water te gaan gebruiken. Ca in poedervorm toevoegen is altijd gevaarlijk vind ik en probeer dit op deze manier te vermijden.
      Maak je ook niet echt zorgen, ik heb al plantjes gezien die er veel slechter aan toe zijn en ook nog iets rookbaars opbrengen. Het is volgens mij gewoon een signaal naar jou toe dat je toch wat moet opletten in de toekomst.
      Ik zou...
      - eerst en vooral terug overschakelen op een mix van 2/3 kraantjes en 1/3 spa blauw. Als je ziet dat het niet echt verergerd kun je eventueel weer een beetje afbouwen, verergert het sterk, dan zul je volgens mij er beter aan doen gewoon kraantjeswater te geven.
      - pm sturen naar bassie of nog eens lezen in zn verslag hoe het juist zat en of er nog problemen zijn opgetreden na overschakeling op kraantjeswater
      - je plantjes zeer goed in de gaten houden de komende 2 weken.

Pas op met die verslagen van de waterdienst want... ook dit is slechts een momentopname (gelukkig kun je wel al wat meer rekenen op het gemiddelde) en grotendeels afhankelijk van bijvoorbeeld het materiaal waaruit de waterleiding in je woonst werd gemaakt (koper, ijzer, ...), de streek, hoogteverschillen, ...

Grtz $iR
      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
        Pas op met die verslagen van de waterdienst want... ook dit is slechts een momentopname (gelukkig kun je wel al wat meer rekenen op het gemiddelde) en grotendeels afhankelijk van bijvoorbeeld het materiaal waaruit de waterleiding in je woonst werd gemaakt (koper, ijzer, ...), de streek, hoogteverschillen, ...
        I know, I know..

Ik heb meteen een litertje kraantjeswater neergezet om uit te dampen. morgen even spa halen, want die is op.. Weer wat geleerd voor de vongende kweek daar het toch voornamelijk om met dit kweekje.

Comment

Last edited by SirSmokeAllot; 10 January 2010, 14:09.
          sigpic

Comment

Comment

Hoy skafe,
              Nja...dan zou ik zelf durven zeggen dat jijzelf er weinig aan kunt doen. Das eentje van greenhouse die ik zelf niet vlug zal zetten dus... Persoonlijk als producent zou ik dan gaan voor iets minder soorten, maar soorten die stabiel zijn en waar je je hand voor in het vuur durft te steken.
              Vind het nodig, vooral voor mezelf, om het kaf van het koren te scheiden en die sukkelgenen eruit te wippen. Laat je anders eens iets weten op het grote hermafrodieten topic van onze West plz? http://jointjedraaien.nl/wietforum/f12/het-grote-hermafrodieten-topic-t6654.html

Grtz $iR
              sigpic

Comment

Yo Sir,

Ik heb even snel een post gezet in het grote hermafrodieten topic.
                Om nog even terug te komen op dat slechte blad, ik had helemaal niet gekeken naar de plaats van het blad. Het blad zit tegen de wand aan en er zit nog een blad boven, dus het betreffende blad krijgt geheel geen licht. Er waren een paar weekjes terug bij haar zus ook een paar blaadjes met vergelijkbare kenmerken die ook geen licht kregen, deze bladeren zijn langzaam afgestorven. Net als dit blad nu.

Ik heb Bas nog even een pm gestuurd en hij zei dat'ie juist van spa op kraanwater was overgestapt
                Ik heb even opgezocht hoe we gewaterd hebben. De meisjes krijgen nu ongeveer 2 weken puur spa of een 1:2 menging kraan:spa, dit laatste omdat de spa niet altijd voldoende voorradig is. Daarvoor hebben we ze 4 dagen 2:1 kraan:spa en vervolgens 3 dagen 1:2 kraan:spa gegeven.

Ik ook besloten om TL als basis verlichting te gaan gebruiken. Het kastje heeft er de ideale afmetingen voor, het is ruim 70cm breed en een 18W TL-armatuur is 65cm. Er komen 4 TL balken in te hangen, vermoedelijk in combinatie met de 2 koel witte spaarlampen die er nu inhangen. De lichtverdeling zal ontzettend verbeteren en ik vermoed dat de dames er blij van zullen worden.

Grtz Skafe
                Last edited by Skafe; 10 January 2010, 21:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
                  Ik heb Bas nog even een pm gestuurd en hij zei dat'ie juist van spa op kraanwater was overgestapt
                  Ik heb even opgezocht hoe we gewaterd hebben. De meisjes krijgen nu ongeveer 2 weken puur spa of een 1:2 menging kraan:spa, dit laatste omdat de spa niet altijd voldoende voorradig is. Daarvoor hebben we ze 4 dagen 2:1 kraan:spa en vervolgens 3 dagen 1:2 kraan:spa gegeven.
                  Haha niet te snel lezen. Ik ben van kraanwater overgestapt op spa dus
                  Ik begon met 1:1 tussenstap en uiteindelijk nam ik gewoon 3 heerlijke slokken spa en vulde een beetje bij met kraanwater. Dan heb je gelijk geen dorst meer en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen!

Grtz
                  node voor node van klein naar groot
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

hey tof kastje heb je daar !! succes ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bassassin View Post
                      Haha niet te snel lezen. Ik ben van kraanwater overgestapt op spa dus

Comment

Yea baby!!! Nu lekker gewoon verder gaan Skafe... en goed opvolgen!
                        Grtz $iR
                        sigpic

Comment

Het verandert natuurlijk niets meer aan je herma's maar we weten dus dat de zaden safe zijn. Ik ben zelf ook van plan om gefeminiseerde big bangs te gaan zetten in de zomer omdat deze goed betaalbaar zijn en niet te lang moeten bloeien. Voorbije nazomer was helaas wat nat.

Comment

Verder gaan we zeker! Mijn vriendin beschuldigde mij er laatst van meer van de plantjes te houden dan van haar.. Niet waar natuurlijk, maar ik hou wel verdomd veel van de cannabis plant, als sinds de eerste keer dat ik haar vruchten rookte en sinds de eerste keer dat ik ze levend zag wil ik ze zelf groeien en bloeien.

@s0lar
                            Helaas verandert het niet zoveel in mijn situatie, maar het zaad lijkt mij inderdaad safe, mits je geen stomme fouten maakt zoals ik Ik vond mijn herma's al zo raar omdat ik nergens anders herma Big Bang's ben tegengekomen.
                            De BB is volgens mij erg geschikt voor buiten, ik het al meerdere buitenkweekjes gezien die er goed uitzagen. Ik heb ook veel goeds gelezen over de Early Misty, echt een vroegbloeier en ze schijnt een zeer aangename smaak te hebben. Volgens mij heeft Nirvana ze en die zaadbank is ook niet erg duur (20e voor 10 reguliere zaadjes).

@greensteven
                            Bedankt voor het compliment Het kastje is op het moment nog verre van ideaal, maar ik verwacht dat het kastje wel goed geoptimaliseerd gaat worden voor de volgende kweek.

We hebben nog een aantal dingen die we willen verbeteren aan het kastje. Vanavond/morgen in ieder geval naar de gamma om TL's te halen (optimale lichtverdeling) en radiatorfolie (lichtverdeling en isolatie). Ik wil ook nog een goede koolstoffilter plaatsen, maar dan is er ook meteen betere afzuiging nodig en dat word meteen weer een investering van ruim 50 euro.. Dus daarvoor moet nog even gespaard worden.. Ik heb ook een idee om de afzuiging en filter zodanig te plaatsen dat ze geen ruimte innemen in het kastje, klinkt vast nogal vaag. Ik ga het nog even goed uitwerken en dan komt er wel ergens een post. Ik had ook nog een ingeving voor een verticale srog met TL en de uitwerking daar van komt er ook aan, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Laats,

Skafe
                            Last edited by Skafe; 15 January 2010, 17:35.

Comment

Hey skafe, das echt wel kut van die herma... Mijn vriendin beschuldigt me ook al dat ik mijn plantjes liever zie dan haar
                              Only dead fish follow the stream

Comment

Gelukkig! Ik ben niet de enige We kunnen een clubje oprichten

Comment

Bezig...
                                X