Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Big Bang 1e keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

Ja ik had ergens anders dat ook al gelezen en ik denk ook dat het inderdaad te maken had met dat ik Pokon gebruikte... dat deed ik wat meer dan nodig was. Ik doe nu rustig aan met die voeding dus het zal wel goed komen!
    Thanks voor je reactie!

Bodahir

Comment

Gebruik je speciale bloei voeidng?

Comment

Update #15

Zo het is weer eens tijd voor een update.
        Ik moet jullie helaas met spijt mededelen dat Fien Hermafrodiet is geworden! Ik was er al een beetje bang voor maar ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat "Cannabis Sativa" een sterke plantsoort is en dat zeker de Big Bang voor beginners een makkie is en dus me verder niet echt zorgen gemaakt.
        Sommige haartjes begonnen ineens bruin te kleuren en de basis van de stampers begonnen naar mijn idee een beetje op te zwellen. Ik ben dus de plant gaan bekijken met een kritisch oog en kwam er dus die vieze banaantjes tegen en heb ze ook meteen verwijderd! Dit waren er een stuk of 4 of 5
        Ik zou het wel erg snel vinden als er nu al stuifmeel heeft kunnen rond dwarrelen omdat het maar kleine ballen waren. Maar bevruchting sluit ik helaas zeker niet uit omdat de stampers snel bruin gekleurd zijn geraakt en de basis ervan al wat opgezwollen lijkt.
        Ik baal er dus wel van, omdat ten eerste ik niet echt het idee heb dat ze(het) heeft zitten stressen. Misschien 5 a 10 minuutjes langer of korter in het donker, that's all. En als tweede punt zouden de Big Bangetjes sterke planten moeten zijn.
        Ik zal nu dagelijks checken op bananen/ballen en hopen dat dit de enige waren en dat ik er nog wat rookbaars vanaf kan halen...
        Ik ben er na het einde van deze "toch wel lieve schat" klaar mee om binnen te gaan kweken. Jullie zullen mij dus straks aantreffen op de buitenplaats, maar dat voor straks
        Ik blijf jullie gewoon nog up-to-date houden!

Groetjes, Bodahir
        Attached Files

Comment

Ballen.. Dat is balen! Nou maar hopen dat ze weg blijven.. Ik had ook ballen, waarschijnlijk door slechts een paar dagen een iets te hoge temperatuur.. Misschien is het toch wel iets genetisch.. Hoe oud zijn ze nu? Dan check ik even wanneer ik ballen kreeg, misschien zit er enige correlatie tussen.

Grtz Skafe

Comment

Ja Skafe, ik moest gelijk aan jou denken. Had net ook nog eventjes gekeken naar je thread. Ze staat nu voor 4 weken en 1 dag in de bloei. Tegen het einde van november heb ik gezaaid dus dat is nu tussen de 3.5 & 3.75 maanden geleden (3 maanden + 2 a 3 weken)
            Ik hoop ook dat ze wegblijven, want jij hebt er toch ook nog een mooie oogst uit kunnen halen. Ik heb trouwens niet kunnen ontdekken wat voor een lamp je precies hebt gebruikt. Was dat die 70w hps of enkel spaarlampjes?

Bodahir

Comment

Helaas geen HPS.. We zijn begonnen met spaarlampen en later overgestapt op TL (4X18W), omdat de verdeling van het licht dan stukke beter is. Mijn dames kregen na ongeveer 2 maanden ballen, een treurig moment..
              De oogst is zeker goed, zeer smakelijk en je word er echt knetter van. Volgens sommige is het niet te onderscheiden van coffeeshop weed Het gaat alleen zo snel op..

Grtz Skafe

Comment

Haha ja en dat vind ik ook een beetje jammer van binnen kweken, beperkte ruimte, dus beperkte oogst. Maar dat komt helemaal goed, je geniet er volgens mij wel veel meer van je eigen weed dan van de shop.
                Heb je trouwens daarna nog ballen gezien? Ik zie er volgens mij nu weer 1tje opkomen, maar ik zoek even een loep en anders wacht ik tot morgen zodat ik het beter kan zien.
                Ik heb nog eventjes wat foto's met daarbij een vraag, op 2 van de 3 kan je zien dat ik de basis van 2 stampers heb aangegeven. Die zijn nu ongeveer even groot als een zaad normaal zou zijn. Is dit bevrucht of hoort dit gewoon. Ik zeg het laatste, maar zoals ik al eerder zei, bevruchting sluit ik niet uit omdat ik niet weet hoe lang die verrekte bananen er al zaten...

Bodahir
                Attached Files

Comment

Ik kan het niet echt zeggen, maar misschien heb je geluk. Ik had ook van die grote dingen (kan niet op de naam komen..) op dat soort plekken en ik had geen zaad. Je kan aan de ballen zien of ze al open zijn gesprongen, gewoon even vergelijken met opengesprongen ballen. Als ze opengesprongen waren zit je waarschijnlijk wel met wat zaad, maar het kan altijd nog reuze meevallen. De pro's zullen je meer kunnen vertellen!
                  Nadat ik alle ballen verwijdert had zijn er geen nieuwe bijgekomen en ik ben ook nog geen zaad tegengekomen, dus ik was er gelukkig net op tijd bij. Hopen dat het bij jou ook het geval is!

Grtz Skafe

Comment

Maak je geen zorgen, het hoort zo
                    Grtz

Comment

Oke, het ziet er nu allemaal perfect uit hoor, had haar net eventjes buiten gezet, maar het waaide nogal een beetje op die plek dus ze lag bijna uit de pot Denk dat de wortelkluit niet stevig genoeg is, de grond bovenin stond natuurlijk ook droog en ze heeft eigenlijk al die tijd binnen gestaan.
                      Nou ben ik gisteravond voordat het donker werd nog eventjes wat kiekjes gaan maken en zag tot mijn verbazing dat haar einde er snel aan zit te komen, namelijk vergeling van de bladeren. Ik ben even gaan narekenen en zag toen dat dit al de 6e bloeiweek voor haar is (5 weken en 3 dagen).
                      Nou gebruik ik dus plagron pk 13/14, op de verpakking staat 1 tot 3 ml per liter toevoegen. Ik doe al ruimschoots met de voeding.

Zal ik er nu nog extra voeding bovenop doen (5ml/liter) of gewoon zo houden aangezien ik nog ong. 3 weken te gaan heb en dat het extra voeden dan totaal geen nu zou hebben...?

Groet, Bodahir
                      Attached Files

Comment

Goedenavond beste mensen,

vandaag is Fienepien even lekker gaan zwemmen. Kwam tot de conclusie dat haar voedingslijn deels verstoord was, denk zelf aan een Kalium overschot en daardoor een Magnesium te kort, dus heb besloten het allemaal even overnieuw te doen. (Denk ook dat het door die Pokon kwam)
                        Morgen kan het grote pesten en kwellen ook beginnen, ik zal dan na 2 a 3 dagen haar nog 1 dosis voeding geven en dan vervolgens ook hiermee stoppen. Ben van plan haar te knippen, te klieven, lichtcyclus te verstoren en eventueel te dieven op mijn manier (lager gelegen toppen eerder oogsten om zo een beetje 2 soortig weedje te krijgen (high&stoned)). Denk niet dat ze mij nu nog lief gaat vinden :'(
                        Foto's zijn er voor morgen

Groetjes en weltrusten, Bodahir
                        Last edited by Bodahir; 21 March 2010, 20:17.

Comment

Fotooooooooooos
                          Fien is gekliefd & naar de kapper geweest.
                          Ik wist niet precies welke bladeren Fien allemaal kon missen dus ik heb ong. 75% van de uitstekende bladeren geknipt ziehier het resultaat. Ik heb de grote fan leafes nog laten zitten mocht ze ineens met wat tekorten krampen dan kan ze dat uit de grote bladeren trekken

Bodahir
                          SND00380..jpgSND00382..jpgSND00384..jpgSND00388..jpgSND00389..jpg

Comment

Martelen die handel! Stiekem vinden ze het leuk

Op hoeveel dagen bloei zit je inmiddels?

grtz Skafe

Comment

He bodahir...
                              Wrom knip je al haar blaadjes af man? Heb ik nog nooit van gehoord als ze niet op haar kop hangt...

Grtz $iR
                              sigpic

Comment

Hihi Skafe snapt 'm,
                                dat doen wij om haar te martelen $ir, nu denkt ze namelijk dat ze de pan uit gaat (wat natuurlijk ook zo is). Maar om te voorkomen dat het voor haar familie hier eindigt gaat ze nog alles op alles zetten om zoveel mogelijk haar genen te kunnen doorgeven... alleen ontbreekt hierbij dus de man voor de bevruchting en dat is het enige zielige er aan
                                Skafe ze zit nu op bloeidag 44, volgens Greenhouse is ze oogstklaar vanaf bloeidag 56 zoals je zelf misschien wel weet, dat komt dan dus precies uit met mijn rooster In eerste instantie had ik ervoor gekozen om voor ca 9 weken te gaan (63 dagen) maar de afgelopen 2 weken begonnen de haren ineens heel snel bruin te kleuren.
                                Het zal helaas een schrale oogst worden het zijn namelijk niet zulke dikke toppen, maar voor een eerste keer mag het er wezen

Bodahir

Comment

Bezig...