Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tylan's Bosgeheim 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tylan's Bosgeheim 2015

    Korting op 420shop
    IMG-20150412-WA0041.jpg IMG-20150412-WA0042.jpg


    Een relatief open plek tussen de bomen, met veel direct zonlicht en horizontale bedekking van struiken. Op deze spot groeit (heide)gras en de onderliggende aarde ziet er wat mij betreft prima uit. Dit is dus waar we willen gaan kweken. De soortjes die we op het oog hebben:

    - 5x Candy Kush (Oogsttijd begin september)
    - 5x Critical (Oogsttijd eind september)
    - 1x Speedy Chile (Oogsttijd begin september)
    - 5x Gratis zaadje (we gaan bij de leverancier vragen om 5 goede auto's voor buiten)

    De plantjes willen we 3 weken laten voorgroeien incl. ontkiemen. Autoflowers overpotten wordt niet aangeraden, dat weet ik, maar wellicht dat we met turfpotjes dit probleem wel kunnen tackelen. Ik groei toch liever voor dan dat ik de zaadjes random in de grond stop.

    Ik wil ze laten voorgroeien op de vensterbank in zaai- en stekgrond. De zon staat daar vol op tot het middaguur. Eventueel nog wat wortelstimulator. Welicht (ik weet niet wat beter is?) kunnen ze ook op het balkon, maar daar staat de hele dag schaduw op tot een uur of 4. We gaan op onze spot eerst 16 kuilen maken van ongeveer 30kubieke centimeter, waar we universele potgrond in gooien. Daar willen we de voorgegroeide plantjes inzetten, elk plantje omringd door een net met stokken. Is goedkoper dan kippengaas. Het plan is om ze halverwege mei op de spot te gaan zetten. Uiteraard ook slakkenkorrels strooien. Wordt wel een aardig sjouwklusje met potgrond, maarja that's all in the game!

    Dit wordt onze eerste guerillakweek ooit. Zijn er nog eventuele dingen die we over het hoofd zien? Tips, op- of aanmerkingen zijn meer dan welkom!

    #2
    Re: Tylan's Bosgeheim 2015

    Kippedraad valt qua prijs mee hoor.
    Een rol van 5m kost minder dan wortelstimulator.
    Mss is die cocos uit de action beter dan zitten zakken potgrond slepen.
    Kost ook minder en je mengt deze op de spot zelf met water.

    Comment


      #3
      Re: Tylan's Bosgeheim 2015

      Waarom met potgrond gaan slepen als de bodem al goed is ?
      30cc ? 1 liter is al 1000 cc, worden kleine kuiltjes dan ?

      Geen gaas in de natuur gaan spannen, en ZEKER geen net !
      Wat ga je doen dan, als er een hert rondloopt met jouw net om z'n nek ?
      Of wat als er een hond zichzelf ophangt terwijl hij door dat bos rent ?


      Slakkenkorrels breedwerpig goed verspreiden.
      Niet concentreren om de plantjes.

      Nog meer tips...euh, er is een topic met tips voor geurilla. Lees die eens door ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Tylan's Bosgeheim 2015

        Ik zie een faun met een panfluit als ik je topic titel lees
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Tylan's Bosgeheim 2015

          Bedankt voor de reacties mensen.

          @grinderke Cocos is inderdaad een goed idee, alleen ben ik dan bang dat de grond niet genoeg voeding heeft in het begin. Cocos mixen met potgrond, is dat geen idee om mee te starten?

          @QnQ Mijn fout, ik bedoelde een gat van 30cm bij 30cm, en 30cm diep (meetkunde was vroeger al mijn slechtste vak op school).Da's ongeveer 27 liter per gat. We willen met een goede basis beginnen, en vanuit daar de planten laten doorgroeien in de natuurlijke bodem. Wat betreft het gaas; ik heb kweekverslagen gelezen waar veel mensen het doen ter bescherming van konijnen en weet ik veel wat voor bosdieren nog meer. Tuurlijk heeft het ook niet mijn voorkeur om gaas of netten in de natuur te plaatsen, maar je wilt toch je kweekje beschermen? Dit haal ik nota bene uit de kweekverslagen Guerilla

          @Stemma Ik ben benieuwd hoe die faun er eind september uit komt te zien!

          Comment


            #6
            Re: Tylan's Bosgeheim 2015

            In vollegrond heb je altijd voeding en bijvoeden best met mest korrels (kippemest korrels of groentemest ofzo)
            Dan heb je enkel nog cocos nodig

            Comment


              #7
              Re: Tylan's Bosgeheim 2015

              nog geen update? kben wel benieuwd wat deze soortjes geven in de buitenlucht

              Comment


                #8
                Re: Tylan's Bosgeheim 2015

                Tis Verboden gebied dus ook jij mag daar niet komen.
                God was never on your side..

                Comment

                Bezig...
                X