Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla Kweekverslag Autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Guerilla Kweekverslag Autoflower

Korting op 420shop
    Hallo mensen

Na een mislukte poging vorig jaar (wat overigens ook niet doordacht was) heb ik toch besloten het dit jaar weer te proberen.

Wat: 25 x Northern Light Autoflower en 20 x Autoflower NL

Om de grond te verbeteren heb ik de bosgrond gemengd met potgrond, kokos en kalk korrels. Voor bescherming tegen konijnen en grotere dieren heb ik om het stukje grond wat kippengaas gezet. Voor slakken strooi ik slakken korrels.

Ben ze vandaag allemaal wezen planten en heb er 4L water bijgedaan om de grond wat vochtig te maken. Ik heb niet heel veel afstand gelaten tussen de zaadjes omdat het spitwerk anders teveel voor mij alleen werd.
    20150513_130947 (1).jpg
    Zo ziet het er nu uit:

Morgen ga ik ze nog meer water geven, ik hou jullie op de hoogte

Re: Guerilla Kweekverslag Autoflower

ziet er goed uit

Comment

Water alleen geven als het echt droog is! Ze staan in de volle grond! Daar zal normaal wel meer als genoeg water zijn!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Gdog, bedankt voor je tip, maar ik had gelezen dat voor autoflowers in de eerste week van het ontkiemingsproces in de volle grond het vitaal is om ze genoeg water te geven. Maar ik ga ze vanaf vandaag geen water meer geven het gaat komende week nog wat regenen dit zou voldoende moeten zijn.
        Volgende week komen meer foto's.

Comment

Voel aan de aarde! Graaf een putje (+-5cm diep) is de aarde daar vochtig moet je niets bij geven!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Kalkkorrels? De meeste bosgrond is vrij zuur, maar alsnog rond de pH van 6. Dat is eigenlijk prima. Met kalk krijg je lokaal soms een ph van 10 of hoger. Dat kan groeiachterstand veroorzaken.

Of heb je het gemeten?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Nee, ik heb niks gemeten, maar ik heb er maar 5 handjes bij gedaan dus het leek me wel dat het enigszins een positief effect op de grond zou hebben. Heb niet er niet heel veel verstand van.

Comment

Ca en Mg altijd in gelijke delen toevoegen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Qnq, bedankt voor je tip! Ik heb nu MGO 7% LTR MAGNESIUM gekocht. Ik heb begrepen dat je 2ml per L water moet gebruiken. Hoeveel zou ik er ongeveer bij moeten doen als ik 5 handjes kalkkorrels erbij heb gedaan? Heb namelijk geen ph-meter ter beschikking.

Comment

Doe het aub wat rustiger aan... het zijn nog jonge plantjes, die hebben echt nie veel nodig
                    Ca/Mg moet je idd in gelijke delen toevoegen. Je gebruikt al potgrond met bosgrond en cocos, dus kalk is helemaal niet nodig. Watergeven in een bos is ook nogal overbodig, zeker op deze tijd van 't jaar!
                    Pas ook op met de hoeveelheid mest(zouten) die je in je grond hebt zitten. Als je nu nog Mg gaat oplossen, loop de EC nog meer op (gevaar voor overbemesting).

Comment

Update:
                      Ik heb even wat nieuwe foto's geplaatst. Ik zie zelf niet dat er al plantjes boven komen. Er ligt wel wat bladeren die van de bomen afkomen, die probeer ik een beetje weg te halen, maar alles krijg je niet weg zonder dat ik op die grond ga staan. Wil er ook niet te veel aan doen omdat ik anders misschien de zaadjes verstoor.

Dit is ongeveer 10 dagen nadat ik de zaadjes in de grond gestopt heb. Is dit normaal dat je nog niks ziet, of zou er rond deze tijd toch al minimaal 20 steeltjes boven de grond moeten komen of moet ik gewoon geduld hebben? :p
                      20150521_132933.jpg20150521_132947.jpg20150521_133001.jpg

Tips zijn graag welkom!

(De foto's zijn een beetje wazig, sorry daarvoor. Kwam er pas achter toen ik thuis was).

Comment

Slokje water zou wel kunnen helpen
                        God was never on your side..

Comment

Belladonna, het heeft laatste tijd goed geregent en heb ze al voldoende water gegeven aan het begin, dus denk niet dat 't daar aan ligt.

Comment

Ik heb ooit eens gewoon kempzaad gestrooid iop open plek n de tuin
                            na 30 dagen zal je wel zien , dus geduld !
                            Maar als je het zaad je te diep zit zal het ook niet lukken
                            en ook niet als je uwe grond hard aanstampt .
                            Dus gewoon losse grond zaaien en heel klein beetje aarde erover net als het zaadje niet meer ziet .
                            Wihte widow

Comment

Het is pas een week.
                              Ga naar de Bruna, en vraag daar om een emmertje geduld.
                              En die bladeren kunnen geen kwaad, die zijn juist goed, houden de grond vochtig.
                              Straks heb je al het zaad ook naar de zijkant geveegd.

Een gietertje water mag best, de regen is al lang weggezakt uit de bovenlaag (waar de zaden liggen)
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X