Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gek idee! wat denken jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

gek idee! wat denken jullie?

Korting op 420shop
    Hallohallo..

Ik zat net een beetje te denken,
    En toen kwam ik op het meest gekke idee!

Heel veel guerilla growers.. die zoeken een spot.
    Maar waarom.. maak je geen spot... in een BOOM.
    in een boom klimmen. Een soort van plateau maken. En daar gewoon je planten kweken!?
    Het is waarschijnlijk de laatste plek, waar iemand iets verwacht.. ik kan er zelf niets mee. Omdat ik altijd per fiets ga. Maar wat denken jullie van zo iets?

Have a nice day!

Re: gek idee! wat denken jullie?

Je zou het misschien niet geloven maar als ik het me goed herinner waren er in 2012 en 2013 twee verslagen gestart met boomkwekers. Precies dat idee.
    Het probleem was echter; een boom krijgt veel blad, waardoor er weinig zonlicht over blijft voor de planten. Ook heftige wind en regenval hadden de pret gedrukt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

In bomen kweken wordt wel vaker gedaan.
      Ik ben wel eens een spot tegen gekomen waar ze de pot hadden vastgebonden aan een afgezaagd boompje op 1m hoogte.
      En heb weleens een topic gelezen van iemand uit Zweden die zijn potten op 15m hoogte had. Topic was niet afgemaakt.
      Waarschijnlijk omdat je plant veel meer wind vangt
      Last edited by ronal; 23 May 2015, 11:44.

Comment

Wauw, nee dat wist ik idd nog niet! Grappig om te horen dat er nogsteeds nieuwe dingen worden uitgeprobeerd!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wat als het meer een boomhut concept is? Boomhut zonder dak, planten erin, eventueel van dat speciale folie eroverheen? En misschien van die dingen kopeb, dat als de grond droog word. Automatisch weer bewaterd. Word?

Comment

Dat zou wel een leuk project zijn maar valt dat niet op vanaf de grond.

Comment

natuurlijk valt het wel op, of je moet het echt aan de top doen. maar aan de andere kant, zal het al snel afgestempeld worden als een boomhut van een paar kinderen (als de planten niet zichtbaar zijn) en dan nog het ding dat iemand niet zomaar een boom in klimt (neem aan dat je een ladder en of wat touwen nodig hebt. ) als je ernaar streeft om eens per week water bij te vullen.
            moet het best kunnen.. denk ik?.. dit zijn trouwens echt super dingen! http://www.blumat.nl/Page/208339_blu...erplanten.aspx

Comment

Dan moet je dus wel steeds met een emmer water naar boven klimmen. In de bossen hier in de buurt is niet zoveel water aanwezig, al helemaal niet midden in de zomer. Dan ben je dus genoodzaakt om vanuit thuis met emmers op de fiets te gaan sjouwen.
              Het is een leuk idee, for the sake of it. Maar handig, praktisch of veiliger is het absoluut niet. Een vogelspotter ziet direct wat voor gevaartes er in bomen hangen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wauw gek, enkele weken geleden kwam ik ook op dit idee en nu lees ik dit hier op het forum lol!
                Ik zag een knotwilg waar brandnetels in groeiden... Toen ging er een lichtje branden haha
                Knotwilgen kunnen wel een grote holte hebben en hebben fijn bladeren dus misschien wel eens de moeite om te proberen?.. :p
                Iemand die enkele links heeft naar die kweekverslagen in bomen? Ben wel eens benieuwd ernaar.

Comment

Nieuw? Methusalem heeft dat ook eens gedaan.
                  Hier op JD staan inderdaad ook 1 of 2 verslagen daarover.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Gaaf filmpje zeg, wat een lefgozer
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Bezig...
                    X