Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Man wat een mooie gelijke cola's door die mainlining. Ga je volgend jaar opnieuw experimenteren met groeivorm of is die vraag te vroeg? Ik wel.
Lollipoppen en misschien ook wat jij nu doet. Ik ben ontzettend benieuwd naar de opbrengst.
Succes met het afbloeien! Nagenoeg heel weinig schimmels daar bij jou. Proper tuintje
Last edited by Ongeldig; 26 October 2017, 12:11.
Reden: typfout
Volgend jaar wil ik net hetzelfde doen maar dan groter en sterker.
De plek waar de mainline nu staat wordt opnieuw aangeplant van zodra alles geoogst is. Mama staat al te springen.
Ik heb wel nog het basketveld ernaast..
Dus.
100 gallon smartpot?
Minder toppen en meer tijd laten tussen de toppings? (5de internode ipv 2de)
Een soort zoeken die iets sneller klaar is?
Volgend jaar is nog zo ver weg..
Heb nog steeds een stek staan die net in bloei is geschoten.. wss laat ik ze buiten staan voor wat het is en zien we wel. Anders verhuis ik ze naar binnen en laat ik ze reveggen. Kans is klein. Ik ben niet de geschikte persoon voor de binnenkweek, denk ik.
Ondertussen is hier ook de helft al geoogst dus zo proper is mijn tuin dan ook weer niet. Alhoewel het nog lang uitgebleven is.
Je kan ook nog kijken of je een plekje hebt voor het raam in de schuur of garage. En dan kijken of het levensvatbaar is daar.
Ik probeer mijn stek ook te laten overwinteren op zo'n locatie (net boven nul, in de schuur voor het raam). Als ik ze binnen zou halen zou ik de aarde volledig verversen (mogelijk daarna op hydrokorrels) en de hele plant een flink koud badje geven om hem te ontdoen van beestjes.
De verwachting is dat de stek (grotendeels geoogst) dood zal zijn voordat het april '18 is.
Tsja het weer is wel heel bagger, het zou bijzonder zijn geweest als er geen rot in was gaan komen.
Nu goed drogen, en blijven letten op schimmels, vooral in de dikke compacte toppen. Want hier heb ik na drogen nog drie topjes weg kunnen doen vanwege witte schimmelpluis. En ook tijdens curen de eerste dagen heel goed opletten.
Gefeliciteerd met je eerste oogst!
Ik zie je graag volgend jaar weer terug. Ben nu al benieuwd hoe je experimenten van dit jaar overlopen in plannen en experimenten voor volgend jaar! Genoeg om rustig te overdenken de komende koude maanden.
Comment